Ο Γούντι Άλεν, οι μόδες κάθε εποχής και το κέιλ: Μια καθόλου απολογητική συνέντευξη στην Guardian

2020-06-01 16:01:48
Από τον Τάσο Μελεμενίδη

O 84χρονος Άλεν μίλησε ανοιχτά για το μοναδικό πράγμα που ξέρει και συνεχίζει να κάνει, αφήνοντας στην άκρη όσα ακούγονται για το όνομά του: να δημιουργεί ταινίες. 

«Μπορείτε να με ρωτήσετε ό,τι θέλετε» είπε ο Γούντι Άλεν στη δημοσιογράφο της Guardian, Χάντλεϊ Φρίμαν, με την τελευταία να παραδέχετε στον πρόλογο του άρθρου της πως ενώ θεωρητικά η κουβέντα θα αφορούσε την πιο πρόσφατη ταινία του, «A Rainy Day in New York» όπως και την αυτοβιογραφία του Άλεν που εκδόθηκε πρόσφατα, ήταν αδύνατο να μην επεκταθεί σε όσα αφορούν την προσωπική ζωή του αμερικανού δημιουργού. 

Ο Άλεν δεν είχε λόγο να κρυφτεί από όσα συνοδεύουν το όνομά του τα τελευταία χρόνια, άλλωστε και η έκδοση του «Apropos of Nothing» (διαβάστε εδώ τη γνώμη του Λουκά Κατσίκα για το βιβλίο), της αυτοβιογραφίας που κόπιασε μέχρι να βρει εκδότη, είχε σκοπό να δείξει τη στάση που κρατά ο ίδιος από την πρώτη στιγμή που ο Ρόναν Φάροου επανέφερε ένα θέμα που η αμερικανική δικαιοσύνη είχε λήξει από τα μέσα της δεκαετίας του '90. Ο Άλεν κάνει ό,τι έκανε και πριν, γράφει, γυρίζει ταινίες και συνεχίζει να δημιουργεί θεωρώντας πως δεν έχει νόημα να αμυνθεί σε ένα κοινό που θεωρεί δεδομένη την ενοχή του.

«Υποθέτω πως για το υπόλοιπο της ζωή μου κάποιοι άνθρωποι θα πιστεύουν πως έκανα σεξουαλικά εγκλήματα, χωρίς να ξέρουν τα γεγονότα. Ό,τι και αν πω εγώ θα μοιάζει σαν να αμύνομαι, οπότε το καλύτερο που έχω να κάνω είναι να προχωρήσω στη ζωή μου και να κάνω τη δουλειά μου». Το ίδιο αναφέρει και για όσα μέσα ισχυρίστηκαν επίσημα το ίδιο: «Δεν έχει νόημα ούτε ουσία να κάνω μηνύσεις. Τι θα κερδίσω με το να σέρνομαι 2 χρόνια στα τάμπλοϊντ και μετά να πάω στο δικαστήριο. Και,πραγματικά, με νοιάζει κάτι τέτοιο;»

Ο δημιουργός μίλησε για τη στάση αρκετών ηθοποιών που συνεργάστηκαν μαζί του τα τελευταία χρόνια, όπως η Ρεμπέκα Χολ και ο Τιμοτέ Σαλαμέ, οι οποίοι δώρισαν τις αμοιβές τους σε οργανισμούς που μάχονται κατά της κακοποίησης παιδιών. «Οι ηθοποιοί πολλές φορές δεν έχουν ιδέα για γεγονότα που σχολίαζουν και το κάνουν για να έχουν μια ασφαλή δημόσια θέση. Ποιος στον κόσμο δεν είναι κατά της κακοποίησης των παιδιών; Όσοι μίλησαν καταδικαστικά για μένα το έκαναν απλά γιατί είναι της μόδας τώρα, όπως ξαφνικά ότι όλοι άρχισαν να τρώνε κέιλ». Βέβαια υπήρξαν και πολλοί που εξακολουθούν να τον εμπιστεύονται ως σήμερα: «Τους διαβεβαιώνω πως δε θα νοιώσουν ποτέ ντροπή γι΄ αυτό που έκαναν.»

Μπορείτε να διαβάσετε όλη τη συνέντευξη του Άλεν εδώ

  • Καμία πατρίδα για τα φετινά Οσκαρ!

    Εκπλήξεις, φαβορί και πολλή πολλή Ευρώπη είχε η 80 τελετή απονομής των βραβείων Οσκαρ που πραγματοποιήθηκε το βράδυ της Κυριακής και μεταδόθηκε λεπτό προς λεπτό από το cinemag. [...]

  • Καμιά Πατρίδα Για Τους Μελλοθάνατους

    No Country for Old Men

    «Γελάω καμιά φορά» μονολογεί πικραμένος ο παλαίμαχος σερίφης που σε όλη τη διάρκεια του φιλμ χρησιμεύει ως ψύχραιμο αντιστάθμισμα και ηθική πυξίδα στα όσα αποτρόπαια συμβαίνουν επί οθόνης. [...]

  • Ιθαν και Τζόελ Κοέν : Νικητές του Βραβείου Σκηνοθεσίας

    Οι αδελφοί Κοέν είναι οι μεγάλοι νικητές της φετινής διοργάνωσης, καθώς είναι οι τέταρτοι στην ιστορία μετά τον Φράνσις Φορντ Κόπολα (Νονός 2) και τον Τζέιμς Κάμερον (Τιτανικός) και τον Πίτερ [...]

  • Ντάνιελ Ντέι Λούις - Νικητής στον Α΄ Ανδρικό Ρόλο

    Χύθηκε αίμα στους Α' αντρικούς. Η βραβευμένη Έλεν Μίρεν ανοίγει το φάκελο και ο Ντάνιελ Ντέι Λουις βγαίνει ο μεγάλος νικητής από την αντροπαρέα. Σήκωσε το Οσκαρικό τρόπαιο έχοντας καρφιτσωμένο [...]

  • Μαριόν Κοτιγιάρ - Νικήτρια στον Α' Γυναικείο Ρόλο

    Και το Όσκαρ Α' γυναικείου ρόλου πήγε στην...Μάριον Κοτιγιάρ! Ενώ όλοι περίμεναν να βγει νικήτρια τη μεγάλη Τζούλι Κρίστι, ξαφνικά ανακοινώθηκε από το στόμα του Φόρεστ Γουιτάκερ το όνομα της [...]

  • Χαβιέ Μπαρδέμ- Νικητής στο Β΄Ανδρικό Ρόλο

    Ο Χαβιέ Μπαρδέμ με απίστευτα ποσοστά στις σχηματικές προβλέψεις (μόλις 1.07) πήρε το Όσκαρ Β' Αντρικού Ρόλου. Είναι και επίσημα ο πρώτος Ισπανός που παίρνει το χρυσό αγαλματίδιο. Η ερμηνεία [...]

ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ
ΣΤΗΝ ΚΟΡΥΦΗ