14:18
9/10

Γκιγιέρμο ντελ Τόρο: Η φιλμογραφία της φαντασίας

«Hellboy: Ο Ήρωας της Κόλασης» (Hellboy, 2004)

Προλέγοντας μια μανία που κυριεύει σήμερα το blockbuster, το super-hero flick του Γκιγιέρμο Ντελ Τόρο ήρθε στην μοντέρνα νεότητα του είδους και φωταγώγησε μια πορεία που έπρεπε να ακολουθηθεί. Παντρεύοντας την προσωπική φαντασία με την μαστοριά ειδικών εφφέ που έχουν ανθρώπινη αντί προγραμματική σφραγίδα, συνδέοντας horror κόσμους με την γραφική νουβέλα και αφηνόμενος σε μια αξιαγάπητη «τεμπελιά» που ουδεμία σχέση φέρει με το σημερινό τεντωμένο κομφούζιο, ο διαβολάκος του Πέρλμαν, που τρώει νάτσος κι ακούει soul για να χαλαρώσει, είναι ένα genre έργο για σούπερ ήρωα που μπορείς να ενδώσεις. Φυσικά, απέτυχε εισπρακτικά. Ηλίας Δημόπουλος

«Ο Λαβύρινθος του Πάνα» (El Laberinto del Fauno, 2006)

Ένα ορφανό κορίτσι, μία χώρα παραδομένη στον εμφύλιο, οι προαιώνιοι μύθοι, η αδυσώπητη Ιστορία και ένα κινηματογραφικό αριστούργημα. Η αρχέγονη φαντασία συγκρούεται με την ιστορική συγκυρία και ο Γκιγιέρμο ντελ Τόρο υπογράφει ένα ρομαντικό, πολιτικό παραμύθι αφιερωμένο στην τέχνη που μπορεί να μετουσιώσει φαντασμαγορικά τα αδιέξοδα του λαβύρινθου της ζωής. Τρόμος και χιούμορ, αθωότητα και σκοτάδι, ο πολυβραβευμένος, δημοφιλής «Λαβύρινθος του Πάνα» αποτελεί κινηματογραφική κορωνίδα της φιλμογραφίας του ντελ Τόρο και ο λόγος για τον οποίο αποτελεί τον πιο αγαπητό σύγχρονο παραμυθά του σελιλόιντ. Πάνος Γκένας