9:15
19/3

Το Netflix δε θα στείλει ταινίες στις Κάννες για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά

Οι σχέσεις των δύο πλευρών είναι καλύτερες φέτος, όμως το δίκτυο δεν έχει καμία ταινία ανάλογου βεληνεκούς με το «Roma», αφού και το «Irishman» του Σκορσέζε δεν είναι ακόμη έτοιμο. 

Από τον Τάσο Μελεμενίδη

Μετά την περσινή επεισοδιακή αποχώρηση των ταινιών του Netflix από το φεστιβάλ των Καννών, εκεί που ήταν αρχικά προγραμματισμένο να παιχτεί το «Roma» του Αλφόνσο Κουαρόν, η διαδικτυακή πλατφόρμα δεν θα έχει και φέτος εκπρόσωπό της στο μεγαλύτερο φεστιβάλ του πλανήτη, χωρίς πάντως αυτή τη φορά να υπάρχουν ανάλογα δράματα. Αντιθέτως, σύμφωνα με το Variety, έγιναν πολύ φιλικές συναντήσεις ανάμεσα στον CEO της εταιρίας, Τεντ Σαράντος και τον καλλιτεχνικό διευθυντή του φεστιβάλ Τιερί Φρεμό πρόσφατα στος Λος Άντζελες, χωρίς όμως οι 2 τους να βρουν κάποια λύση σχετικά με την ισχύουσα νομοθεσία στη Γαλλία. 

Θυμίζουμε ότι το θέμα προέκυψε αρχικά το 2017, όταν το Netflix παρουσίασε 2 ταινίες του στο φεστιβάλ, τα «Okja» και «The Meyerowitz Stories (New and Selected)», με τους γάλλους κινηματογραφικούς διανομείς να αντιδρούν και να ζητούν την επαναφορά του νόμου και για το πλαίσιο του φεστιβάλ, ότι δηλαδή για να έχει μια ταινία κινηματογραφική διανομή θα πρέπει να αφήσει ένα κενό 36 μηνών μέχρι να παιχτεί σε streaming. Η κινητοποίηση αυτή έφερε την αποχώρηση των ταινιών του Netflix, ενώ το ίδιο θα συμβεί και φέτος αν και δεν ευθύνεται μόνο το φεστιβάλ γι' αυτό.

Το Netflix ουσιαστικά δεν έχει κάποιο δυνατό χαρτί ως το Μάιο που θα μπορούσε να συναγωνιστεί σε μεγάλο φεστιβάλ, καθώς το «Irishman» δεν θα είναι έτοιμο ως τότε. Το ίδιο φαίνεται να ισχύει και για τα «The Laundromat» του Στίβεν Σόντερμπεργκ με τους Γκάρι Όλντμαν, Μέριλ Στριπ, «The King» του Ντέιβιντ Μισόντ με τους Τιμοτέ Σαλαμέ, Ρόμπερτ Πάτινσον και «Uncut Gems» των αδερφών Σαφντί. Η ταινία του Μάρτιν Σκορσέζε (και ίσως κάποιες από τις παραπάνω) αναμένεται να κάνει την πρεμιέρα της στην, πολύ πιο φιλόξενη για το δίκτυο, Βενετία τον Σεπτέμβριο, ακολουθώντας φεστιβαλική και οσκαρική πορεία αντίστοιχη με αυτή του «Roma». 

Στο περιθώρο των νέων αυτών,ο Τεντ Σαράντος ρωτήθηκε από το Deadline όχι μόνο για τις σχέσεις της εταιρίας του με τα μεγάλα φεστιβάλ αλλά και την αναμονή του ανταγωνισμού, αφού στο τέλος της χρονιάς οι Disney και Apple μπαίνουν δυναμικά στο παιχνίδι του streaming, με τον ίδιο να θεωρεί ότι οι αντίπαλοί του έχουν αργήσει χαρακτηριστικά: «Συναγωνιζόμαστε περίπου 500 κανάλια της συνδρομητικής τηλεόρασης και έχουμε μπει σχεδόν σε κάθε σπίτι του πλανήτη εδώ και καιρό» ανέφερε, αντιστοιχώντας το Netflix με την επανάσταση που έφερε το Napster στη μουσική βιομηχανία. «Είναι περίπου το ίδιο, οπότε οι ανταγωνιστές μπαίνουν πολύ αργά στο παιχνίδι.»