Με τις τελικές ανακοινώσεις για τις λεπτομέρειες του HBO Max και το άνοιγμα για τις πλατφόρμες της Apple και της Disney, ξεκινά και επίσημα ο μεγάλος εμπορικός πόλεμος της επόμενης δεκαετίας: αυτός του streaming.
Η Warner Media έχει επιλέξει ηθελημένα να είναι η τελευταία των γιγάντων που μπαίνει στη μάχη του streaming, έχοντας βέβαια τις πολύ γερές πλάτες της ΑΤ&Τ και τη σιγουριά ότι προσφέρει μεγαλύτερο και ποιοτικότερο πρόγραμμα από τους ανταγωνιστές της - γιι' αυτό άλλωστε και θα είναι η ακριβότερη όλων. Στα εκατομμύρια των συνδρομητών στις ΗΠΑ του HBO Now, της παραδοσιακής δηλαδή καλωδιακής υπηρεσίας της εταιρίας, δεν αλλάζει κάτι ως προς την τιμή (14.99 $, όσο ήταν και ως τώρα) και το μόνο που θα αλλάξει είναι ότι οι συνδρομητές αυτοί θα έχουν πρόσβαση σε ένα περιεχόμενο που περιγράφεται ως «διπλάσιο σε μέγεθος» σε σχέση με το υπάρχον.
Το ντεμπούτο της πλατφόρμας προσδιορίζεται στον Μάιο του 2020 και η τιμή θα είναι η υψηλότερη σε σχέση με τους ανταγωνιστές. Το Netflix αυτή τη στιγμή κοστίζει 12.99$ για 2 οθόνες, τιμή που παλεύει να διατηρήσει προσπαθώντας παράλληλα να μειώσει ένα τεράστιο χρέος που διογκώθηκε λόγω της πρωτοφανούς ποσότητας πρωτότυπου υλικού, η Disney κατεβαίνει αυτό τον μήνα με 6.99$ και ένα πρόγραμμα-πανηγύρι του PG-13 που θα μπει σχεδόν σε όλες τις οικογένειες, ενώ το Apple TV Plus ξεκινά τη Δευτέρα στη χαμηλότερη τιμή όλων (4.99$) και χωρίς άμεσο άγχος πρωτότυπου προγράμματος (αν και έχει στρατολογήσει ήδη αρκετούς ισχυρούς δημιουργούς για το μέλλον) και επίσης τη σιγουριά πως μελλοντικά όλοι οι Applemaniacs θα ακολουθήσουν.
Η WarnerMedia ανακοίνωσε επίσης πως θα ακολουθήσει ένα επιθετικό πλάνο marketing με σκοπό να πάρει μαζί της πελάτες της AT&T, προσφέροντας την πλατφόρμα δωρεάν για ένα χρόνο σε αυτούς και πιθανότατα με μειωμένες τιμές στο μέλλον. Θυμίζουμε πως η εταιρία, πέρα από το πρωτότυπο περιεχόμενο του HBO που έχει εδραιωθεί εδώ και χρόνια για την ποιότητά του, έχει το τεράστιο αρχείο των Warner Bros. και New Line, φυσικά το χρυσωρυχείο της DC, τα CNN, TNT, και το παιδικό Cartoon Network.
Στο event της παρουσίασης αναφέρθηκαν κάποια από τα θεάματα της επόμενης χρονιάς, με την εταιρία να έχει εξασφαλίσει δικαιώματα για τα «South Park» και «Rick & Morty», σειρές από τις Ελίζαμπεθ Μπανκς και Μίντι Κέιλινγκ, 2 projects σχετικά με τη DC (μεταφορά του «Strange Adventures» και του «Green Lantern»), τη sci-fi σειρά «Raised by Wolves» από τον Ρίντλεϊ Σκοτ, ανανεωμένα Looney Tunes αλλά και prequel του «Game of Thrones».
Με το launch του HBO Max ουσιαστικά κλείνει ο κύκλος για τους μεγάλους παίκτες του entertainment στην εποχή της πλατφόρμας (Netflix, Amazon, Disney, Warner, Apple) που μοιάζουν πολλοί ακόμη και για ένα τόσο μεγάλο κοινό και αναμένεται να κονταροχτυπηθούν τα επόμενα χρόνια στη μάχη της επικράτησης, η οποία σχετικά σύντομα θα μεταφερθεί και εκτός ΗΠΑ ερχόμενη σε όλο τον κόσμο - φυσικά και στη χώρα μας. Πέρα από αυτούς τους ανταγωνιστές, χώρος υπάρχει πλέον μόνο για θεματικές πλατφόρμες (όπως το Criterion Channel και το Mubi) που μπορούν να δημιουργήσουν ένα παράλληλο κύκλωμα διανομής που θα λειτουργεί ανεξάρτητα και δε θα επηρεάζεται από το εμπορικό θέαμα. Πάντως, δεν είναι λίγοι που προβλέπουν αύξηση της ...πειρατίας στις ΗΠΑ, αν δεν υπάρξουν σύντομα συγχωνεύσεις ή πακέτα συνδρομών για περισσότερες από μία πλατφόρμες, καθώς είναι δεδομένο πως δε θα έχουν πολλοί την ευχέρεια να πληρώνουν τόσο πολλές διαφορετικές συνδρομές, για περιεχόμενο τεράστιο σε μέγεθος αλλά σχεδόν αδύνατο να το καταναλώσει όλοκληρο ένας εργαζόμενος.
Όπως και να 'χει, αυτή θα είναι η μεγαλύτερη μάχη στο χώρο τη δεκαετία που μας έρχεται, που πιθανά να επηρεάσει και μία ακόμη μεγαλύτερη, αυτή του net neutrality, όταν συμφέροντα δισεκατομμυρίων θα φέρουν απέναντι παρόχους ίντερνετ και παρόχους περιεχομένου.