«Έλα να Δεις»: Το χαραγμένο αριστούργημα του Έλεμ Κλίμοφ αποκαθίσταται και επιστρέφει στον φυσικό του χώρο - νεα , ειδησεις || cinemagazine.gr
10:14
3/1

«Έλα να Δεις»: Το χαραγμένο αριστούργημα του Έλεμ Κλίμοφ αποκαθίσταται και επιστρέφει στον φυσικό του χώρο

Το μνημειώδες έργο του Κλίμοφ υπέστη ριζική αποκατάσταση από την Mosfilm, θα βγει από την Janus σε αναμενόμενα εκθαμβωτικό blu-ray αλλά πρώτα θα έχουμε την τιμή να το απολαύσουμε στην αίθουσα, ελπίζουμε και στην χώρα μας, τον Φεβρουάριο.

Από τον Ηλία Δημόπουλο

Υπάρχει σινεμά που συστηματικά αποδρά της επιπόλαιης περιγραφής του, σινεμά που ακόμα και η οξύτερη γραφή αδυνατεί από φύσεως να μεταβολίσει την φυσική αντίδραση που προκαλεί. Το «Έλα να Δεις» είναι τέτοιο σινεμά. «Ο Γιος του Σαούλ» είναι πνευματικό του παιδί - και δεν καλύπτει πάνω από δυο μέτρα γης που το «Έλα να Δεις» επιβλέπει στο σχεδόν υπερφυσικό (ψυχολογικό, υπαρξιακό, ιστορικό, καθαρά σωματικό) της σύνολο. Φήμες λένε πως το «1917» του Σαμ Μέντες επιχειρεί σε ανάλογα εδάφη, επηρεασμένο κι αυτό από το έργο του Κλίμοφ. Αναμένουμε.

Για την ώρα μένουμε εδώ, σ' αυτό το ογκολιθικό αντιπολεμικό έργο, το λατρευτικά υποστηριζόμενο από τους θεατές του αλλά και το δυστυχώς λιγότερο παλλαϊκά διαδεδομένο απ' όσο προφανέστατα θα έπρεπε να είναι. Ένα έργο που περιγράφει, όπως μόνο ο κινηματογράφος δύναται, την φρίκη και την κτηνωδία του Πολέμου. Με την υποκειμενική κάμερα, τον εφιαλτικό ήχο, τον από εδώ και μόνο θρυλικό για την όψη του σινεμά Αλεξέι Κραβτσένκο, ο Κλίμοφ απεικόνισε το μετα-ανθρώπινο το πολέμου, την αφύσικη αγωνία, τον υπέρμετρο τρόμο, το τέλος του ανθρώπου, να μην το πολυλογούμε.

Αυτό είναι σινεμά χωρίς δίχτυ ασφαλείας, ουσιαστικά επικίνδυνο (φήμες περιγράφουν καταρρεύσεις θεατών εκείνη την εποχή, άλλοι λένε πως ασπρίσαν τα μαλλιά του 15χρονου Κραβτσένκο μ' αυτά που έβλεπε), σινεμά που βέβαια τρέλανε τις σοβιετικές αρχές, που έκαναν 8 χρόνια να εγκρίνουν το σενάριο. Σήμερα, στην αποευαισθητοποιημένη εποχή μας, μπορεί να φανούν υπερβολικές οι φήμες που το συνοδεύουν. Από ανθρώπους που διαγωνίζονται σε αντοχές αναισθησίας, μάλλον. Κι έτσι όμως το «Έλα να Δεις» θα αποδεικνύεται τρανότερο γιατί σ' ένα άλλο επίπεδο αυτή την οδυνηρή απώλεια της ευαισθησίας πραγματεύεται.

Ιδού το καινούργιο τρέιλερ της αποκατεστημένης κόπιας.