Η Κόρη του Βασιλιά του Βάλτου
The Marsh King's Daughter
Δραματική περιπέτεια παραγωγής 2023 με την Ντέιζι Ρίντλεϊ, τον Μπεν Μέντελσον και τον Γκάρετ Χέντλαντ.
Η ταινία μας μεταφέρει σε μια αμερικανική βαλτώδη περιοχή και μας συστήνει μια ειδυλλιακή σχέση ανάμεσα σε έναν πατέρα και μια κόρη που ζουν εκεί, τον Τζέικομπ και την Έλενα. Η μητέρα της οικογένειας φαινομενικά διαταράσσει την αρμονία αυτής της σχέσης. Σύντομα τα πράγματα παίρνουν μια άλλη, μακάβρια τροπή και η εικόνα που είχαμε ανατρέπεται, καθώς ο πατέρας της αποδεικνύεται τερατώδης. Δεν θέλουμε να αποκαλύψουμε περισσότερα, θα πούμε μόνο ότι συλλαμβάνεται και φυλακίζεται. Χρόνια μετά, κι ενώ η ηρωίδα ζει πια σε αστικό τοπίο, έχει μεγαλώσει και έχει κάνει τη δική της κόρη, ο πατέρας δραπετεύει και ξυπνά τραυματικές μνήμες.
Η διαχείριση μιας θριλερικής ίντριγκας αλά ‘90s γίνεται με αξιοπρεπή τρόπο από τον Νιλ Μπέρτζερ, μα η όλη προσέγγιση συνιστά μια χαμένη ευκαιρία, καθώς το υλικό άφηνε ανοιχτό το περιθώριο για μια πολύ καλύτερη ταινία. Η μια θεματική είναι η υποκειμενικότητα της …κακίας, καθώς στα μάτια της νεαρής Έλενα ο (είπαμε, τερατώδης) Τζέικομπ είναι ένας καλός πατέρας και παραμένει τέτοιος όταν η σχέση τους διακόπτεται – τουλάχιστον μέχρι να συστηθούν μερικές πληροφορίες ακόμα στη δεύτερη πράξη. Αφού έχουμε γνωρίσει πια την κακοποιητική συμπεριφορά του Τζέικομπ και ως προς την νεαρή Έλενα, συστήνεται και η δεύτερη θεματική, το ξύπνημα του τραύματος, το βαθύ, οδυνηρό αποτύπωμά του, που βιώνεται σχεδόν σαν φαντασματική παρουσία .
Αμφότερες μένουν ανεξερεύνητες, η πρώτη δεν αφορά καθόλου μια δημιουργία που αρκείται σε μια πρωτοεπίπεδη χαρακτηρολογική προσέγγιση, η δεύτερη καταργείται με την εμφάνιση του πατέρα, ώστε να φέρει μαζί της την τρίτη πράξη, με ένα τετριμμένο ξεκαθάρισμα λογαριασμών, το οποίο δεν έχει, τουλάχιστον, την υπερβολή του σινεμά αναφοράς του. Σε αυτό βοηθούν οι μετρημένες ερμηνείες των δύο πρωταγωνιστών, με την Ντέιζι Ρίντλεϊ να φανερώνει δραματική στόφα που (μάλλον) δεν είχε την ευκαιρία να επιδείξει μέχρι σήμερα. Εν ολίγοις αυτά, για μια ταινία που κάνει μια μικρή βόλτα από τους κινηματογράφους, πριν βασιλεύσει ως «περιεχόμενο» στις πλατφόρμες και γεμίσει τον προγραμματισμό των τηλεοπτικών καναλιών.