Κάννες 2024: Ανακοινώθηκε το 15ήμερο των Σκηνοθετών αλλά και παράλληλα προγράμματα - νεα , ειδησεις || cinemagazine.gr
8:58
17/4

Κάννες 2024: Ανακοινώθηκε το 15ήμερο των Σκηνοθετών αλλά και παράλληλα προγράμματα

Η 55η διοργάνωση είναι πια στο τελικό βιράζ, με τις ανακοινώσεις και της Εβδομάδας της Κριτικής, αλλά και του προγράμματος ACID, για το ανεξάρτητο σινεμά.

Από τον Ηλία Δημόπουλο

Όπως συνηθίζεται για ένα «τέρας» διοργάνωσης όπως αυτό των Καννών, την ανακοίνωση της επίσημης επιλογής του Διαγωνιστικού ακολουθούν για κάποιες μέρες αργότερα τα τελικά κλεισίματα και των λοιπών προγραμμάτων του φεστιβάλ. Οι ταινίες είναι αναρίθμητες στον κολοσσό των Καννών και σχεδόν πάντα η «τελευταία στιγμή» είναι μια πολύ εγκυμονούσα περίσταση. Φέτος, πάντως, τα πράγματα δείχνουν κάπως πιο ελεγχόμενα, αν και ακόμα και τις τελευταίες ώρες κυκλοφορούν φήμες - ορισμένες εξ αυτών πράγματι συναρπαστικές (όχι πάντα για καλό αυτό), μιας και ακούμε ακόμα και το όνομα του Αμπντελατίφ Κεσίς να έχει υποβάλει το τρίτο μέρος της τριλογίας του με το «Canto Due» - θυμίζουμε ότι το «Canto Uno», έξι χρόνια μετά την προβολή του στις Κάννες δεν έχει προβληθεί πουθενά αλλού, θεωρητικά είναι ακόμα σε post production και ο Κεσίς γενικώς κινείται ανάμεσα στο εξοστρακισμένος και στο απόκληρος. Οι φήμες πάντως λένε ότι η ταινία «κάθεται καλά» στον Φρεμό και την ομάδα του. (Όντως δεν έχει γίνει πολλή σκανδαλώδης φασαρία, ακόμα, φέτος...)

Το 15ήμερο των Σκηνοθετών θα διαθέτει 21 ταινίες, ανάμεσά τους το «This Life of Mine» της Σοφί Φιλιέ, που θα αποτελέσει την πρεμιέρα, και το «Plastic Guns» του Ζαν-Κριστόφ Μερίς, το οποίο θα είναι η ταινία λήξης. Υπάρχουν τέσσερεις αμερικανικές ταινίες, αριθμός κάπως περιορισμένος για τους γνωστούς απεργιακούς λόγους. Ανάμεσά τους το «Good One», της Ίντια Ντόναλντσον που έκανε την καλύτερη φασαρία στο Σάντανς φέτος. Η Πατρισιά Μαζούι, επίσης, θα φέρει το «Visiting Hours», με κάποια Ιζαμπέλ Ιπέρ επικεφαλής του καστ, ενώ ο Γιόνας Τρουέμπα φέρνει το «The Other Way».

Όλοι οι τίτλοι 15ημέρου, Μικρού Μήκους, Ειδικές προβολές και ACID (όπου εμπεριέχεται και το «Kyuka – Before Summer’s End» του Κωστή Χαραμουντάνη), ακολουθούν:

Το 15ήμερο των Σκηνοθετών
“Ma Vie Ma Gueule,” Sophie Fillieres  (France) – opening film
“A Son Image,” Thierry de Peretti (France)
“Christmas Eve in Miller’s Point,” Tyler Taormina (USA)

“Desert of Namibia,” Yoko Yamanaka (Japan)
“East of Noon,” Hala Elkoussy (Egypt)
“Eat the Night,” Caroline Poggi & Jonathan Vinel (France)
“Eephus,” Carson Lund (USA)
“Gazer,” Ryan J. Sloan (USA)
“Ghost Cat Anzu,” Yoko Kuno & Nobuhiro Yamashita (Japan)
“Good One,” India Donaldson (USA)
“Mongrel,” Chiang Wei Liang & You Qiao Yin (Taiwan)
“Visiting Hours,” Patricia Mazuy (France)
“Savanna and the Mountain,” Paulo Carneiro (Portugal)
“Sister Midnight,” Karan Kandhari (India)
“Something Old, Something New, Something Borrowed,” Hernan Rosselli (Argentina)
“The Falling Sky,” Eryk Rocha & Gabriela Carneiro de Cunha (Brazil)
“The Hyperboreans,” Cristobal Leo & Joaquin Cocina (Chile)
“The Other Way Around,” Jonas Trueba (Spain)
“To a Land Unknown,”Mahdi Fleifel (Palestine)
“Universal Language,” Matthew Rankin (Canada)
“Plastic Guns,” Jean-Christophe Meurisse  (France) – closing film
Special screening: “Histories D’Amerique: Food, Family and Philosophy,” Chantal Akerman (Belgium)

Μικρού Μήκους
“After the Sun,” Rayane Mcirdi (France/Algeria)
“Extremely Short,” Totemo Mijaki (Japan)
“Immaculata,” Kim Lea Sakkal (Lebanon)
“Les Meteos D’Antoine,” Jules Follet (France)
“Mulberry Fields,” Mot Lan Dang Do (Vietnam)
“Our Own Shadow, Augustina Sanchez Gavier (Argentina)
“The Moving Garden,” Ines Lima (Portugal)
“Very Gentle Work,” Nate Lavey (USA)
“When the Land Runs Away,” Frederico Lobo (Portugal)

Εβδομάδα της Κριτικής
“Baby,” Marcelo Caetano
“Blue Sun Palace,” Constance Tsang
“The Brink of Dreams,” Nada Riyadh and Ayman El Amir
“Julie Keeps Quiet,” Leonardo Van Dijl
“Locust,” KEFF
“Block Pass,” Antoine Chevrollier
“Simon of the Mountain,” Federico Luis

Ειδικές προβολές
“Ghost Trail,” Jonathan Millet (Opening Film)
“Queens of Drama,” Alexis Langlois
“Across the Sea,” Saïd Hamich Benlarbi
“Animale,” Emma Benestan (Closing Film)

ACID
A Fireland,” Mona Convert (documentary, France)
“Ce N’est Qu’un Au Revoir,” Guillaume Brac (documentary, France)
“Château Rouge,” Helene Milano (documentary, France)
“Fotogenico,” Marcia Romano and Benoit Sabatier (fiction, France)
“In Retreat,” Maisam Ali (fiction, India/France)
“It Doesn’t Matter,” Josh Mond (fiction, U.S.A./France)
“Kyuka – Before Summer’s End,” Kostis Charamountanis (fiction, Greece/North Macedonia)
“Mi Bestia,” Camila Beltran (fiction, Colombia/France)
“Most People Die on Sundays,” Iair Said (fiction, Argentina/Italy/Spain)