«Ο Πόλεμος των Ροχίριμ»: Κέντζι Καμιγιάμα & Φιλίππα Μπόγιενς μιλούν στο ΣΙΝΕΜΑ για την επιστροφή στη Μέση Γη - αφιερωματα , θεματα || cinemagazine.gr
15:34
11/12

«Ο Πόλεμος των Ροχίριμ»: Κέντζι Καμιγιάμα & Φιλίππα Μπόγιενς μιλούν στο ΣΙΝΕΜΑ για την επιστροφή στη Μέση Γη

Με ανανεωμένο το ενδιαφέρον για τα ταξίδια προς Μέση Γη, ο «Άρχοντας των Δαχτυλιδιών» επιστρέφει στο σινεμά για να γίνει Άρχοντας του... anime!

Από τον Πάνο Γκένα

23 χρόνια πριν, το κινηματογραφικό ταξίδι του Πίτερ Τζάκσον στην Μέση Γη αποτέλεσε σημείο αναφοράς για μία γενιά, «precious» μαγνήτης δολαρίων στα ταμεία και υλικό για οσκαρικό χρυσό. Στη συνέχεια έδωσε πάτημα για μία μια αναπόφευκτη (όχι τόσο επιτυχημένη) συνέχεια με το πρίκουελ του «Χόμπιτ», μία πανάκριβη τηλεοπτική παραγωγή («Lord of the Rings: The Rings of Power») και μία νέα ταινία που ανακοινώθηκε πρόσφατα και θα σκηνοθετήσει ο Άντι Σέρκις («The Hunt for Gollum»).

Κατά την συνήθη παράδοση των καιρών μας, τα safe στοιχήματα των μεγάλων franchises να γίνονται αφετηρία για expanded αφηγήσεις σε πλατφόρμες (τα streaming παραδείγματα των Marvel και Star Wars ειναι ενδεικτικά), η Warner και η New Line συμφώνησαν με τον Κέντζι Καμιγιάμα, υπεύθυνου για τα «Blade Runner: Black Lotus» και «Ghost in the Shell: Stand Alone Complex», και ετοίμασαν μία νέα κινηματογραφική επιστροφή του... Βασιλιά.

Η ταινία «Ο Άρχοντας των Δαχτυλιδιών: Ο Πόλεμος των Ροχίριμ» τοποθετείται 183 χρόνια πριν τα γεγονότα της πρωτότυπης τριλογίας και διηγείται τη μοίρα του Οίκου του Χελμ Χάμερχαντ, του θρυλικού βασιλιά του Ρόχαν. Το σενάριο υπογράφει η βετεράνα του «Άρχοντα», Φιλίππα Μπόγιενς, μέλος της συγγραφικής ομάδας των ταινιών του Τζάκσον, ενώ στο φωνητικό καστ ξεχωρίζουν ο Μπράιαν Κοξ, ο Λουκ Πασκουαλίνο (από τους τηλεοπτικούς «Τρεις Σωματοφύλακες») και η Μιράντα Ότο, η Εόγουιν της κλασικής τριλογίας, που αφηγείται την ιστορία. 

Λίγο πριν την έξοδο του «Άρχοντα των Δαχτυλιδιών: Ο Πόλεμος των Ροχίριμ» στις αίθουσες, παρακολουθήστε τα πρώτα 8 λεπτά της ταινίας και διαβάστε τι είχαν να πουν ο Κέντζι Καμιγιάμα και η Φιλίππα Μπόγιενς στο ΣΙΝΕΜΑ για τη νέα περιπέτεια στη Μέση Γη. Forth Eorlingas!

Η επέκταση του κόσμου του Τόλκιν

Κέντζι Καμιγιάμα: Όπως είναι φυσικό αγαπώ τα βιβλία, αλλά στην πραγματικότητα ήταν οι ταινίες του Πίτερ Τζάκσον, η τριλογία, που είχαν τεράστια επίδραση πάνω μου. Πήγα στην πρεμιέρα κάθε ταινίας. Έτσι, για να αναλάβω αυτό το πρότζεκτ, ήταν απαραίτητο να ξαναβρώ τον εαυτό μου τη στιγμή που ερωτεύτηκα αυτόν τον κόσμο, να ξαναγίνω ένας από τους θαυμαστές του franchise. Ήταν κάτι πολύ σημαντικό για μένα. Η ιστορία του Πολέμου των Ροχίριμ έχει τόση δύναμη, κάτι που πραγματικά με προσέλκυσε. Είναι μια πολύ σύντομη ιστορία, μόλις μία σελίδα στα παραρτήματα, αλλά είναι πολύ δυνατή και έχει όλα τα στοιχεία για να γίνει μια εξαιρετική ιστορία.

Φιλίππα Μπόγιενς: Σε ένα από τα γράμματά του, ο Καθηγητής Τόλκιν είπε ότι ίσως κάποιες από τις πιο ενδιαφέρουσες ιστορίες είναι αυτές που μένουν ανείπωτες. Πάντα του άρεσε το μυστήριο για τα νήματα της ιστορίας που παραμένουν ανείπωτα. Έτσι, αυτό που κάναμε ήταν να επιστρέψουμε στον ευρύτερο κόσμο των βιβλίων και να τραβήξουμε όλα τα νήματα που υπήρχαν εκεί, συμπεριλαμβανομένων μερικών ιστοριών που εκτυλίσσονται στο περιθώριο. Δεν θέλαμε να μην αφηγηθούμε μια ιστορία για ένα Δαχτυλίδι της Δύναμης ή για έναν σκοτεινό άρχοντα. Και όταν εμφανίστηκε η ιδέα του anime, αυτή η ιστορία ήρθε αμέσως στο μυαλό μου, ήξερα ακριβώς τι έπρεπε να είναι. Ο σχεδιασμός του κόσμου του Τόλκιν μέσα από το anime

Κ.Κ.: Όταν μου ζήτησαν να αναλάβω αυτό το έργο, η αρχική μου αντίδραση ήταν ότι ήταν αδύνατο να γίνει με παραδοσιακό σχέδιο στο χέρι, λόγω του αριθμού των στρατιωτών στην οθόνη, της πολυπλοκότητας των σχεδίων, των αλόγων. Αλλά ήταν μια ευκαιρία να ασχοληθώ με κάτι που αγαπούσα και θαύμαζα. Έπρεπε να το αναλάβω, απλά δεν ήξερα πώς. Όμως, με τη Weta—ήταν απίστευτο να συνεργάζομαι μαζί τους—επεξεργαστήκαμε το πώς να το εκπληρώσουμε. Ήταν μια απίστευτη τιμή. Όταν σχεδιάζαμε τους χαρακτήρες, χρειαζόταν πολλή φαντασία για να εμβαθύνουμε στο υπόβαθρό τους, την ιστορία τους, τι έχουν περάσει… Για παράδειγμα, γιατί ο Γουλφ έχει μια ουλή; Όλα αυτά έπρεπε να καθοριστούν πριν περάσουμε στο σχέδιο και ήταν ζωτικής σημασίας η Φίλιππα να ηγηθεί της ανάπτυξης της ιστορίας, γιατί γνώριζε όλες τις λεπτομέρειες αυτού του κόσμου. Με την καθοδήγησή της, μπορέσαμε να διαμορφώσουμε αυτή την ιστορία και να σχεδιάσουμε κάθε χαρακτήρα με βάση το υπόβαθρό του, κάτι που επηρέασε το πώς θα φαίνεται και πώς θα σχεδιαστεί.

Φ.Μ.: Πρέπει να ομολογήσω ότι εκπαιδεύτηκα στο anime, γιατί πρέπει να εμπιστευτείς τη διαδικασία πολύ περισσότερο, προφανώς, από ό,τι όταν παρακολουθείς πρόχειρες λήψεις σε live action. Αλλά είχα ήδη μια εικόνα για το πόσο εικαστικός είναι ο Κέντζι Καμιγιάμα, οπότε είχα μεγάλη πίστη ότι αυτός ο κόσμος θα ζωντάνευε. Δεν νομίζω, όμως, ότι ήξερα πόσο όμορφα θα αποδιδόταν. Αυτό είναι ένα από τα υπέροχα πράγματα όταν δουλεύεις με έναν πραγματικά σπουδαίο σκηνοθέτη. Η φαντασία τους πάντα υπερβαίνει τη δική σου. Ένα από τα ενδιαφέροντα πράγματα που συνέβησαν κατά τη δημιουργία αυτής της ταινίας είναι ότι η μορφή της καθορίστηκε πρώτη. Η πρόταση να γίνει ένα anime βασισμένο στον Άρχοντα των Δαχτυλιδιών με έκανε να σκεφτώ αυτή την ιδιαίτερη ιστορία. Έτσι, δεν ήταν μια περίπτωση του “έχουμε την ιστορία, ποια μορφή κινουμένων σχεδίων θα χρησιμοποιήσουμε;”. Υπήρχε κάτι σε αυτή την ιδιαίτερη ιστορία των Ροχίριμ που φαινόταν εγγενώς ταιριαστό με την υπέροχη παράδοση του ιαπωνικού anime.

Τι έκανε τον σκηνοθέτη Κέντζι Καμιγιάμα ιδανικό για αυτή την ταινία

Φ.Μ.: Πρέπει να δώσω τα εύσημα για την επιλογή του Κέντζι Καμιγιάμα ως σκηνοθέτη αυτού του έργου στον Σαμ Ρέτζιστερ και τον Τζέισον ΝτεΜάρκο από τη Warner Bros. Είχαν μια μακρά συνεργασία μαζί του, καθώς και με τον Τζόζεφ Τσου, τον άλλο μας παραγωγό. Όταν ανέφεραν ότι ο Κέντζι θα αναλάμβανε, είχα δει τη δουλειά του, αλλά δεν νομίζω ότι συνειδητοποίησα πόσα πολλά έργα του είχα δει. Αυτό που ήξερα ήταν ότι είναι ένας εικαστικός σκηνοθέτης, εξαιρετικά σχολαστικός. Το άλλο που με εντυπωσίασε, και δεν το γνώριζα, είναι ότι είναι και πολύ καλός συγγραφέας. Έμαθα πώς να δουλεύω με έναν σπουδαίο σκηνοθέτη, τον Πίτερ Τζάκσον, που είναι και σπουδαίος συγγραφέας, και αγαπώ όταν ένας σκηνοθέτης έχει επίσης τόσο έντονο αφηγηματικό ένστικτο. Έτσι εξελίχθηκαν τα πράγματα, και έμαθα πολλά παρακολουθώντας τον Κέντζι να δουλεύει. Είναι πολύ γενναιόδωρος, εξαιρετικά έξυπνος, έχει υπέροχο χιούμορ. Και αγκάλιασε ολόψυχα το γεγονός ότι αυτός ο γυναικείος χαρακτήρας, η Ήρα, ήταν σε μεγάλο βαθμό στα χέρια δύο νέων
γυναικών, της συγγραφέα Φίμπι Γκίτινς και της ηθοποιού Γκάια Γουάιζ. Ο Κέντζι τις υποστήριξε πραγματικά στο ταξίδι τους να την ζωντανέψουν, και νομίζω ότι το νιώθεις βλέποντας αυτή την ταινία. Νιώθεις την ενέργειά της. Νιώθεις το πάθος της. Νιώθεις τον φόβο της. Είναι αληθινή, και νομίζω ότι το κοινό θα την αγαπήσει αμέσως.

Η συνεργασία με τη βραβευμένη σεναριογράφο και παραγωγό της ταινίας, Φιλίππα Μπόγιενς

Κ.Κ.: Νομίζω ότι η συνέπεια μεταξύ της τριλογίας των ταινιών και αυτής της ταινίας οφείλεται στη γενναιοδωρία της Φιλίππα και όλων στη Νέα Ζηλανδία, που μοιράστηκαν όλες τις λεπτομέρειες του κόσμου που δημιουργήθηκε για τις ταινίες του Πίτερ Τζάκσον. Καταφέραμε να διατηρήσουμε την κοινή γραμμή όσον αφορά τον οπτικό σχεδιασμό—πώς θα έμοιαζε το Ρόχαν, πώς θα ήταν το τοπίο, οι πανοπλίες ή άλλα στοιχεία. Ήταν μια πραγματική συνεργασία, γιατί αυτό έπρεπε να μεταφερθεί στην anime ταινία. Όσον αφορά την ιστορία, θέλοντας να μείνουμε πιστοί στο σύμπαν του Τόλκιν και στο αρχικό κείμενο, η Φιλίππα φρόντισε να μην ξεφεύγουμε από το πλαίσιο. Την ίδια στιγμή, διατηρήσαμε την ταυτότητά μας, κάνοντας αυτό που ξέρουμε καλύτερα: να δημιουργούμε anime.

Η ανακάλυψη της ιστορίας μέσα από τον ανώνυμο χαρακτήρα που έγινε η Ήρα

Φ.Μ.: Ένα από τα πράγματα που μας τράβηξαν αμέσως στην ιστορία από τα παραρτήματα ήταν αυτή η ανώνυμη κόρη. Ως γυναίκα σεναριογράφος, το βρήκα εξαιρετικά ενδιαφέρον και συναρπαστικό. Είναι τόσο κεντρική στη σύγκρουση και όμως παραμένει ανώνυμη. Δεν πιστεύω ότι ο Καθηγητής Τόλκιν την υποτίμησε με κάποιον τρόπο, νομίζω απλώς ότι δεν πρόλαβε να αφηγηθεί αυτή την πτυχή της ιστορίας. Ήταν λοιπόν πραγματικά ενδιαφέρον για εμάς να εξερευνήσουμε την ιστορία της.

Όταν σκέφτεσαι αυτό το κορίτσι, που βρέθηκε μπλεγμένο σε αυτή τη σύγκρουση, όπου ουσιαστικά γίνεται σημείο αντιπαράθεσης σε μια μάχη εξουσίας, καθώς το ποιον θα παντρευτεί μπορεί να έχει σοβαρές επιπτώσεις στο ποιος θα κυβερνήσει το Ρόχαν, αρχίζεις να κατανοείς ότι ήταν ένα πιόνι. Ποια δυνατότητα δράσης είχε ή θα μπορούσε να είχε; Θέλαμε να μείνουμε πιστοί στα στοιχεία της ιστορίας στα οποία ίσως ο Τόλκιν θα είχε στραφεί αν είχε επεκτείνει αυτόν τον χαρακτήρα. Όταν αρχίσαμε να δουλεύουμε την ιστορία, σκεφτήκαμε, τι θα γινόταν αν είχε μια προσωπική σχέση με τον γιο του Φρέκα, τον νεαρό άρχοντα που τη ζητάει σε γάμο. Από τη στιγμή που αρχίσαμε να πειραματιζόμαστε με αυτή την ιδέα—τι θα γινόταν αν ήταν φίλοι όταν ήταν μικροί—η ιστορία άρχισε να ανθίζει.

Το ταλαντούχο καστ

Φ.Μ.: Ένα από τα πράγματα που συμβαίνουν όταν αρχίζεις να επιλέγεις έναν ηθοποιό για έναν χαρακτήρα είναι ότι ο ηθοποιός φέρνει τη δική του ματιά στο πώς θα ζωντανέψει τον χαρακτήρα. Ένα από τα μεγαλύτερα στην ταινία ήταν η Γκάια Γουάιζ, που υποδύεται την Ήρα. Η Γκάια είναι πολύ γενναιόδωρη ως ηθοποιός και όσο περισσότερο δουλεύαμε μαζί της τόσο πιο αληθινή γινόταν η Ήρα. Πρέπει να δώσω πολλά εύσημα στη Φίμπι Γκίτινς, που είναι μία από τις σεναριογράφους αυτού του έργου. Το γεγονός ότι είχαμε μια νέα γυναίκα σεναριογράφο να γράφει για έναν νεαρό γυναικείο χαρακτήρα για αυτή τη σπουδαία νεαρή ηθοποιό έκανε τη διαφορά.

Τι να περιμένει το κοινό από την ταινία

Κ.Κ.: Ξεκίνησε ως ένα ταξίδι στο άγνωστο, με αβεβαιότητα, αλλά τώρα που πλησιάζει η κυκλοφορία, είναι απίστευτο. Ελπίζω το κοινό να απολαύσει αυτό που προσφέρει το ιαπωνικό anime—κάτι λίγο διαφορετικό από άλλες μορφές κινουμένων σχεδίων. Μια δραματοποιημένη εικόνα για ένα ευρύ κοινό, για όλους, για ενήλικες, όχι μόνο για νεότερους θεατές.

Φ.Μ.: Νομίζω ότι οι θαυμαστές του Άρχοντα των Δαχτυλιδιών θα πρέπει να περιμένουν κάτι που ανήκει στη μεγάλη παράδοση των καλύτερων live action ταινιών.

INFO
Η ταινία «Ο Άρχοντας των Δαχτυλιδιών: Ο Πόλεμος των Ροχίριμ» κυκλοφορεί 12 Δεκεμβρίου στις αίθουσες από την Tanweer.