Η πιο παλιά αμερικανική Ένωση Κριτικών, και ίσως αυτή με το μεγαλύτερο πρεστίζ, αναγνώρισε όπως αναμενόταν την ταινία του Μπρέιντι Κόρμπετ ως καλύτερη του 2024, ανεβάζοντας λίγο ακόμα και τις μετοχές του Άντριεν Μπρόντι για την οσκαρική πεντάδα.
Η, σύμφωνα με το Variety, «χρονιά δίχως φαβορί», δεν απέκτησε μεν κάποιο (καμμία Ένωση Κριτικών δεν μπορεί να το κάνει αυτό), αλλά καθώς η Ένωση τη Νέας Υόρκης δίνει ένα στίγμα ολάκερης Ανατολικής Ακτής, εξασφαλίστηκαν τρόπον τινά δύο θέσεις. Της θέσης στη 10άδα της Καλύτερης Ταινίας στα Όσκαρ για το «The Brutalist» και αυτής του Άντριεν Μπρόντι στην 5άδα του Α' Ρόλου. Οι νίκες των δύο στην Ένωση Κριτικών της Νέας Υόρκης δεν αποτελούν ιδιαίτερη έκπληξη, αλλά επιβεβαιώνουν «οσκαρική» στήριξη από πλευράς σωματείου. Άλλωστε από το 2009 και μετά μόνο δύο φορές νικήτρια Ταινίας από τη Νέα Υόρκη δεν βρέθηκε στην οσκαρική 10άδα («Carol» και «First Cow»).
Από τη μεριά του ο Μπρόντι έχει βάλει πλώρη για ένα καλό σκορ - αλλά όχι ρεκόρ όπως νομίζει το Variety, από όπου αντλούμε την είδηση, όταν αναφέρει ότι το πήρε νεότερος στα 29 του για τον «Πιανίστα», αν το πάρει και τώρα στα 51 του θα είναι ο νεότερος νικητής δύο βραβείων. Μια εντελώς λάθος πληροφορία, έστω και αν «αθροίσουμε» τα νικηφόρα χρόνια. Ο Σπένσερ Τρέισι, μεταξύ άλλων, δεν υπάρχει άραγε για το Variety; Αντίπαλοι του Μπρόντι θα είναι σαφώς οι Τιμοτέ Σαλαμέ, Κόλμαν Ντομίνγκο και Ρέιφ Φάινς.
Ο ΡαΜέλ Ρος αφού πήρε το Γκόθαμ Σκηνοθεσίας προχθές, πήρε τώρα και το βραβείο των Νεοϋορκέζων για το «Nickel Boys» που ανέρχεται σιγά-σιγά σε darling φετινό μιας κοπής κριτικών. Το περιμένουμε πολύ. Το Σενάριο πήγε στην «Anora» μας, που μη κερδίζοντας στη Νέα Υόρκη Ταινία και Γυναικεία Α' Ερμηνεία πληγώνεται ελαφρώς στις οσκαρικές της προσδοκίες. Ξεφουσκώνει, άραγε;
Αντίθετα, η Μαριάν Ζαν-Μπατίστ έβαλε ένα στο φετινό σακκούλι της, με την ερμηνεία στο «Hard Truths» του Μάικ Λι που μοιάζει σχεδόν βέβαιο ότι θα την φέρει στην οσκαρική 5άδα - και ως εκεί. Ευτυχώς, ιδίως σήμερα, που υπάρχουν αυτές οι Ενώσεις που με τον δικό τους τρόπο συμβάλλον σε έναν μικρό θόρυβο για κάποιες ταινίες. Όχι ότι θα τις δουν παραπάνω άνθρωποι, τουλάχιστον όχι στην αίθουσα, αλλά βραβευτικά βοηθιέται η κατάσταση.
Τέλος, στην Διεθνή Ταινία, όπως προχθές και στα Gotham, το «All We Imagine as Light» του Παγιάλ Καπάντια πήρε την κορυφαία διάκριση του θεσμού, ενώ στο Animation βρέθηκε ξανά χώρος για το «Flow» που τόσο αγαπήθηκε και στις φετινές μας Νύχτες.
Για κερασάκι δεν μπορεί να μην σημειωθεί η ευθεία αγνόηση των Νεοϋορκέζων σε έργα όπως τα «Emilia Perez», «The Piano Lesson», «Μονομάχος ΙΙ», «Conclave», «Dune 2» και «Wicked».
Ιδού οι νικητές:
Καλύτερη Ταινία: “The Brutalist” (A24)
Σκηνοθεσία: RaMell Ross, “Nickel Boys” (Amazon MGM Studios)
Ανδρική Ερμηνεία: Adrien Brody, “The Brutalist” (A24)
Γυναικεία Ερμηνεία: Marianne Jean-Baptiste, “Hard Truths” (Bleecker Street)
Υποστηρικτική Ανδρική Ερμηνεία: Kieran Culkin, “A Real Pain” (Searchlight Pictures)
Υποστηρικτική Γυναικεία Ερμηνεία: Carol Kane, “Between the Temples” (Sony Pictures Classics)
Σενάριο: “Anora” (Neon) — Sean Baker
Animation: “Flow” (Janus Films/Sideshow)
Φωτογραφία: “Nickel Boys” (Amazon MGM Studios) — Jomo Fray
Καλύτερο Ντεμπούτο: “Janet Planet” (A24) — Annie Baker
Διεθνής: “All We Imagine as Light” (Janus Films/Sideshow)
Ντοκιμαντέρ: “No Other Land” (ImmerGuteFilme)
Μαθητικά Βραβεία: Alexander Swift (Undergraduate, Vassar) and Drew Smith (Graduate, NYU)
Ειδικό Βραβείο: To Save and Project: The MoMA International Festival of Film Preservation