Ο Στίβεν Σπίλμπεργκ υποκλίνεται στον Ντενί Βιλνέβ - νεα || cinemagazine.gr
10:44
29/3

Ο Στίβεν Σπίλμπεργκ υποκλίνεται στον Ντενί Βιλνέβ

Δεν είναι η πρώτη φορά που ο Σπιλμπεργκ αποδεικνύει σεβασμό και τιμή για συναδέλφους του και αυτή τη φορά δηλώνει εκστατικός ειδικά με μια σκηνή του 2ου «Dune».

Από τον Ηλία Δημόπουλο

Δεν είναι άλλη από την σκηνή του αμμοσκώληκα, μια σκηνή που ο μέγας Σπίλμπεργκ δηλώνει πώς «είναι από τις ωραιότερες που έχει δει ποτέ στη ζωή του». Όμως η τιμή  δεν σταματά εδώ.

Στο «Director's Cut» podcast, ο Σπίλμπεργκ καλωσόρισε τον Βιλνέβ στο ολιγομελές κλαμπ των δημιουργών που «χτίζουν κόσμους» επί της οθόνης. «Είναι τιμή για μένα να βρίσκομαι εδώ και να μιλώ μαζί σου. Είναι σκηνοθέτες που χτίζουν κόσμους. Ο Μελιές, ο Ντίσνεϊ, ο Κιούμπρικ, ο Λούκας, ο Χαριχάουζεν, ο Φελίνι, ο Τιμ Μπέρτον, ο Γουές Άντερσον, ο Πίτερ Τζάκσον, ο Τζέιμς Κάμερον, ο Κρίστοφερ Νόλαν, ο Γκιγιέρμο ντελ Τόρο, ο Ρίντλεϊ Σκοτ (αυτό κάναμε ότι δεν το διαβάσαμε). Η λίστα συνεχίζεται αλλά δεν είναι μακρά. Και πιστεύω βαθιά ότι είσαι ένα από τα νεότερα μέλη της», ανέφερε ο Σπίλμπεργκ.

Γιατί όλα αυτά; Για την σκηνή στην έρημο με τον αμμοσκώληκα (συμπαθάτε με αν λέω κάτι λάθος, δεν έχω δει την δεύτερη ταινία και η πρώτη με απασχολησε μόνο στην διάρκειά της, η 2η ευκαιρία θα δοθεί και στις δυο πλέον σε διαδοχική προβολή) που φαίνεται να κόλλησε τον Στίβεν στο κάθισμά του και να «αναβάθμισε» μεμιάς τον Βιλνέβ στα μάτια του.

Ο Βιλνέβ έχει αναφέρει πόσο κοπιαστικό ήταν το γύρισμα αυτής της σκηνής, σαν προετοιμασία, σαν οικονομία, σαν φωτογραφία - όπου βοηθιέται από τον δεξιοτέχνη Κρεγκ Φρέιζερ - γενικά ένα παραγωγικός εφιάλτης η σκηνή ακούγεται, μέχρι και (eco-friendly) δρόμο κοντά 30 χιλιομέτρων έχτισαν στην έρημο της Ιορδανίας για να μεταφέρουν και να στήσουν το τσαρδί τους εκεί που γινόταν το γύρισμα.

Κάποιοι μιλούν για το χολιγουντιανό έπος του 21ου αιώνα, πολλοί θεατές φαίνεται να συμφωνούν, εύγε όπως και να 'χει για το επίτευγμα της παραγωγής, ο Βιλνέβ δεδομένα είναι από τους αξιότερους που (καταφέρνουν να) δουλεύουν σήμερα στην κιμαδομηχανή του mainstream.