Κάννες: Χαμένοι στα φευγάτα παραμύθια του Ματέο Γκαρόνε - νεα , ειδησεις || cinemagazine.gr
19:56
15/5

Κάννες: Χαμένοι στα φευγάτα παραμύθια του Ματέο Γκαρόνε

Εκεί που η βασίλισσα Σάλμα Χάγιεκ τρώει ωμές καρδιές και ο βασιλιάς Βενσάν Κασέλ κορτάρει «γριές» παιδούλες (;;), το «Tale of Tales» υπόσχεται να είναι το πιο «κουλό» παραμύθι που θα δείτε φέτος. Ή αλλιώς, ένα στοχαστικό παραμύθι γύρω από το υλικό από το οποίο είναι φτιαγμένα τα παραμύθια.

Αποστολή στις Κάννες: Νεκτάριος Σάκκας

Το αντίπαλο δέος του Πάολο Σορεντίνο από την Ιταλία, ο Ματέο Γκαρόνε («Γόμορρα»), δίνει κι αυτός το δικό του -άλλοτε γαργαλιστικό κι άλλοτε απλώς αξιοπερίεργο- παρών στο φετινό διαγωνιστικό τμήμα των Καννών. Ο λόγος για το «Tale of Tales», ένα φιλμ αχαλίνωτης φαντασίας που καταπιάνεται με την παράλληλη πορεία τριών γειτονικών βασιλείων, τα βασιλικά πάθη και τις πριγκιπικές εμμονές, μέσα στις οποίες μπλέκονται μάγοι, ξόρκια και τέρατα.

Οι τρεις βασικές ιστορίες εμπνέονται χαλαρά από τα παραμύθια του Τζιανμπατίστα Μπασίλε, τα οποία χρονολογούνται από τον 17ο αιώνα. Στο εσκεμμένα αινιγματικό από άποψη συνοχής, μεσαιωνικό σύμπαν της πρώτης του αγγλόφωνης ταινίας, ο Ματέο Γκαρόνε μαζεύει γύρω του ένα γοητευτικά ετερόκλητο καστ, αποτελούμενο από τους Σάλμα Χάγιεκ, Βενσάν Κασέλ,Τζον Σι Ράιλι, Τόμπι Τζόουνς και Στέισι Μάρτιν.

Διαβάστε ακόμη:
Κάννες: Ο καινούργιος Γούντι Άλεν παραδίδει μαθήματα φιλοσοφίας και εγκλήματος.
Κάννες: Το Φεστιβάλ έστρωσε κόκκινο χαλί για τον «Μαντ Μαξ»

Εμμονικά φροντισμένο από αισθητικής άποψης και ευεργετημένο από τα απολαυστικά κάδρα που στήνει ο Πολωνός Πίτερ Σουτσίτζκι, σταθερός διευθυντής φωτογραφίας του Κρόνενμπεργκ, το «Tale of Tales» πουλά στο θεατή ονειρικές οπτικά σεκάνς και αρχετυπικές αφηγήσεις παραμυθιών (η βασίλισσα που θέλει απεγνωσμένα παιδί, η πριγκιποπούλα που ψάχνει γαμπρό, ο λάγνος βασιλιάς κτλ), οι οποίες συγκλίνουν μονάχα στο επίπεδο του πέρα για πέρα φευγάτου συνειρμού. Κάτι που - με τη βοήθεια του τίτλου - μας γεννά την υποψία πως ο Ιταλός δημιουργός αποσκοπούσε εξαρχής στο εξής απλό και συνάμα τολμηρό εγχείρημα: να πλάσει ένα στοχαστικό παραμύθι πάνω στην πρώτη ύλη από την οποία είναι φτιαγμένα τα παραμύθια μας.

Το σίγουρο είναι πως, μετά το ζεστό αν και μάλλον διερευνητικό χειροκρότημα που «έκλεισε» πρώτη προβολή της ταινίας, το κοινό πήρε μαζί του - εκτός από τη μετέωρη απορία περί της γενικότερης στόχευσης του νέου πονήματος του Γκαρόνε - το εθιστικό μουσικό θέμα που συνέθεσε ο Αλεξάντρ Ντεσπλά.