Ώρα για Όσκαρ! Η Αμερικανική Ακαδημία Κινηματογράφου ανακοίνωσε τις φετινές υποψηφιότητες για Όσκαρ με την «Εξουσία του Σκύλου» της Τζέιν Κάμπιον να επιβεβαιώνεται ως φαβορί με 12 υποψηφιότητες.
Η Αμερικανική Ακαδημία Κινηματογράφου ανακοίνωσε τις υποψηφιότητες για την 94η Τελετή Απονομής των Βραβείων Όσκαρ, υπογραμμίζοντας τα φαβορί που έχουν διαμορφωθεί το τελευταίο διάστημα από τα βραβεία των Ενώσεων Κριτικών και κάνοντας σαφές πως σύντομα, άλλη μία γυναίκα θα γίνει κάτοχος του Όσκαρ Σκηνοθεσίας μετά τις Μπίγκελοου («The Hurt Locker») και Τζάο («Nomadland»).
Η «Εξουσία του Σκύλου» πρόκειται σε μερικούς μήνες να εξουσιάσει και την Τελετή Απονομής των Όσκαρ, αφού η ταινία της Τζέιν Κάμπιον συγκέντρωσε τις περισσότερες υποψηφιότητες από την Αμερικανική Ακαδημία Κινηματογράφου (12) και πλέον ηγείται της φετινής κούρσας. Ο μοναδικός παράγοντας που μπορεί να της στερήσει το αγαλματίδιο Καλύτερης Ταινίας είναι εκείνος του Netflix (βλ. περίπτωση «Roma»). Η «Εξουσία» βρίσκεται υποψήφια σε όλες τις μεγάλες κατηγορίες, δηλώνει παρόν και στα τεχνικά (π.χ. Ήχος), ενώ έκανε την έκπληξη με διπλή παρουσία στον Β' Αντρικό και την υποψηφιότητα του Τζέσι Πλέμονς (μαζί με εκείνη του φαβορί Κόντι Σμιτ-ΜακΦι), εκτοπίζοντας τους Τζάρεντ Λέτο («Οίκος των Gucci»), Μπράντλεϊ Κούπερ («Πίτσα Γλυκόριζα»).
Την «Εξουσία» ακολουθεί η... φαντασία του «Dune» με 10 υποψηφιότητες. Το σοφιστικέ μπλοκμπάστερ του Ντενί Βιλνέβ που βασίζεται στο ομώνυμο βιβλίο του Φρανκ Χέρμπερτ έχει έντονη παρουσία όπως αναμενόταν σε τεχνικές και καλλιτεχνικές κατηγορίες, βρήκε χώρο στο Διασκευασμένο Σενάριο (ένας από τους συν-σεναριογράφους του άλλωστε είναι και ο βραβευμένος με Όσκαρ, Έρικ Ροθ, της φήμης των «Φόρεστ Γκαμπ», «Η Απίθανη Ιστορία του Μπέντζαμιν Μπάτον», «Μόναχο» και του περσινού «Μανκ»), αλλά και στην Καλύτερη Ταινία, απουσιάζει όμως από την Σκηνοθεσία, στο βασικό «μπαχαρικό» δηλαδή.
Με 7 υποψηφιότητες ακολουθούν το ημι-αυτοβιογραφικό «Belfast» του Κένεθ Μπράνα, ο οποίος βρίσκεται ξανά να διεκδικεί Όσκαρ Σκηνοθεσίας 32 χρόνια μετά το ντεμπούτο του με τον «Ερρικό Ε'» (1989) και η φρέσκια ανάγνωση του «West Side Story» από τον Στίβεν Σπίλμπεργκ. Το «Belfast» έχει βλέψεις για το Πρωτότυπο Σενάριο, ενώ το «West Side Story» φαίνεται πως θα οδηγήσει νικηφόρα τα βήματα μιας άλλης Ανίτα, της Αριάνα ΝτεΜπόουζ, 61 χρόνια με την ταινία του '61, όταν είχε κερδίσει η Ρίτα Μορένο τον Β' Γυναικείο.
Ακολουθεί τo «Κing Richard » με έξι υποψηφιότητες, ανάμεσά τους κι εκείνη του μοντάζ, γεγονός που του δίνει μερικές ελπίδες για το Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας, εκεί που το είχαμε ξεγραμμένο. Περισσότερες πιθανότητες για νίκη έχει ο Γουίλ Σμιθ στην κατηγορία του Α' Ανδρικού Ρόλου, όπου ξαναβρίσκεται υποψήφιος δεκαπέντε χρόνια μετά από το «Κυνήγι της Ευτυχίας». Από τέσσερις υποψηφιότητες έχουν το «Μονοπάτι των Χαμένων Ψυχών», με πολύ ευχάριστη έκπληξη την παρουσία του στη δεκάδα της Καλύτερης Ταινίας, το «Drive My Car» του Ριουσούκε Χαμαγκούτσι, ο οποίος εισχώρησε και στις πεντάδες της Σκηνοθεσίας και του Διασκευασμένου Σεναρίου, αλλά και το «Μην Κοιτάτε Πάνω» που εξαργύρωσε έτσι τη δημοφιλία που απέκτησε μετά την πρεμιέρα του στο Netflix.
Η «Χαμένη Κόρη» σταμάτησε, δυστυχώς, στις τρεις υποψηφιότητες, είναι όμως σε βασικές κατηγορίες: Α' Γυναικείου για την Ολίβια Κόλμαν, Β' γυναικείου για την Τζέσι Μπάκλεϊ και Διασκευασμένου Σεναρίου για τη Μάγκι Τζίλενχαλ, η οποία δεν μπόρεσε τελικά να τρυπώσει στην πεντάδα των σκηνοθετών.
Στην κατηγορία του Α' Γυναικείου, η Νικόλ Κίντμαν φαίνεται πως θα κερδίσει το δεύτερο Όσκαρ της καριέρας της ως Λουσίλ Μπολ στο «Being the Ricardos» του Άαρον Σόρκιν, ταινία που είχε συζητηθεί έντονα για το σενάριό της (το οποίο τελικά δεν προτάθηκε) και εκπροσωπείται από δυο ακόμη ερμηνείες, του Χαβιέ Μπαρδέμ και του Τζ.Κ.Σίμονς. Στην ίδια κατηγορία, η Κρίστεν Στιούαρτ ως Λαίδη Νταϊάνα στο «Spencer» έκανε την δίκαιη επανεμφάνισή της (μετά την απουσία σε SAG, BAFTA), ενώ η Ακαδημία δεν συμπεριέλαβε στην πεντάδα την πληθωρική ερμηνεία της Lady Gaga στον «Οίκο των Gucci», αλλά την ουσιώδη λιτότητα της Πενέλοπε Κρουζ στο «Παράλληλες Μητέρες».
Τρεις υποψηφιότητες έχει το «Ενκάντο: Ένας Μαγικός Κόσμος», ανάμεσά τους και για Όσκαρ Τραγουδιού, όχι όμως για το δημοφιλές «We Don't Talk about Bruno» που έφτασε πριν λίγες μέρες στην κορυφή του Billboard Hot 100, καθώς η Ντίσνεϊ δεν το υπέβαλλε στην Ακαδημία ως πιθανή υποψηφιότητα για την κατηγορία. Τρία έγραψε το κοντέρ και για το «CODA» - ντεμπούτο για την Apple στην καηγορία της Καλύτερης Ταινιάς - αλλά και για το δανέζικο animation «Flee», που γίνεται έτσι η πρώτη ταινία που βρίσκεται υποψήφια ταυτόχρονα για Όσκαρ Ντοκιμαντέρ, Animation και Διεθνούς Ταινίας.
Αξίζει να σημειωθεί ότι εκτός από την πεντάδα του Όσκαρ Διεθνούς Ταινίας έμεινε το «Α Hero» του Ασγκάρ Φαρχαντί, ο οποίος δεν θα έχει τη δυνατότητα να τριπλασιάσει τις νίκες του στην κατηγορία, τουλάχιστον όχι φέτος, γιατί η επιστροφή του θα πρέπει να θεωρείται δεδομένη.
Διαβάστε στη συνέχεια αναλυτικά τις υποψηφιότητες. Η 94η Τελετή Απονομής των Όσκαρ θα πραγματοποιηθεί την Κυριακή 27 Μαρτίου 2022.
ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΤΑΙΝΙΑ
Belfast
CODA
Μην Κοιτάτε Πάνω
Drive My Car
Dune
Η Μέθοδος των Γουίλιαμς
Πίτσα Γλυκόριζα
Το Μονοπάτι των Χαμένων Ψυχών
Η Εξουσία του Σκύλου
West Side Story
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ
Κένεθ Μπράνα, Belfast
Ριουσούκε Χαμαγκούτσι, Drive My Car
Πολ Τόμας Άντερσον, Πίτσα Γλυκόριζα
Τζέιν Κάμπιον, Η Εξουσία του Σκύλου
Στίβεν Σπίλμπεργκ, West Side Story
Α' ΑΝΔΡΙΚΟΣ ΡΟΛΟΣ
Χαβιέ Μπαρδέμ, Being the Ricardos
Μπένεντικτ Κάμπερμπατς, Η Εξουσία του Σκύλου
Άντριου Γκάρφιλντ, Tick, tick... Boom!
Γουίλ Σμιθ, Η Μέθοδος των Γουίλιαμς
Ντενζέλ Γουάσινγκτον, Η Τραγωδία του Μακμπέθ
Α' ΓΥΝΑΙΚΕΙΟΣ ΡΟΛΟΣ
Τζέσικα Τσαστέιν, Eyes of Tammy Faye
Ολίβια Κόλμαν, Η Χαμένη Κόρη
Πενέλοπε Κρουζ, Παράλληλες Μητέρες
Νικόλ Κίντμαν, Being the Ricardos
Κρίστεν Στιούαρτ, Spencer
Β' ΑΝΔΡΙΚΟΣ ΡΟΛΟΣ
Κιαράν Χάιντς, Belfast
Τρόι Κάτσουρ, CODA
Τζέσι Πλέμονς, Η Εξουσία του Σκύλου
Τζ.Κ. Σίμονς, Being the Ricardos
Κόντι Σμιτ-ΜακΦι, Η Εξουσία του Σκύλου
Β' ΓΥΝΑΙΚΕΙΟΣ ΡΟΛΟΣ
Τζέσι Μπάκλεϊ, Η Χαμένη Κόρη
Αριάνα ΝτεΜπόουζ, West Side Story
Τζούντι Ντεντς, Belfast
Κίρστεν Ντανστ, Η Εξουσία του Σκύλου
Ονζανιού Έλις, Η Μέθοδος των Γουίλιαμς
ΠΡΩΤΟΤΥΠΟ ΣΕΝΑΡΙΟ
Belfast
Μην Κοιτάτε Πάνω
Η Μέθοδος των Γουίλιαμς
Πίτσα Γλυκόριζα
The Worst Person in the World
ΔΙΑΣΚΕΥΑΣΜΕΝΟ ΣΕΝΑΡΙΟ
CODA
Drive My Car
Dune
Η Χαμένη Κόρη
Η Εξουσία του Σκύλου
ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΔΙΕΘΝΗΣ ΤΑΙΝΙΑ
Ιαπωνία, Drive My Car
Δανία, Flee
Ιταλία, The Hand of God
Μπουτάν, Lunana: A Yak in the Classroom
Νορβηγία, The Worst Person in the Worldspan
ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ
Dune
Το Μονοπάτι των Χαμένων Ψυχών
Η Εξουσία του Σκύλου
Η Τραγωδία του Μακμπέθ
West Side Story
ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΜΟΝΤΑΖ
Μην Κοιτάτε Πάνω
Dune
Η Μέθοδος των Γουίλιαμς
Η Εξουσία του Σκύλου
Tick, tick... Boom!
ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ
Dune
Το Μονοπάτι των Χαμένων Ψυχών
Η Εξουσία του Σκύλου
Η Τραγωδία του Μακμπέθ
West Side Story
ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΚΟΣΤΟΥΜΙΑ
Κρουέλα
Cyrano
Dune
Το Μονοπάτι των Χαμένων Ψυχών
West Side Story
ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΜΑΚΙΓΙΑΖ / ΚΟΜΜΩΣΕΙΣ
Coming 2 America
Κρουέλα
Dune
The Eyes of Tammy Faye
Οίκος των Gucci
ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΜΟΥΣΙΚΗ
Μην Κοιτάτε Πάνω
Dune
Ενκάντο, Ένας Κόσμος Μαγικός
Παράλληλες Μητέρες
Η Εξουσία του Σκύλου
ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ
Be Alive από την ταινία «Η Μέθοδος των Γουίλιαμς»
Dos Oruguitas από την ταινία «Ενκάντο, Ένας Κόσμος Μαγικός»
Down To Joy από την ταινία «Belfast»
No Time To Die από την ταινία «No Time to Die»
Somehow You Do από την ταινία «Four Good Days»
ΚΑΛΥΤΕΡΟΣ ΗΧΟΣ
Belfast
Dune
Η Εξουσία του Σκύλου
No Time to Die
West Side Story
ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΟΠΤΙΚΑ ΕΦΕ
Dune
Free Guy
No Time to Die
O Shang-Chi και ο Θρύλος των Δέκα Δαχτυλιδιών
Spider-Man: No Way Home
ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΤΑΙΝΙΑ ΚΙΝΟΥΜΕΝΩΝ ΣΧΕΔΙΩΝ
Ενκάντο, Ένας Κόσμος Μαγικός
Flee
Λούκα
Οι Μιτσελ Και Η Εξεγερση Των Μηχανων
Η Ράια και O Τελευταίος Δράκος
ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ
Ascension
Attica
Flee
Summer of Soul
Writing with Fire
ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ ΜΙΚΡΟΥ ΜΗΚΟΥΣ
Audible
Lead Me Home
The Queen of Basketball
When We Were Bullies
Three Songs for Benazir
ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΤΑΙΝΙΑ ΚΙΝΟΥΜΕΝΩΝ ΣΧΕΔΙΩΝ ΜΙΚΡΟΥ ΜΗΚΟΥΣ
Affairs of the Art
Bestia
Boxballet
Robin Robin
The Windshield Wiper
ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΤΑΙΝΙΑ ΜΙΚΡΟΥ ΜΗΚΟΥΣ
Ala Kachuu - Take and Run
The Dress
The Long Goodbye
On My Mind
Please Hold