Με το σύνολο να πέφτει στα 99.774 εισιτήρια και το «Υπάρχω» να ξεφουσκώνει, χρειαζόμαστε νέα ταινία μεγάλου κοινού - ή έστω να τη χτίσουμε στρατηγικά και ομαδικά, με στοχευμένες επιλογές. Το «Complete Unknown» είχε χλιαρό άνοιγμα για οσκαρικό τίτλο, αλλά μια χαρά για μουσικό biopic. Πολύ ελπιδοφόρο το ξεκίνημα του «All we Imagine as Light», ο «Λυκάνθρωπος» δεν ενδιέφερε το horror κοινό, ενώ αναμένουμε το δεύτερο τετραήμερο για να αποφανθούμε για το «Αrcadia».
Γράφαμε ότι θα χρειαστεί σύντομα νέος αιμοδότης για τα ταμεία την προηγούμενη εβδομάδα και φάνηκε ήδη, καθώς το σύνολο των εισιτηρίων επισήμως έπεσε κάτω από τις εκατό χιλιάδες – ανεπισήμως όχι, έχουμε τις ειδικές προβολές, λίγες εταιρείες διανομής που δεν δημοσιεύουν τα εισιτήρια τους και, βέβαια, το Cinobo Πατησίων, με προβολές που γεμίζουν μεν, χωρίς να προστίθενται τα εισιτήρια τους στο γενικό σύνολο δε.
Και πάλι πρώτο το «Υπάρχω» λοιπόν, με την Αθήνα να ξεπερνά το σύνολο Θεσσαλονίκης και λοιπής επαρχίας (12.307 έναντι 9.592). Έχουμε γράψει αρκετές φορές ότι για να γίνει η εμπορικότερη ταινία της δεκαετίας, πρέπει να ξεπεράσει τον «Τζόκερ» των 902.980 εισιτηρίων. Πιστεύουμε ότι μπορεί κάλλιστα να τα καταφέρει, γιατί θα έχει και μια δεύτερη ζωή στα θερινά το καλοκαίρι.
Επανάληψη είχαμε και στη δεύτερη θέση, με τον «Πάντινγκτουν στο Περού» να παίρνει θετική ψήφο από το οικογενειακό κοινό. Μόλις 18% πτώση σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα, στα 32.888 το σύνολο κι ακόμα έχει δρόμο ο γλυκύτατος, πολυαγαπημένος αρκούδος. Το «Complete Unknown» ξεκίνησε με 7.933 εισιτήρια από 56 οθόνες. Για οσκαρικό τίτλο είναι ένα πολύ χλιαρό άνοιγμα, για μουσική βιογραφία όμως, που πηγαίνουν άπατες, είναι ένα καλό ξεκίνημα – είδατε μόλις πριν λίγες εβδομάδες τι έπαθε το «Better Man», έτσι; Το word of mouth είναι θετικό και ενδέχεται να φέρει κόσμο την ερχόμενη εβδομάδα, αν αιθουσάρχες και εταιρείες κάνουν υπομονή δηλαδή και οι θεατές βρουν αίθουσα κοντά τους να το παίζει, καθώς μπαίνουμε επικίνδυνα (και πολύ νωρίς) στην εποχή που αρχίζουμε να επαναλαμβανόμαστε στη στήλη και να γράφουμε διαρκώς «ουκ εν το πολλώ το ευ». Στην πραγματικότητα η ταινία δούλεψε στην Αθήνα, με 5.528 εισιτήρια από 20 οθόνες, Θεσσαλονίκη και επαρχία είναι που έριξαν δραματικά τον μέσο όρο της.
Ελπιδοφόρο άνοιγμα από το «All we imagine as light» με 4.493 εισιτήρια από 18 οθόνες. Η στήριξη της κριτικής βοήθησε την ταινία, τώρα θα μιλήσει το κοινό, στο οποίο φαίνεται να αρέσει, κάτι που θα φανεί στο χειροκρότημα – δηλαδή στο δεύτερο τετραήμερο. Από τις αντιδράσεις του κόσμου πάντως, μάλλον έχουμε να κάνουμε με ένα sleeper hit στην κατηγορία του, το οποίο θα συνεχίσει να παίζεται για καιρό.
Λίγο πιο πάνω συναντούμε τον «Λυκάνθρωπο» που δεν έπεισε το κοινό των multiplex να το στηρίξει, με το ζόρι ξεπέρασε τα εισιτήρια της τέταρτης εβδομάδας του «Νοσφεράτου» που παιζόταν στις μισές αίθουσες - σύνολο 111.204 για την ταινία του Έγκερς, μιλάμε για θρίαμβο. Δεν φταίει η απουσία ονομάτων, φταίει το concept που δεν τράβηξε και το γεγονός ότι η ταινία απουσιάζει από τη νευραλγική για το είδος πλατφόρμα του Tik Tok.
Το «Arcadia» ξεκίνησε εκτός top-10 μεν, αλλά με 1.537 εισιτήρια από 5 οθόνες (4 στην Αθήνα και μία στη Θεσσαλονίκη), και με μία προβολή τη μέρα στις 2 από αυτές. Για τα μέτρα και τα σταθμά του είναι μια χαρά το άνοιγμα, μένει να δούμε αν θα κυκλοφορήσει από στόμα σε στόμα – πήρε το μάτι μας κάποια σχόλια συγκινημένων θεατών στα social media – κι αν θα πλασαριστεί και σε πιο εμπορικά «μαγαζιά». Αξίζει να σημειωθεί ότι τα 656 εισιτήρια κόπηκαν το Σάββατο και ότι, αν και η ταινία ξεκίνησε την εγχώρια καριέρα της από τη Θεσσαλονίκη, ήταν ένα από τα πιο hot εισιτήρια του φεστιβάλ και παίζεται και σε καλή αίθουσα εκεί, δεν πήρε το ανάλογο boost στο κοινό της συμπρωτεύουσας. Τέλος, οφείλουμε να παρατηρήσουμε ότι μετά την πανδημία είναι συχνό το φαινόμενο να κινείται καλύτερα αυτός ο τύπος ελληνικής ταινίας το καλοκαίρι - φτάνει να είναι και η ταινία καλή και να αρέσει στον κόσμο, έτσι;
Δείτε αναλυτικά το top-10:
1.«Υπάρχω», 22.199 εισιτήρια, 111 οθόνες (Σύνολο: 786.808)
2. «Ο Πάντινγκτον στο Περού», 13.585 εισιτήρια, 109 οθόνες (Σύνολο: 32.888)
3. «Sonic 3: Η Ταινία», 9.031 εισιτήρια, 78 οθόνες (Σύνολο: 108.457)
4.«A Complete Unknown», 7.933 εισιτήρια, 52 οθόνες
5.«Η Ληστεία του Αιώνα 2», 6.733 εισιτήρια, 41 οθόνες (Σύνολο: 24.618)
6. «Λυκάνθρωπος», 6.375 εισιτήρια, 75 οθόνες
7. «Νοσφεράτου», 5.816 εισιτήρια, 39 οθόνες (Σύνολο: 111.204)
8. «Βαιάνα 2» - 5.377 εισιτήρια, 53 οθόνες (Σύνολο : 345.518)
9. «Ολα Οσα Φανταζόμαστε ως Φως», 4.493 εισιτήρια, 18 οθόνες
10. «Μουφάσα: Ο Βασιλιάς Των Λιονταριών», 2.907 εισιτήρια, 33 οθόνες (Σύνολο: 113.008)