Το φεστιβάλ των Καννών προσαρμόζεται και ετοιμάζει τμήμα virtual αγοράς - cinemagazine.gr
14:31
19/3

Το φεστιβάλ των Καννών προσαρμόζεται και ετοιμάζει τμήμα virtual αγοράς

Οι επαγγελματίες του χώρου δε θα ταξιδέψουν λογικά φέτος στην Κρουαζέτ για να αγοράσουν ταινίες, θα μπορούν να το κάνουν όμως από το σπίτι τους. 

Από τον Τάσο Μελεμενίδη

Οι Κάννες τον τελευταίο καιρό μας έχουν διδάξει σημαντικά πράγματα για τα εσωτερικά του κινηματογραφού χώρου, κυρίως για το γεγονός πως ένα μεγάλο φεστιβάλ είναι κατά βάση μια φαντασιακή έννοια και μπορεί να υπάρχει στο μυαλό μας ακόμη και αν δεν υπάρχει πραγματικά. Το φεστιβάλ δηλαδή είναι απλά μια σύναξη ανθρώπων σε κοινό χώρο, αλλά μια έννοια με κύρος και στάμπα που μετράει στον χώρο, ασχέτως αν αυτή είναι πραγματική ή ψηφιακή. 

Είναι ανέκδοτο το ότι δεν έχει ανακοινωθεί ακόμη επίσημα η ακύρωση του φεστιβάλ και ότι αυτό θα γίνει στις 15 Απριλίου, την ημέρα δηλαδή που θα ανακοινώνονταν το πρόγραμμα. Ο λόγος γι΄ αυτό δεν είναι ότι οι υπεύθυνοι του φεστιβάλ δεν έχουν καταλάβει τη σοβαρότητα της πανδημίας που θερίζει (και) τη Γαλλία τις τελευταίες μέρες, αλλά η πεποίθηση ότι μπορεί να μην υπάρξει φεστιβάλ αλλά αυτό δε σημαίνει πως δε μπορεί να υπάρξει πρόγραμμα του φεστιβάλ! Οι Κάννες δηλαδή επενδύουν στη στo ότι αν μια ταινία πάρει το εισιτήριο της για το πρόγραμμα του φεστιβάλ προβιβάζεται αμέσως στην πρώτη κατηγορία, με ό,τι και αν σημαίνει αυτό για τις πωλήσεις της, ακόμη και αν δεν προβληθεί. 

Το ίδιο σκέφτονται και για την περίφημη αγορά του φεστιβάλ, η οποία καθορίζει κατά μέγαλο ποσοστό την κίνηση όλου σχεδόν του φεστιβαλικού κυκλώματος του πλανήτη καθώς και του προγραμματισμού των διανομέων σε χώρες σαν τη δική μας. Αν λοιπόν δεν πάνε όλοι στις Κάννες για μελλοντικές αγορές θα έρθουν οι Κάννες στα σπίτια τους, με ένα κλειστό κύκλωμα virtual market που φαίνεται να ετοιμάζεται ήδη. Κάτι αντίστοιχο ήδη άρχισε να ετοιμάζεται και στις ΗΠΑ μετά την ακύρωση του SXSW - εκεί όπου σκέφτονται να στείλουν λινκ των ταινιών στις κριτικές επιτροπές για να δώσουν βραβεία - με ανεξάρτητες εταιρείες να ενώνονται για τη δημιουργία κλειστού κυκλώματος αγοράς όπου οι ενδιαφερόμενοι με ένα αντίτιμο θα μπορούν να δουν πρώτοι μελλοντικές κυκλοφορίες. 

Φυσικά όλο αυτό δεν ανακαλύφθηκε τώρα, υπάρχουν ήδη πλατφόρμες που εξυπηρετούν την κινηματογραφική βιομηχανία, όμως όλο αυτό το σύστημα θα προσαρμοστεί πλέον στις ανάγκες του μεγαλύτερου κινηματογραφικού φεστιβάλ του πλανήτη. Η αγορά του λοιπόν, που θεωρητικά ήταν προγραμματισμένη για το διάστημα 12-23 Μαΐου, θα μετατραπεί σε virtual αγορά όπου οι ενδιαφερόμενοι θα πληρώνουν για την πρόσβασή τους σε πεδίο που θα γίνονται ψηφιακές προβολές ταινιών και θα έχουν τη δυνατότητα να επικοινωνούν μέσω βίντεο με τους agents των ταινιών για ενδεχόμενες αγορές. 

Ο υπεύθυνος της αγοράς των Καννών ανέφερε πως όλο αυτό στήνεται και θα συμβεί είτε γίνει είτε δε γίνει το φεστιβάλ και η (φυσική) αγορά, θεωρώντας δεδομένο πως ακόμη και αν υποχωρήσει η πανδημία, οι περισσότεροι δε θα θέλουν να βρίσκονται εκεί.