Η Λίζα Κούντροου θεωρεί ότι το «Εδώ» του Ρόμπερτ Ζεμέκις βλάπτει το σινεμά - νεα , ειδησεις || cinemagazine.gr
15:33
18/12

Η Λίζα Κούντροου θεωρεί ότι το «Εδώ» του Ρόμπερτ Ζεμέκις βλάπτει το σινεμά

Για την ακρίβεια η Φίμπι των «Friends» στηλιτεύει την χρήση Α.Ι. σαν αντιγηραντικό εργαλείο για τους πρωταγωνιστές της ταινίας.

Από τον Γιάννη Βασιλείου

Το ένα εκ των έξι εκλεκτών μελών των «Friends» βρέθηκε πρόσφατα σε podcast και επιτέθηκε στο «Εδώ» του Ρόμπερτ Ζεμέκις για τη χρήση τεχνητής νοημοσύνης ως αντιγηραντικής μεθόδου. «Γύρισαν τις σκηνές τους ως νεότεροι οι ίδιοι οι ηθοποιοί και μετά στο playback μπορούσαν να δουν τον εαυτό τους νεότερο. Εγώ αυτό το εξέλαβα σαν επιδοκιμασία της A.I. Δεν λέω ότι η τελευταία θα καταστρέψει τα πάντα, αλλά στο τέλος τι θα μείνει; Τι θα απογίνουν οι νεότεροι ηθοποιοί αν αποκτήσουν τα στούντιο την εικόνα των ήδη πετυχημένων και απλως ανακυκλώνονται; Δεν θα υπάρχει αρκετή δουλειά για τους ανθρώπους μπροστά και πίσω από τον φακό».

Εμείς έχουμε να παρατηρήσουμε το εξής. Καταρχάς στο «Εδώ» έγινε επεξεργασία από τους τεχνικούς των οπτικών εφέ με τη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης. Σε αυτή τη μορφή δηλαδή, η Α.Ι. χρησιμοποιείται σαν ένα ψηφιακό εργαλείο, όμοιο με εκείνα που είχαμε στο παρελθόν, αλλά πιο ανεπτυγμένο. Για παράδειγμα, όχι, δεν έγραψε η Α.Ι. το περσινό νέο τραγούδι των Beatles, απλώς «καθάρισαν» μέσω αυτής υφιστάμενες ηχογραφήσεις - και σε αυτό πρόβλημα δεν διακρίνουμε.

Δεν είναι στο μέσο το πρόβλημα, είναι στον τρόπο που θα χρησιμοποιηθεί και η Κούντροου έχει κάθε λόγο να διαμαρτύρεται και να ανησυχεί και θα συμφωνήσουμε μαζί της. Απλώς,σε σχέση με το «Εδώ», η ένσταση της στρέφεται εναντίον μιας πρακτικής και όχι εναντίον της Α.Ι. απαραίτητα – θα μπορούσε να ισχυριστεί το ίδιο για το «Irishman», για το «Τron Legacy», για το «Gemini Man» και για όποια ταινία οι ηθοποιοί ξανάνιωσαν μέσω ψηφιακών εφέ.

Κατά τα άλλα, την ταινία να τη δείτε, ήδη έχει ξεκινήσει ένα κύμα θετικής κριτικής αναθεώρησης - δικαιολογημένα, μεταξύ άλλων, ανάθεμα κι αν είδαμε πιο ενδιαφέρουσα και πιο φιλόδοξη αισθητικά ταινία μέσα στο 2024.