Oscars 2019: Ποια ταινία θα κερδίσει; Ποια θα θέλαμε να κερδίσει; Οι προβλέψεις του ΣΙΝΕΜΑ (Ι) - αφιερωματα , θεματα || cinemagazine.gr
18:37
19/2

Oscars 2019: Ποια ταινία θα κερδίσει; Ποια θα θέλαμε να κερδίσει; Οι προβλέψεις του ΣΙΝΕΜΑ (Ι)

ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΣ
Μια από τις κατηγορίες που παρολίγο να την δουν οι διαφημίσεις και το κενό του matrix, τυγχάνει φυσικά να είναι μια από τις σημαντικότερες, αυτοί είναι οι απαξιωμένοι καιροί που ζούμε, ας ικανοποιηθούμε που φέτος, τουλάχιστον, θα την δούμε μια ακόμα φορά. Τα ταλέντα μεγάλα, ως είθισται, που συναγωνίζονται εδώ και το βραβείο, παρότι με θεωρητικά μέγιστο φαβορί τον Αλφόνσο Κουαρόν της «Ρόμα» περιεπλάκη από την ψήφο του Σωματείου των Κινηματογραφιστών που έβγαλε από την κάλπη τον Λούκας Ζαλ του «Ψυχρού Πολέμου».

Τα πρόσωπα εδώ είναι λοιπόν ο Κουαρόν, πρώτη φορά υποψήφιος για το όσκαρ αυτό, ο Ζαλ δεύτερη φορά υποψήφιος μετά την «Ida» ξανά του Παβλικόφσκι πριν πέντε χρόνια (είχε χάσει από τον Λουμπέτζκι του «Birdman»), ο Ρόμπι Ράιαν για την «Ευνοούμενη» που είναι πρώτη του υποψηφιότητα, ο Μάθιου Λίμπατικ, φωτογράφος του Αρονόφσκι και δις υποψήφιος (για «Μαύρο Κύκνο» και φέτος για το «Ένα Αστέρι Γεννιέται») και ο ιστορικός, μεγάλος Κέιλεμπ Ντέσανελ των έξι υποψηφιοτήτων, (πρώτη 36 χρόνια πριν για τους «Κατάλληλους Ανθρώπους»!), για την «έκπληξη» του «Never Look Away» του Φον Ντόνερσμακ.

Όλα τα βραβεία έχουν πάει στον Κουαρόν (BAFTA, Ένωση Κριτικών), πλην του Σωματείου, που μπορεί να αποδειχθεί και αιτία μπλεξιμάτων – ίσως ας πούμε μπει και...έγχρωμη ταινία στο κόλπο μιας και το ασπρόμαυρο δίπολο «Ψυχρού Πολέμου» και «Ρόμα», ντεμοντέ για τον κόσμο, επίκαιρο για την κινηματογραφική κοινότητα, μπορεί να σπάσει. Τώρα αν οι φωτογράφοι εκτιμούν πως ενδεχομένως ο «Ψυχρός Πόλεμος» είναι «αυθύπαρκτο» φωτογραφικό επίτευγμα ενώ το «Ρόμα» είναι σκηνοθετικό (ελέω των κουαρονικών μονοπλάνων) και άρα σέρνει μαζί του και την διεύθυνση της φωτογραφίας θα το μάθουμε εκ των υστέρων. Η.Δ.

Θα νικήσει: «Ρόμα»
Θα θέλαμε να νικήσει: «Ψυχρός Πόλεμος»

ΜΟΝΤΑΖ
Άλλη μια κατηγορία που θα έβλεπαν οι…διαφημίσεις, είναι σαφές πως για την μοντέρνα τάξη πραγμάτων το μοντάζ είναι μια δευτερεύουσα κατηγορία (στον Παράδεισο Γκρίφιθ, Αϊζενστάιν, Γουέλς ε και κάποιοι ακόμα, γέλασαν με την καρδιά τους και με την κατάντια μας), ευτυχώς κι αυτό θα το δούμε μια ακόμα φορά.

Μοντάζ ως γνωστόν είναι το σινεμά, είναι και κάθε οπτική τέχνη ταυτόχρονα μιας και με τον τρόπο της οφείλει να καθοδηγεί το βλέμμα μας ώστε το μυαλό να φτιάξει ένα αφήγημα που να έχει νόημα και σημασία. Το σινεμά δίχως το μοντάζ είναι ακατάληπτο. Κάποτε δε υπήρχε κι ένας ωραίος άτυπος κανόνας – δεν παίρνεις καλύτερη ταινία αν δεν πάρεις μοντάζ - ωστόσο τα τελευταία τέσσερα χρόνια ο κανόνας έχει σπάσει και τις τέσσερεις φορές. Πριν το μονοπλανικό «Birdman» ωστόσο, έπρεπε να γυρίσεις στο 1980 και τη νίκη των «Συνηθισμένων Ανθρώπων» για να βρεις νικητή χωρίς νικηφόρο μοντάζ.

Τα πρόσωπα είναι εδώ ο Τζον Ότμαν για το «Bohemian Rhapsody» (που είναι, τέλεια όσο και παράξενα, και συνθέτης!), ο κολλητός του Μπράιαν Σίνγκερ, που είναι στην πρώτη του (!) υποψηφιότητα, ο Χανκ Κόργουϊν για το «Vice» στην δεύτερή του υποψηφιότητα (είχε την πρώτη του στο «Big Short»), ο Μπάρι Αλεξάντερ Μπράουν για την «Παρείσφρηση», μόνιμος του Σπάικ Λι, στην δεύτερή του υποψηφιότητα 40 χρόνια μετά το «War at Home» που είχε συνσκηνοθετήσει και οι Πάτρικ Τζ. Ντον Βίτο («Πράσινο Βιβλίο») και Γιώργος Μαυροψαρίδης («Η Ευνοούμενη»), αμφότεροι στην πρώτη τους φορά.

Το Σωματείο των Μοντέρ έχει δύο κατηγορίες, μια «Κωμωδίας» και μία «Δράματος», την πρώτη την πήρε ο Μαυροψαρίδης, την δεύτερη την πήρε ο Τζον Ότμαν κι έτσι από εκεί τουλάχιστον η κατάσταση περιπλέκεται. Να θυμίσουμε ότι οι επαγγελματίες της κάθε κατηγορίας βγάζουν τους υποψηφίους αλλά ολόκληρο το σώμα της Ακαδημίας είναι που ψηφίζει για τους νικητές. Εμείς για το γούρι ας κοντράρουμε τον Μαυροψαρίδη στην πρόβλεψη. Η.Δ.

Θα νικήσει: Τζον Ότμαν («Bohemian Rhapsody»)
Θα θέλαμε να νικήσει: Γιώργος Μαυροψαρίδης («Η Ευνοούμενη)

ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ & ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ ΜΙΚΡΟΥ ΜΗΚΟΥΣ
Φέτος το περίεργο πράγμα που συνέβη με την κατηγορία ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ είναι πως οι δυο καλύτερες ταινίες τεκμηρίωσης της χρονιάς... απουσιάζουν! Με τo «Won't You Be My Neighbor?» του Μόργκαν Νέβιλ για τον αγαπημένο τηλεοπτικό παιδαγωγό της Αμερικής Φρεντ Ρότζερς και το αληθινά, παράδοξο «Three Identical Strangers» του Τιμ Γουάρντλ, εκτός το πεδίο είναι ελεύθερο για ανατροπές.

Το πιθανότερο είναι πως τα μέλη της Ακαδημίας θα συσπειρωθούν στο «RBG», το ντοκιμαντέρ για την 85χρονη Ρουθ Μπάντερ Γκίνσμπουργκ, τη δεύτερη γυναίκα αντιπρόεδρο του Ανωτάτου Δικαστηρίου των ΗΠΑ και την πρώτη δικαστίνα που έγινε pop culture φαινόμενο. Η αντι-τραμπ πολιτική επικαιρότητα, η δυναμική του γυναικείου κινήματος και η δημοφιλία της Γκίνσμπουργκ θα της χαρίσουν έξτρα ψήφους, ενώ είναι δεδομένο πως η Ακαδημία θα θέλει να τη δει στη σκηνή του Dolby Theatre. Πολύ κοντά το «Free Solo», που πρόσφατα κέρδισε το αντίστοιχο BAFTA, κινηματογραφεί τη συγκλονιστική πρώτη απόπειρα αναρρίχησης του Άλεξ Χόνολντ στο βράχο El Capitan (ύψους 915 μέτρων) στην Καλιφόρνια χωρίς σχοινί, ιμάντες ή εξοπλισμό ασφαλείας(!) και προσφέρει την αισιόδοξη, ανθρώπινη ανάταση που συγκινεί καρδιές και κερδίζει ψήφους. Την πεντάδα συμπληρώνουν, χωρίς όμως αξιώσεις νίκης, τα «Hale County This Morning, This Evening», «Minding the Gap» και «Of Fathers and Sons».

Στην κατηγορία ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ ΜΙΚΡΟΥ ΜΗΚΟΥΣ η Ακαδημία επέλεξε πέντε από 104 υποβολές και ο αγώνας για το Όσκαρ έχει δυο φαβορί. Το κοινωνικό αποτύπωμα ενάντια στον ρατσισμό του «Black Sheep» και της ήσυχης, γυναικείας επανάστασης για τα αυτονόητα του «Period. End of Sentence.», αναμένονται να πρωτοστατήσουν στις ψήφους. Οι υπόλοιπες τρεις ταινίες, το σπαρακτικό «End Game» με θέμα τους νοσηλευόμενους ασθενείς με καρκίνο και τις οικογένειές τους, το αντιναζιστικό «A Night at the Garden» και το «LIFEBOAT» για τους πρόσφυγες της Β. Αφρικής που ταξιδεύουν τη Μεσόγειο, είναι πιθανό να κάνουν την έκπληξη μιας και οι θεματικές τους είναι εξίσου δυνατές. Π.Γ.

Θα νικήσει (μεγάλου μήκους): «RBG»
Θα νικήσει (μικρού μήκους): «Period. End of Sentence.»

ΜΙΚΡΟΥ ΜΗΚΟΥΣ & ANIMATION ΜΙΚΡΟΥ ΜΗΚΟΥΣ
Εξαιρετικά ενδιαφέρουσες προτάσεις που κινούνται από τον τρόμο («Mother») και τα «ουράνια πλάσματα» της Ιρλανδίας («Detainment») μέχρι τον έρωτα της «Marguerite» και το βραβευμένο στο Sundance 2018 «Fauve», η κατηγορία ΜΙΚΡΟΥ ΜΗΚΟΥΣ φαίνεται πως έχει φαβορί το «Skin» του Γκάι Νάτιβ που έγινε και μεγάλου μήκους με πρωταγωνιστές τους Τζέιμι Μπελ και Βέρα Φαρμίγκα (σε σκηνοθεσία πάλι του Νάτιβ).

Στην κατηγορία ANIMATION ΜΙΚΡΟΥ ΜΗΚΟΥΣ μπορεί η σύμπραξη Ντίσνεϊ / Pixar να μην κερδίσει φέτος το βραβείο Καλύτερης Ταινίας Κινουμένων Σχεδίων (ο αραχνοϊστός είναι πιο δυνατός), έχει όμως σχεδόν σίγουρο αυτό το Όσκαρ. Το αξιολάτρευτο «Bao» της Ντόμι Σι που προβλήθηκε πριν το «Incredibles 2», είναι η πρώτη ταινία μικρού μήκους της Pixar σκηνοθετημένη από γυναίκα σκηνοθέτη και το επικρατέστερο για τη νίκη στην Τελετή της Κυριακής. Π.Γ.

Θα νικήσει (μικρού μήκους): «Skin»
Θα νικήσει (μικρού μήκους animation): «Bao»

Μείνετε συντονισμένοι στο cinemagazine.gr για την κάλυψη των φετινών βραβείων Όσκαρ με καθημερινά θέματα, νέα, αφιερώματα και προβλέψεις! Η COSMOTE TV φέρνει τη λάμψη των φετινών Όσκαρ στην Ελλάδα και θα μεταδώσει αποκλειστικά τη μεγάλη κινηματογραφική βραδιά στις 24 Φεβρουαρίου!