Το Κάλεσμα 3: Ο Διάβολος με Έβαλε να το Κάνω - ταινιες , παιζονται τωρα || cinemagazine.gr

Το Κάλεσμα 3: Ο Διάβολος με Έβαλε να το Κάνω

The Conjuring The Devil Made me Do it

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

2021
    ΠΑΡΑΓΩΓΗ: ΗΠΑ
    ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Μάικλ Τσάβες
    ΣΕΝΑΡΙΟ: Ντέιβιντ Λέσλι Τζόνσον ΜακΓκόλντρικ
    ΗΘΟΠΟΙΟΙ: Πάτρικ Γουίλσον, Βέρα Φαρμίγκα, Ρόρι Ο Κόνορ, Σάρα Κάθριν Χουκ, Τζούλιαν Χίλιαρντ, Στιβ Κούλτερ
    ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: Μάικλ Μπέρτζες
    ΜΟΥΣΙΚΗ: Τζόζεφ Μπισάρα
    ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 118'
    ΔΙΑΝΟΜΗ: Tanweer
    Το Κάλεσμα 3: Ο Διάβολος με Έβαλε να το Κάνω

Το τρίτο «Κάλεσμα» εκτρέπει το μεγαλύτερο σύγχρονο τρομο-franchise σε ένα λιγότερο σκοτεινό, πιο ανθρώπινο αλλά κι αναμενόμενα τρομακτικό μονοπάτι. (Μη φοβάστε, θα φοβηθείτε).

Από τον Θοδωρή Καραμανώλη

Η εναρκτήρια και πιθανώς καλύτερη σκηνή του τρίτου «Καλέσματος» βρίσκει το ζεύγος Γουόρεν να καταγράφει τον εξορκισμό ενός 8χρονου αγοριού, σε ένα χωριό της Αμερικής. Συγκεκριμένα στο Μπρούκφιλντ του Κονέκτικατ, όπου το 1980 όντως το μικρό παιδί της οικογένειας Γκλέιτζελ υπέστη/επιβίωσε από/υποβλήθηκε σε εξορκισμό (δεν ξέρω τι ταιριάζει καλύτερα) και όντως λίγους μήνες μετά, ο υποψήφιος για κουνιάδος του, Άρνι Τζόνσον, σκότωσε τον σπιτονοικοκύρη του, μαχαιρώνοντάς τον επανειλημμένα με ένα σουγιά. Μια από τις χιλιάδες «υποθέσεις που συγκλόνισαν την Αμερική», έμελλε να μείνει στην ιστορία της χώρας ως η πρώτη που η υπεράσπιση επικαλέστηκε το δαιμονισμό ως κριτήριο αθωότητας.

Για την τρίτη ταινία της βασικής σειράς και την όγδοη από το ευρύτερο κινηματογραφικό σύμπαν που έχει το ζεύγος των δαιμονολόγων Γουόρεν ως επίκεντρο, ο Τζέιμς Γουάν αρκείται σε χρέη παραγωγού και εμπιστεύεται τη σκηνοθετική καρέκλα στον Μάικλ Τσάβες, που τελείωσε το αγροτικό του δύο χρόνια πριν με την «Κατάρα της Γιορόνα». Σαν αποτέλεσμα το «Κάλεσμα 3: Ο Διάβολος με έβαλε να το κάνω» όπως είναι ο πλήρης τίτλος του, έχει εντελώς διαφορετικό λουκ και συναίσθημα από τα φιλμ που προηγούνται. Το μαύρο που κυριαρχούσε μέχρι τώρα στην παλέτα, έχει δώσει τη θέση του στη σέπια και το πορφυρό. Όχι του αίματος, αλλά μιας ρετρό αισθητικής που ταιριάζει γάντι στις προθέσεις της σκηνοθεσίας, οι οποίες εντοπίζονται εν πολλοίς στην ανάδειξη των Γουόρεν ως μεταφυσικών ντετέκτιβ εποχής. Ερευνητών του μεταφυσικού δηλαδή και παράλληλα ανθρώπων που προσπαθούν να αποδείξουν τη λογική τους σε ένα ακροατήριο που τους αντιμετωπίζει νομοτελειακά με δυσπιστία. Διόλου τυχαία λοιπόν, το μεγαλύτερο άγχος του σεναρίου είναι να δώσει βάση και βαρύτητα σε όσα παρουσιάζει ως πραγματικά γεγονότα και βασίζονται στις αφηγήσεις ορισμένων εκ των πρωταγωνιστών. Ευτυχώς η μεγάλη οθόνη είναι πολύ πιο δεκτική σε μεταφυσικά σενάρια από τα δικαστήρια των Η.Π.Α...

Θα ήταν άδικο να μην αναφέρουμε πως οι τρομολάγνοι θεατές θα βρουν εδώ όλα τα trademark horror στοιχεία της σειράς

Αφού όμως θεμελιωθεί η υπεράσπιση του Άρνι Τζόνσον, ξεκινά το πραγματικό κυνήγι απέναντι σε έναν εχθρό που αντίθετα με όσα περιμένει κανείς από το «Κάλεσμα», αποδεικνύεται καθόλα απτός και επίγειος. Μια μοχθηρή αν μη τι άλλο παρουσία σε συνεργασία φυσικά με τις σκοτεινές δυνάμεις, το μένος της οποίας θα αποκρουστεί με μία πλήρους ισχύος επίδειξη χριστιανικής αγάπης (όχι, ο ελληνικός τίτλος δεν είναι το μόνο κιτς πράγμα στην ταινία). Αισθητικά αν το δούμε και χωρίς να αποκαλύψουμε περισσότερα, το δεύτερο μισό της ταινίας είναι το πρώτο εμφανές ρήγμα στο σύμπαν των Conjuring, που, προσωρινά ελπίζουμε, το φέρνει σε ανοιχτή επικοινωνία με τα στερεοτυπικά τηλεοπτικά προγράμματα της μεταμεσονύκτιας ζώνης, εκεί που έκαναν καριέρα κι οι πραγματικοί Εντ και Λορέιν Γουόρεν.

Από την άλλη, θα ήταν άδικο να μην αναφέρουμε πως οι τρομολάγνοι θεατές θα βρουν εδώ όλα τα trademark horror στοιχεία της σειράς, με τις απότομες αλλαγές στα περιβάλλοντα και τους δαίμονες που αρέσκονται να κρύβονται στις πιο ήσυχες στιγμές της οικογενειακής ζωής των αμερικανικών προαστίων. Και φυσικά άφθονα jump scares σε μαθηματική διαδοχή. Στον τσελεμεντέ του τρόμου, ο Γουάν έχει γράψει με την «Παγιδευμένη Ψυχή» και τα προηγούμενα «Καλέσματα» δύο από τις καλύτερες συνταγές. Ο Τσάβες τις παίρνει και τις εκτελεί σε μια πιο cheesy εκδοχή με παχύσαρκα πτώματα, καρδιακές προσβολές και flashback στις μέρες του μέλιτος.

Κρίμα πάντως, γιατί υπάρχουν πολλά ενδιαφέροντα να συζητήσει κανείς, όπως την πιο ξεκάθαρη, σχεδόν υπερηρωική χαρακτηριολογία, που επιστρατεύει το πιο πετυχημένο τρομο-franchise των καιρών μας. Ή το πώς διάολο είναι δυνατόν εν έτει 2021 να ασχολούμαστε ακόμα με τους Γουόρεν. Ας μην προτρέχουμε όμως, χρόνος υπάρχει, δύο spin offs είναι ήδη στο φούρνο. Μένει να δούμε ποια θα είναι αυτή τη φορά η συνταγή.

ΟΛΕΣ ΟΙ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • Το Κάλεσμα 3: Ο Διάβολος με Έβαλε να το Κάνω
  • Το Κάλεσμα 3: Ο Διάβολος με Έβαλε να το Κάνω