Όπως... οπλοκατοχή: Ο Ρούμπεν Έστλουντ ζητά άδειες χρήσης κάμερας - νεα , ειδησεις || cinemagazine.gr
10:12
15/4

Όπως... οπλοκατοχή: Ο Ρούμπεν Έστλουντ ζητά άδειες χρήσης κάμερας

Ο Σουηδός δημιουργός, σε συνέντευξή του στον Guardian, εκτιμά ότι η ζωή μας εκτυλίσσεται πάρα πολύ χρόνο μπροστά σε οθόνες, οπότε οι εικόνες τους πρέπει να ελέγχονται περισσότερο.

Από τον Ηλία Δημόπουλο

Ο δις βραβευμένος με Χρυσό Φοίνικα 50χρονος Σουηδός ξαναχτυπά. Και αυτή τη φορά «εκπλήσσει» και πάλι ζητώντας ρέγουλα στην χρήση μηχανών φωτογράφησης/κινηματογράφησης. Όπως, λέει, γίνεται και με τα όπλα σε χώρες της Ευρώπης.

«Έχω μια ιδέα. Κι αν ήσουν υποχρεωμένος να χρησιμοποιήσεις κάμερα μόνο αν είχες άδεια; Θέλεις μια για όπλο στις σοφιστικέ χώρες. Η κάμερα είναι επίσης πανίσχυρο εργαλείο». Από που να το πιάσεις αλήθεια; Είναι και η χρήση των αγγλικών του ίσως προβληματική, αφού λέει tool το όπλο, ή sophisticated τις χώρες, αλλά γενικά άλλος Τρίερ φαίνεται να μας βρήκε με ανερυθρίαστη πρόταση «ανάγκης» αδειοδότησης για να τραβήξεις μια φωτογραφία... (Φυσικά αυτό δεν απαλλάσσει τα λογιών media για την χρήση του οπιτκού τους υλικού που κατά βάση είναι αισχρή.) Και με τα social τι θα κάνουμε φίλε Ρούμπεν; (Περιμένουμε τούτο πάντως, το οποίο συμπαράγει ο Έστλουντ, με μεγάλο ενδιαφέρον.) 

Στην συνέχεια φέρνει προς το πατρονάρισμα: «Οι ταινίες αλλάζουν τον κόσμο και είναι σημαντικό να το σκέφτεσαι αυτό όταν κάνεις αυτή τη δουλειά. Στην βιομηχανία της ψυχαγωγίας υπάρχει αυτή η παράξενη αίσθηση ότι στην μυθοπλασία δεν επηρεάζεται ο κόσμος. Πρέπει να πολεμήσεις σκληρά να καταφέρεις τον κόσμο να καταλάβει το είδος της συνέπειας που υπάρχει από τις εικόνες που καταναλώνουμε.» Κάτι σου λέει ότι η επόμενη ταινία του θα είναι περί αυτού. Κι όπως το πάει «οι μέρες της αφθονίας του» είναι μετρημένες.

Στο φινάλε υπερασπίζεται και αυτός την αίθουσα. Αλλά η τάση της προβοκάτσιας, παρότι μια βάση την έχει, δεν χάνεται ούτε εδώ. «Όταν βλέπεις ταινίες ατομικά δεν επεξεργάζεσαι τις εικόνες διανοούμενα αλλά σαν ζόμπι».