«The Godfather» 50: Μισός αιώνας του Αριστουργήματος και η Paramount δεν χάνει την ευκαιρία
Νέα, πολυδιαφημιζόμενη, αποκατάσταση, έξοδος στις αίθουσες και πακέτο της τριλογίας για το σπίτι, για πρώτη φορά σε 4Κ. Δώρο.
Η αλήθεια είναι ότι η Paramount και ο Κόπολα έχουν κάνει τόσες πολλές επανεκδόσεις, παρουσιάσεις και, πρόσφατα με το τρίτο μέρος, ριζικές αποκαταστάσεις, που κάποιοι θα δυσανασχετήσουν. Η έτερη αλήθεια όμως είναι ότι αφ' ενός η 50ετία, αφ' ετέρου η σημασία του έργου - κι εν συνεχεία της τριλογίας - αν οι κινηματογραφικοί δεν κουβεντιάζουμε αυτό τι θα κουβεντιάζουμε;
Τι καινούργιο λοιπόν υπάρχει;
Η ταινία του 1972 έχει (εκ νέου) αποκατασταθεί, θα βγει στις αίθουσες - των ΗΠΑ, στις 25 Φεβρουαρίου αποκλειστικά - και εν συνεχεία θα ηγείται του λιμπιστικού ψηφιακού πακέτου για το σπίτι, στις 22 Μαρτίου. Το οποίο θα μας γδάρει πάλι, καθώς δεν αδειάζουμε να παίρνουμε νέα Νονο-πακέτα εδώ και περίπου 20 χρόνια, αλλά τι να κάνεις, ο καθένας με τις ζαβολιές του.
Το πακέτο αυτό θα περιλαμβάνει πρωτοφανείς 4Κ αποκαταστάσεις-εκδοχές, που θα αφορούν κυρίως στις δύο πρώτες ταινίες. Λέμε κυρίως γιατί λογικά το νέο τρίτο μέρος που έβγαλε ο Κόπολα, και είναι (προς χαρά του) αυτό που θα συμπεριληφθεί αντί της κλασικής (και καλύτερης για κάποιους) εκδοχής της αίθουσας, είναι πολύ πρόσφατο για νέο restoration. Θα είναι όμως 4Κ.
Λίγο πιο λεπτομερώς, θα υπάρχει (νέα) αποκατάσταση των χρωμάτων και εκτός του ήχου που είχε προκρίνει ο Γουόλτερ Μερκ (οπότε τελειότητα), θα υπάρξει και αποκατάσταση των μονοφωνικών αρχικών εκδοχών των δύο πρώτων ταινιών. Αναμενόμενα θα υπάρχουν νέα ηχητικά σχόλια, και τα παλιά ωραία ήταν πάντως, κι ένα αμέτρητο πλήθος από έξτρα, τόσο σε χειροπιαστά (κάρτες, φωτογραφίες, βιβλίο!) όσο και σε ντοκιμαντέρ περί της παραγωγής.
Τίποτα αρνητικό; Αν εξαιρέσει κανείς την υπερπροσφορά «Νονού» στην αγορά από την έλευση του DVD κι έπειτα, που δικαιολογείται βέβαια από το ότι αγοράζεται, όμως αποκατάσταση στην αποκατάσταση είναι ένα πρόβλημα (το 8Κ υπάρχει ήδη, ετοιμαστείτε σε δύο χρόνια στην επόμενη επέτειο...), και οι «χρωματικές αποκαταστάσεις» κάποτε παύουν να είναι ουσιώδεις και καταλήγουν απλώς ένα μάρκετινγκ gimmick, τι αρνητικό να βρεις στον «Νονό»; Ίσως μόνο το ότι ενώ συνδυάζει την ασύλληπτη κατασκευή και το πολιτισμικά αναπαραστατικό μεγαλείο, το μάρκετινγκ της εταιρείας δεν μπόρεσε να βρει κάτι καλύτερο από αυτή την αφίσα:
Μια αφίσα που στο κινηματογραφικά ρηξικέλευθο ακόμα με όρους film-verse έργο/τριλογία αντιμετωπίζει το μεγαλείο λες και είναι «Πόλεμος των Άστρων» κι «Εκδικητές». Που έχουν προφανώς την δική τους μυθολογική θέση, αλλά δεν είναι όλα ίσα κι όμοια.
Οπότε ιδού το νέο τρέιλερ της πεντηκονταετούς υψηλότητας: