Το «The Entertainment System is Down», αναμενόμενο και ως «η ταινία που θα προκαλέσει τις περισσότερες εξόδους από την αίθουσα των Καννών», άναψε τις μηχανές του.
Είναι μια από τις πιο buzzy ταινίες που επίκεινται, λογικά, το 2026. Το σχέδιο που απέκτησε η Α24 έπειτα από έναν σχετικό πόλεμο πλειοδοσίας ανάμεσα σε ενδιαφερόμενους, επρόκειτο να εκκινήσει σύμφωνα με το πρόγραμμα γυρισματα στις αρχές του έτους, και πράγματι η είδηση έρχεται ότι είναι εντός πλάνου. Κίρστεν Ντανστ, Ντάνιελ Μπρουλ, Κιάνου Ριβς, Σαμάνθα Μόρτον, Νίκολας Μπρον και Τομπάιας Μένζις ηγούνται του καστ. Ο 50χρονος Έστλουντ, ήδη με δύο Φοίνικες στο ενεργητικό του, κάτι που για κάποιους συνιστά πρόκληση (αλλά ας μην ξεχνάμε ότι το «Titane» έχει Χρυσό Φοίνικα, ολ μπετς αρ οφ πλέον), δίνει λογικά το προβάδισμα στις Κάννες για την πρεμιέρα του και, εκτός απροόπτων, αυτή θα έλθει σε περίπου 16 μήνες από τώρα στη νότια Γαλλία.
Όπως ήδη γνωρίζουν οι πιστοί αναγνώστες η ταινία εμπνέεται από ένα πείραμα κοινωνικής ψυχολογίας στο Πανεπιστήμιο της Βιρτζίνια που λέγεται «Η Πρόκληση του Μη Εμπλεκόμενου Μυαλού», με την έννοια του μυαλού που δεν μένει απασχολημένο με συγκεκριμένο διασκεδαστικό κάτι, και σε αυτό διαπιστώθηκε ότι οι συμμετέχοντες δεν πέρασαν και τόσο καλά όντες σε ένα δωμάτιο από 6 έως 15 λεπτά με τίποτε άλλο να κάνουν πλην του να...σκέφτονται. Έτσι λοιπόν ο (ήδη λατρεμένος) Έστλουντ (για την επιλογή του θέματος) βάζει τους εν πτήσει επιβάτες να ταξιδεύουν αβοήθητοι από κινητά και οποιοδήποτε...entertainment system.
O Έστλουντ θέλει «να γράψει ιστορία», όπως λέει (ο άνθρωπος έχει επικοινωνιακό χάρισμα, κάποτε θα φάει κι αυτός την τούρτα του δημόσια, κάποτε καραδοκεί και το cancel του) κι έχει μέσα και μια σκηνή που ένα αγόρι ζητά το κινητό του αδελφού του αλλά του λένε να περιμένει πέντε λεπτά και ο Έστλουντ θα το πάει σε πραγματικό χρόνο για να μας βάλει στη θέση του. Και 15 ακόμα καλύτερα, να αρχίσουν να δυσανασχετούν και να πλακώνονται, να γίνει σαλούν.
Αναμένεται με δαιμονιώδη όρεξη, μακάρι να του βγει.