Όσα θα πρέπει να γνωρίζετε για τα Όσκαρ 2008

2008-01-23 11:56:07

Ο πιο δύσκολος αντίπαλος στην διεκδίκηση των Όσκαρ μερικές φορές είναι ο ίδιος σου ο εαυτός. Τρεις υποψήφιοι θα δουν φέτος να γράφεται στην ίδια κατηγορία το όνομα τους δύο φορές, στις τεράστιες επίπεδες οθόνες του Kodak Theater. Ο Ρότζερ Ντίκινς λοιπόν θα έχει δύο ευκαιρίες για να διεκδικήσει το Όσκαρ Φωτογραφίας, οι οποίες του δίνουν και το προβάδισμα για να καταφέρει να αποκτήσει το πολυπόθητο αγαλματίδιο.

Αντίπαλοι του εαυτού τους

Ο πιο δύσκολος αντίπαλος στη διεκδίκηση των Όσκαρ μερικές φορές είναι ο ίδιος σου ο εαυτός. Τρεις υποψήφιοι θα δουν φέτος να γράφεται στην ίδια κατηγορία το όνομα τους δύο φορές στις τεράστιες επίπεδες οθόνες του Kodak Theater.



  • Ο Ρότζερ Ντίκινς, λοιπόν, θα έχει δύο ευκαιρίες για να διεκδικήσει το Όσκαρ Φωτογραφίας, οι οποίες του δίνουν και το προβάδισμα για να καταφέρει να αποκτήσει το πολυπόθητο αγαλματίδιο. Ο Ντίκινς έχει ήδη πατήσει πέντε φορές το κόκκινο χαλί, αλλά δεν έχει καταφέρει ποτέ να πάρει ούτε ένα Όσκαρ.
  • Το όνομα του Άλαν Μένκεν βρίσκεται για μια ακόμη χρονιά στις λίστες των Όσκαρ και μάλιστα με τρεις υποψηφιότητες, όλες για την ίδια ταινία («Η Μαγεμένη»). Ο γνωστός χολιγουντιανός συνθέτης έχει προταθεί άλλη μια φορά με τρεις υποψηφιότητες το 1991 με το «Η Πεντάμορφη Και Το Τέρας» και τελικά πήρε και το χρυσό αγαλματίδιο σπίτι του. Ο Άλαν Μένκεν είναι ένας από τους συνήθεις υπόπτους των Βραβείων, με συνολικά 18 υποψηφιότητες και 8 Όσκαρ.
  • Ο Τζον Φρέιζιερ είναι από αυτούς που γνωρίζουν καλύτερα από τον καθένα το δρόμο για το Kodak Theater. Από το 1999 έως το 2007 έχει προταθεί επτά φορές για Όσκαρ, ενώ κατάφερε να το πάρει σπίτι του μόνο μία φορά το 2005 με το «Spiderman 2». Ο μάγος των οπτικών εφέ αυτή τη χρονιά θα βρίσκεται στη σχετική λίστα των Βραβείων με δύο ταινίες, το «Πειρατές Της Καραϊβικής: Το Τέλος Του Κόσμου» και το «Transformers». Αν αναλογιστεί ότι η κατηγορία των Οπτικών Εφέ περιλαμβάνει μόνο τρεις υποψηφιότητες και οι δύο φέρουν το όνομα του Φρέιζιερ, τότε καταλαβαίνουμε ότι θα πρόκειται περί κατορθώματος, εάν ο 63χρονός αμερικάνος δεν καταφέρει να αγγίξει το χρυσό αγαλματίδιο.


  • Ο Μεγάλος Άτυχος

    Αν κάποιος έφτιαχνε ένα top-ten με τους μεγαλύτερους losers των Όσκαρ, τότε ο Κέβιν Ο’Κόνελ θα ήταν ένα από τα μεγαλύτερα φαβορί για την κατάκτηση της κορυφής. Ο νεοϋορκέζος τεχνικός ήχου έχει προταθεί συνολικά είκοσι φορές και δεν έχει αποκτήσει κανένα. Δεν αποτελεί έκπληξη λοιπόν ότι και φέτος ο Κόνελ θα φορέσει το επίσημο του ένδυμα και θα βρεθεί το βράδυ της 24ης Φεβρουαρίου στην τελετή απονομής των Όσκαρ. Αν και φέτος δεν καταφέρει να ανέβει τα σκαλιά με το «Transformers», τότε θα ανακηρυχθεί και επίσημα ως βασιλιάς της Οσκαρικής ατυχίας.


    Στο Δρόμο Του Όρσον Γουέλς και του Γουόρεν Μπίτι

    Η συν-σκηνοθεσία είναι ένα φαινόμενο πολύ σπάνιο ούτως ή άλλως στο Χόλιγουντ. Τα αδέλφια Ίθαν και Τζόελ Κοέν έχουν γράψει ήδη το όνομα τους στην Οσκαρική ιστορία με την συν-κατάκτηση της κορυφαίας διάκρισης στην κατηγορία Καλύτερου Σεναρίου, το 1997 με το «Fargo». Μόλις δύο φορές έχει δοθεί Όσκαρ σε σκηνοθετικό ντουέτο. Το 1961 στους Τζερόμ Ρόμπινς και Ρόμπερτ Γουάις για το «West Side Story» και το 1978 στον Γουόρεν Μπίτι και στον Μπακ Χένρι για το «Ο Παράδεισος Μπορεί Να Περιμένει». Αυτή τη χρονιά οι αδελφοί Κοέν είναι υποψήφιοι σε τέσσερις κατηγορίες (Καλύτερης Ταινίας, Σκηνοθεσίας, Σεναρίου, Μοντάζ) με την ταινία «Καμιά Πατρίδα Για Τους Μελλοθάνατους». Τα αδέλφια λοιπόν ακολουθούν τον δρόμο του Όρσον Γουέλς («Πολίτης Κέιν») και του Γουόρεν Μπίτι («Οι Κόκκινοι», ««Ο Παράδεισος Μπορεί Να Περιμένει») που είχαν και αυτοί αποσπάσει τέσσερις συνολικά υποψηφιότητες. Για την αποφυγή παρεξηγήσεων στην κατηγορία του Μοντάζ, οι Κοέν χρησιμοποιούν το ψευδώνυμο Roderick Jaynes.


    Η πολιτική πρωταγωνιστεί στις ξενόγλωσσες ταινίες

    Η πολιτική έχει ρίξει βαριά τη σκιά της στην κατηγορία Καλύτερης Ξενόγλωσσης Ταινίας. Τέσσερις από τις πέντε ταινίες που είναι υποψήφιες για το συγκεκριμένο Όσκαρ έχουν πολιτικό περιεχόμενο και μόνο μια έχει ιστορικό. Το «Beaufort» είναι μια αντιπολεμική ταινία, που πραγματεύεται την αποχώρηση του ισραηλινού στρατού από το Λίβανο. Το «12» του Νικήτα Μιχάλκοφ («Ψεύτης Ήλιος») εξιστορεί το παρασκήνιο τις απόφασης δώδεκα Ρώσων ενόρκων για τη δολοφονία που διέπραξε ένα έφηβος Τσετσένος. Το «Katyn» ασχολείται με την αμφιλεγόμενη σφαγή αιχμάλωτων αξιωματικών του Πολωνικού στρατού στο δάσος του Κατίν κατά τον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο και ο σκηνοθέτης Αντρέι Βάιντα αποκαλύπτει μετά από μισό αιώνα την τραυματική αλήθεια. Το αυστριακό «The Counterfeiters» («Οι Παραχαράκτες») μιλά για την αληθινή ιστορία Εβραίων παραχαρακτών, οι οποίοι αναγκάστηκαν από τους Ναζί να φτιάξουν πλαστά συμμαχικά χαρτονομίσματα, με σκοπό να πλήξουν την οικονομία τους. Μόνο το «Mongol» έχει ιστορικές αναφορές και αναφέρεται στη ζωή του Τζένγκις Χαν, που από σκλάβος έγινε ο αυτοκράτορας του μισού πλανήτη. Η επιλογή των μελών της Ακαδημίας να αφήσουν έξω από τον χορό των Όσκαρ το «4 Μήνες, 3 Εβδομάδες Και 2 Μέρες» και το «Προσοχή, Πόθος» έχει πυροδοτήσει δριμεία κριτική από τα αμερικάνικα κινηματογραφικά έντυπα.

    Γ.Α.

    • Όσα θα πρέπει να γνωρίζετε για τα Όσκαρ 2008

      Ο πιο δύσκολος αντίπαλος στην διεκδίκηση των Όσκαρ μερικές φορές είναι ο ίδιος σου ο εαυτός. Τρεις υποψήφιοι θα δουν φέτος να γράφεται στην ίδια κατηγορία το όνομα τους δύο φορές, στις τεράστιες [...]

    ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ
    ΣΤΗΝ ΚΟΡΥΦΗ