Βάσιμες πληροφορίες μιλούν για απόσυρση του Χου Χσιάο Χσιεν από το σινεμά για λόγους υγείας
Το λίαν δυσάρεστο νέο συνάγεται από ενημέρωση που έρχεται από πολλές πλευρές οι οποίες αναφέρουν ότι ο εξέχων δημιουργός αγωνίζεται απέναντι στην άνοια.
Ίσως όχι το cup of tea του μεγάλου κοινού, αλλά οπωσδήποτε αγαπημένος μεγάλης μερίδας της κριτικής - και ασφαλώς μείζονα παρουσία του σινεμά της Άπω Ανατολής από το '80 και εντεύθεν, ο 76χρονος πια κάτοχος Βραβείου Σκηνοθεσίας στις Κάννες με την Σιωπηλή Δολοφόνο ταλανίζεται από το εφιάλτη, τουλάχιστον για τους λογιών οικείους του, της άνοιας. Η φήμη επιμένει καιρό τώρα, ανεπιβεβαίωτη πάντως ακόμα, αν και επί του παρόντος επανέρχεται βροντερά στα κινηματογραφικά μέσα. Σύμφωνα με το IndieWire κοντινός του άνθρωπος του σινεμά δηλώνει ότι «αποκλείεται να εργαστεί ξανά».
Το απαίσιο νέο κατρακυλά στην τραγική ειρωνεία καθώς η επόμενη ταινία του, το Shulan River, ήταν σε προχωρημένο pre-production.
Τι μένει να πεις; Ακόμα και ως μη λάτρης δεν μπορείς να μην σταθείς σε μια φιλμογραφία που περιέχει τον Μάστορα του Κουκλοθεάτρου, τα Λουλούδια της Σαγκάης, τις Τρεις Στιγμές, τους Καλούς Άνδρες, Καλύτερες Γυναίκες, κάποιες προσωπικά αντιληπτές ως τρυφερές στιγμές όπως την Πόλη της Θλίψης (Χρυσός Λέων στην Βενετία) και την Κόρη του Νείλου, ή βέβαια το τελικά αθέλητο κύκνειο άσμα της Σιωπηλής Δολοφόνου. Να προσθέσει κάνεις ακόμα για την σημασία του ότι 32 χρόνια πριν έφερε κοντά μας, ως παραγωγός, το Σήκωσε τα Κόκκινα Φανάρια του Ζαν Γιμού; Να θυμηθούμε ότι πρόσφατα παραδόθηκε η αποκατάσταση των Εραστών της Χιλιετίας;
Ένας φόρος τιμής θα ήταν μια ρετροσπεκτίβα σε μια φιλμογραφία εν πολλοίς άγνωστη στην Δύση. Η ιδιωματική γραφή έρχεται από μια εποχή που το σινεμά φιλοδοξούσε ακόμα όχι απλά να διαθέτει ιδιωματικές γραφές, αλλά και να τις ενθαρρύνει, να τις επιβραβεύει, να δημιουργεί κοινό που τις αντιλαμβανόταν. Τέλος πάντων, βαριά είδηση, ας κρατήσουμε τη δάδα αναμμένη, μια μεγαλη φωνή του σινεμά καθώς φαίνεται σίγησε πρόωρα.
Αφήνουμε εδώ δύο βίντεο ενημερωτικού χαρακτήρα, ένα του MUBI και μια ομιλία του σημαντικού Βρετανού κριτικού - και θρυλικού μελετητή του απωανατολικού κινηματογράφου, Τόνι Ρέινς - ειδήμωνα στο σινεμά του Χσιάο Χσιεν και μιας εκ των βάσιμων πηγών για την υγεία του Ταιβανέζου δημιουργού.