To «Ανακαλύπτοντας τον Φόρεστερ» διασκευάζεται (ριζικά) για την τηλεόραση - νεα || cinemagazine.gr
10:15
24/11

To «Ανακαλύπτοντας τον Φόρεστερ» διασκευάζεται (ριζικά) για την τηλεόραση

Η επιτυχημένη ταινία του Γκας Βαν Σαντ, με τον Σον Κόνερι στον ρόλο ενός ερημίτη συγγραφέα και τον Ρομπ Μπράουν σε αυτόν μιας διάνοιας περί τη λογοτεχνία και το μπάσκετ, υπόκειται σε δραστικές τροποποιήσεις και παίρνει τον δρόμο της για την τηλεόραση.

Από τον Ηλία Δημόπουλο

Είκοσι χρόνια πριν ο Γκας Βαν Σαντ ακολουθούσε τη ρότα του «Good Will Hunting» με μια ταινία για την φιλία, την πατρική σχέση, τη λογοτεχνία και τη σημασία των λέξεων πέρα και πάνω από εκδόσεις, δημοφιλία, βραβεία και κριτική αναγνώριση. Η ταινία ήταν κάθε άλλο παρά εμπορική αποτυχία, αν και όχι στα ύψη της προηγούμενης, κι έδωσε χώρο στον Σον Κόνερι να λάμψει σ' έναν ρόλο βασισμένο εν πολλοίς στον χαρακτήρα του Τζ. Ντ. Σάλιντζερ, τον θρυλικό ερημίτη συγγραφέα του «Φύλακα στη Σίκαλη».

Σήμερα, 20 χρόνια μετά ξαναεπισημαίνουμε, τίποτα δεν είναι όπως παλιά, ο Κόνερι δεν μένει πια εδώ, ο μικρός Ρομπ Μπράουν (you 're the man now, dog), στον ρόλο της λογοτεχνικής διάνοιας με το ατόφιο μπασκετικό ταλέντο δεν έκανε καριέρα, όμως πέρα από τον Ατλαντικό προχωρούν σε μια τηλεοπτική σειρά βασισμένη στην πρώτη ύλη, Αναμενόμενα (;) ο ρόλος του Κόνερι δέχεται μια τροποποίηση, όντας πλέον μια μαύρη, λεσβία συγγραφέας, οπότε και τον λευκό πατριάρχη σωτήρα εκπαραθυρώνεις και την συμπερίληψη πιστοποιείς.

Η ιστορία όμως διατηρεί την ψίχα της; Δεν πολυφαίνεται ούτε αυτό. Σε αυτήν ένας άστεγος 16χρονος νεαρός προσπαθεί να επιβιώσει σε ένα υπερσυντηρητικό σχολείο με την βοήθεια μιας αποτραβηγμένης συγγραφέως, που στο παρελθόν διαπομπεύθηκε λόγω σεξουαλικού σκανδάλου. Για να λέμε την αλήθεια η σειρά που φαίνεται να έχουν στα σκαριά μοιάζει «άλλη» υπόθεση. Δεν είναι μόνο η εξωτερική αλλαγή, είναι η, σύμφωνα με την περίληψη, απαλοιφή του οικογενειακού περιβάλλοντος του νεαρού, του ατόφιου λογοτεχνικού ταλέντου και της μνημονικής διάνοιας, της εσωτερικής συζήτησης περί της λογοτεχνίας και της σημασίας των λέξεων, της κριτικής του ξύλινου πανεπιστημιακού λόγου - αυτό το τελευταίο ίσως επιβιώσει.

Στην συγγραφή βρίσκονται οι Τ. Τζ. Μπρέιντι και Ρασίντ Νιούσον, σκηνοθετεί ο Τιμ Στόρι, ενώ εμπλέκεται παραγωγικά και ο NBAer Στέφεν Κάρι με την εταιρεία παραγωγής του, καθώς και η τηλεοπτική Σόνι στην υψηλή εποπτεία. Αναμένεται το αποτέλεσμα και η απήχηση του κοινού. Που αυτούς που βάζουν τα λεφτά τους θα τους απασχολήσει.