Ο Νόμος του Κίλιαν Μέρφι (Ελληνικό Box-office, Τετραήμερο 21/11/14 - 24/11/14) - αφιερωματα , θεματα || cinemagazine.gr
14:09
26/11

Ο Νόμος του Κίλιαν Μέρφι (Ελληνικό Box-office, Τετραήμερο 21/11/14 - 24/11/14)

Με φόρα από τον «Οπενχάιμερ», αλλά και μια πραγματικά καλή ταινία ως όχημά του, ο Ιρλανδός πρωταγωνιστής πέτυχε αναλογικά το καλύτερο άνοιγμα ενήλικου δράματος στη χειμερινή σεζόν μέχρι τώρα με την κινηματογραφική μεταφορά των «Μικρών Πραγμάτων σαν κι Αυτά». Απογοητευτικά τα νούμερα του «Νόμου του Μέρφι», στην πρώτη θέση και πάλι ο «Μονομάχος», το κοντέρ των συνολικών εισιτηρίων σταμάτησε στα 86.297.

Από τον Γιάννη Βασιλείου

Η υποψία μας ότι θα ξαναδούμε εξαψήφιο σύνολο εισιτηρίων με την έλευση του «Υπάρχω» μάλλον επιβεβαιώνεται, εκτός κι αν ο συνδυασμός του «Wicked» και της «Maria» στις 5 Δεκεμβρίου φέρει νούμερα ανώτερα των προσδοκιών. Ένας λόγος που δεν περάσαμε κι αυτή την εβδομάδα το φράγμα της κατοστάρας ήταν το απογοητευτικό άνοιγμα του «Νόμου του Μέρφι». Παρά το φορτσάρισμα στην προώθηση της ταινίας τις τελευταίες εβδομάδες και τις ευγενικές κριτικές, δεν υπήρχε ενδιαφέρον από το κοινό. Ίσως αν αποκαλυφθούν κάποιες πιο φευγάτες πτυχές τoυ, που κρατήθηκαν κρυφές, φέρουν στην αίθουσα μερίδα ενός κοινού που απείχε, λογαριάζοντας το θέαμα για λαϊκή και όχι έντεχνη κωμωδία.

Αντίθετα, επιβεβαιώθηκε ο Νόμος του Κίλιαν Μέρφι, με τον Ιρλανδό να δίνει και φέτος την (εσωτερικής καύσης) ερμηνεία της χρονιάς. Το βιβλίο διαβάστηκε πολύ φέτος, ο «Οπενχάιμερ» εξασφάλισε μεγαλύτερη δημοφιλία στον πρωταγωνιστή, οι κοινωνικές απολήξεις του θέματος τράβηξαν το μεγαλύτερο κοινό και κάπως έτσι τα «Μικρά Πράγματα σαν κι Αυτά» πραγματοποίησαν αναλογικά το καλύτερο άνοιγμα ενήλικου δράματος σε αυτή τη χειμερινή σεζόν με σχεδόν ένα δεκαχίλιαρο από 24 οθόνες, υποδεικνύοντας παράλληλα ότι (ίσως) το κοινό τους άρχισε να ζεσταίνεται.

Στο σημείο αυτό να επισημάνουμε ότι διανομή και αίθουσες θα έπρεπε να εξετάσουν το ενδεχόμενο long-play των μη σκληροπυρηνικά arthouse ενήλικων τίτλων, αντί να ζουν στους ρυθμούς και τους αριθμούς του πρώτου τετραημέρου (ή/και του MEDIA). Το κοινό που απευθύνονται αργεί να μάθει τι είναι διαθέσιμο πού και πότε και οι ταινίες αποκτούν buzz με πιο αργή ταχύτητα από εκείνη που φορτώνονται νέοι τίτλοι στα σινεμά – δεν είναι σπάνιο το φαινόμενο σε κάποιες αίθουσες μια ταινία να πηγαίνει καλύτερα τη δεύτερη εβδομάδα της σε σχέση με την πρώτη. Τα «Μικρά Πράγματα σαν κι Αυτά» αποτελούν, μεταξύ άλλων, και μια εξαιρετική εναλλακτική χριστουγεννιάτικη πρόταση, οπότε μόνο κερδισμένοι μπορούν να βγουν όλοι από την παραμονή τους στις αίθουσες μέχρι τις γιορτές. Επίσης, ίσως χρειάζεται και λίγη σύνεση στον προγραμματισμό – δεν μπορεί, για παράδειγμα, να βγαίνoυν την ίδια εβδομάδα το «Κονκλάβιο», η «Παρθενόπη» και η «Emilia Perez», μοιραία θα χάσουν εισιτήρια και οι τρεις ταινίες.  

Στην πρώτη θέση πάντως βρέθηκε και πάλι ο «Μονομάχος ΙΙ». Δεν είναι κακή η απώλεια 42%, όταν το ανοιγμά του ήταν τέτοιο, κάπως υποδεικνύει την χλιαρότητα του word of mouth, κατά ένα (μικρό) μέρος της πρόεκυψε και από τη μείωση των οθονών από 145 σε 109. Πολύ πιθανό να είναι πρώτος και το επόμενο τετραήμερο, το «Heretic» είναι η βασική εστία απειλής. Η ταινία δεν παίζει στο TikTok όσο άλλες ταινίες του είδους – μην γελάτε, η κίνηση στα multiplex και ειδικά στις ταινίες τρόμου επηρεάζεται από αυτό – έχει όμως σταρ αγαπητό, που μπορεί να φέρει κι ένα κοινό το οποίο, σε διαφορετική περίπτωση, δεν θα την προτιμούσε.

Δείτε αναλυτικά το top-10:

1.«Μονομάχος ΙΙ», 24.061 εισιτήρια, 111 οθόνες (Σύνολο: 88.166)
2.«Μικρά Πράγματα σαν κι Αυτά», 9.963 εισιτήρια, 24 οθόνες
3.«Ο Νόμος του Μέρφυ», 8.897 εισιτήρια, 86 οθόνες
4.«Το Διπλανό Δωμάτιο», 6.684 εισιτήρια, 57 οθόνες (Σύνολο: 23.101)
5.«Το Ατίθασο Ρομπότ», 5.357 εισιτήρια, 65 οθόνες (Σύνολο: 85.732)
6.«Κονκλάβιο», 4.582 εισιτήρια, 43 οθόνες (Σύνολο: 36.402)
7.«Red One», 3.784 εισιτήρια, 27 οθόνες (Σύνολο: 25.021)
8.«Interstellar», 3.675 εισιτήρια, 8 οθόνες
9.«Βραδύποδες στην Κουζίνα», 3.535 εισιτήρια, 54 οθόνες (Σύνολο: 8.618)
10.«Terrifier 3»,  3,242 εισιτήρια, 24 οθόνες (Σύνολο: 53.689)