Τα «Παιδιά του Χειμώνα» εξακολουθούν να βλέπουν «Poor Things» (Eλληνικό box-office, Τετραήμερο 01/02/24 - 04/02/24) - αφιερωματα , θεματα || cinemagazine.gr
10:34
6/2

Τα «Παιδιά του Χειμώνα» εξακολουθούν να βλέπουν «Poor Things» (Eλληνικό box-office, Τετραήμερο 01/02/24 - 04/02/24)

Για άλλη μια εβδομάδα η ταινία του Γιώργου Λάνθιμου βρίσκεται στην πρώτη θέση, με εκείνη του Αλεξάντερ Πέιν να ακολουθεί από κοντά και να αναδεικνύεται σε ακόμα ένα οσκαρικό hit στα ελληνικά ταμεία.

Από τον Γιάννη Βασιλείου

Ο Φλεβάρης μπήκε με πτώση στις εισπράξεις των κινηματογράφων, με το σύνολο να πέφτει σε πενταψήφιο νούμερο (97.893) και τον Γιώργο Λάνθιμο να παραμένει στην πρώτη θέση. 360.453 λέει το σύνολο μέχρι στιγμής, με την ταινία να έχει ακόμα δρόμο. Ακριβώς από κάτω συναντούμε τα «Παιδιά του Χειμώνα» του Αλεξάντερ Πέιν, τα οποία εμφανώς αρέσουν πολύ στον κόσμο. Η πτώση σε σχέση με το προηγούμενο τετραήμερο είναι λιλιπούτεια– από τα 16.773 έπεσε στα 14.976 - το σύνολο βρίσκεται ήδη στα 38.010 και αν ο καιρός δεν είχε ροκανίσει λίγο την κίνηση τη Δευτέρα και την Τρίτη, η ταινία  θα είχε περάσει ήδη τις σαράντα χιλιάδες. Γράφαμε την περασμένη εβδομάδα ότι περιμέναμε ένα σύνολο τουλάχιστον όμοιο με εκείνα αγαπητών οσκαρικών τίτλων της τελευταίας διετίας, άρα πάνω από 50 χιλιάδες, έναν αριθμό τον οποίο θα περάσει ως την ερχόμενη Κυριακή, όπως όλα δείχνουνλλ.

Το «Άργκαϊλ» και εντός συνόρων μιμήθηκε τις επιδόσεις του εξωτερικού με ένα χλιαρό άνοιγμα 9.415 εισιτηρίων. Διαβάζαμε εδώ ότι η παγκόσμια αγορά περιμένει πολλά από αυτό λόγω της συσσώρευσης σταρ στο καστ κι αναρωτιόμασταν, ανεξάρτητα από το αδιαμφισβήτητο ταλέντο τους, αν λογαριάζονται οι Χένρι Καβίλ και Μπράις Ντάλας Χάουαρντ για σταρ και με ποιες προσωπικές επιτυχίες στο ενεργητικό τους. Για τις «Γάτες στο Μουσείο» τα γράφαμε και την προηγούμενη εβδομάδα, τα αιλουροειδή παραμένουν ακαταμάχητοι εκπρόσωποι του ζωικού βασιλείου. Η μέχρι τώρα κίνηση της ταινίας παραπέμπει σε εκείνη μεγάλων σουξέ του animation Β’ Εθνικής.

Το «Αγόρι και ο Ερωδιός» του Χαγιάο Μιγιαζάκι είναι ιδιαίτερη περίπτωση. Αν το συγκρίνεις με animation πιο καλλιτεχνικού και πιο ενήλικου προσανατολισμού, πρόκειται για επιτυχία γιγατόνων – το «Peasants» αυτή τη στιγμή βρίσκεται στα 2.529 εισιτήρια και το «Robot Dreams» στα 2.722. Αν, πάλι το συγκρίνεις με τις … «Γάτες στο Μουσείο», το αποτέλεσμα φαντάζει ελαφρώς απογοητευτικό. Θα είσαι λάθος, όμως, καθώς πρόκειται για δισδιάστατο animation, εμφανώς μη απευθυνόμενο σε μικρά παιδιά, δίχως μεταγλωττισμένες κόπιες  -λεπτομέρεια που κάνει τη (μεγάλη) διαφορά κι ας μην ξεχνάμε ότι η ταινία άνοιξε σε 35 οθόνες, εκεί που το μέσο animation κινείται γύρω στις 60. Ορθότερο για μας είναι να το αντιμετωπίσουμε σαν «σινεφίλ» κυκλοφορία μεγαλύτερου κοινού ή/και σαν σινεμά δημιουργού, που σημαίνει ότι ταινίες σαν αυτές του Άκι Καουρισμάκι και του Κεν Λόουτς αποτελούν πιο ενδεικτικά combo – πάντα από τις πρόσφατες κυκλοφορίες. Τα «Πεσμένα Φύλλα», λοιπόν, άνοιξαν με 5.880 εισιτήρια από 10 οθόνες, η «Τελευταία Παμπ» με 4.682 από 16 οθόνες. Εδώ ο μέσος όρος μοιάζει χαμηλότερος, με την υποσημείωση ότι, σε αντίθεση με τις προαναφερθείσες, η ταινία παίχτηκε και σε 9 αίθουσες στην επαρχία, όπου δεν τράβηξε ιδιαίτερα, ρίχνοντας και τον μέσο όρο –στην επαρχία έκοψε μόλις 859 εισιτήρια της. Για την ιστορία η ταινία του Κεν Λόουτς έχει φτάσει τα 25.711 εισιτήρια, ενώ αυτή του Καουρισμάκι τα 33.178.

Από τις υπόλοιπες νέες κυκλοφορίες, ο «Ύποπτος» με 1.445 εισιτήρια από 14 αίθουσες μάλλον δεν έπεισε για τη συνέχεια της ζωής του στις αίθουσες. Η καινούρια τρέλα του Ράντου Ζούντε δεν προκάλεσε arthouse συσπείρωση αντίστοιχη του «Ατυχούς Πηδήματος ή Παλαβού Πορνό» - να θυμίσουμε ότι η ταινία είχε ανοίξει λίγες μέρες μετά από μια θριαμβευτική προβολή στις Νύχτες Πρεμιέρας, με το κοινό να ζητωκραυγάζει, κάτι που έκανε θαύματα για το word of mouth της. Το κοντέρ σταμάτησε στα 609, περίπου δηλαδή στο 1/3 του ανοίγματος της προηγούμενης ταινίας του  - το «Ατυχές Πήδημα» είχε ξεκινήσει με 1.758. Όσο για το «Πλάνο 75», με άνοιγμα 405 εισιτηρίων αντιλαμβάνεστε ότι μάλλον δεν θα ακούσετε ξανά γι’ αυτό, τουλάχιστον από αυτή τη στήλη.

Δείτε αναλυτικά το top-10:

1.Poor Things – 20.624 εισιτήρια, 94 οθόνες (Σύνολο: 360.453)
2.Τα Παιδιά του Χειμώνα – 14.976 εισιτήρια, 74 οθόνες (Σύνολο: 38.010)
3.Άργκαϊλ – 9.415 εισιτήρια, 72 οθόνες
4.Γάτες στο Μουσείο – 8.394 εισιτήρια, 69 οθόνες (Σύνολο: 18.764)
5.Το Αγόρι και ο Ερωδιός – 7.513 εισιτήρια, 35 οθόνες
6.Ferrari – 7.038 εισιτήρια, 47 οθόνες
7.Ο Μελισσοκόμος – 5.572 εισιτήρια, 30 οθόνες (Σύνολο: 75.739)
8.Αποστολή στην Ελλάδα – 2.949 εισιτήρια, 18 οθόνες (Σύνολο: 11.631)
9. Ένα Ταξίδι για Πάπιες – 2.501 εισιτήρια, 35 οθόνες (Σύνολο: 61.351)
10.Ευχή – 2.355 εισιτήρια, 33 οθόνες (Σύνολο: 92.736)