Oscars 2019: Ποια ταινία θα κερδίσει; Ποια θα θέλαμε να κερδίσει; Οι προβλέψεις του ΣΙΝΕΜΑ (ΙΙ) - αφιερωματα , θεματα || cinemagazine.gr
19:52
20/2

Oscars 2019: Ποια ταινία θα κερδίσει; Ποια θα θέλαμε να κερδίσει; Οι προβλέψεις του ΣΙΝΕΜΑ (ΙΙ)

Λίγο πριν τη μεγάλη απονομή των βραβείων Όσκαρ, το ΣΙΝΕΜΑ τα βάζει κάτω, και βγάζει νικητές, χαμένους, απωθημένα και μυστικά των υποψηφίων σε κάθε κατηγορία.

Από τους Πάνο Γκένα, Ηλία Δημόπουλο, Τάσο Μελεμενίδη

Η λάμψη των OSCAR έρχεται αποκλειστικά στην COSMOTE TV και οι συντάκτες του cinemagazine ετοιμάζονται για την πιο απρόβλεπτη Τελετή Απονομής των τελευταίων χρόνων!

Διαβάστε ακόμη
Ψηφοφορία αναγνωστών: Πού θα δίνατε το Όσκαρ Καλύτερης ταινίας;
Oscars 2019: Η γνώμη του ΣΙΝΕΜΑ για τις υποψήφιες ταινίες για Όσκαρ Καλύτερης ταινίας

κεντρική photo: Illustration Variety

ΤΑΙΝΙΑ ΚΙΝΟΥΜΕΝΩΝ ΣΧΕΔΙΩΝ

Οι πέντε που βρίσκονται κοντά στο αγαλματίδιο είναι οι εξής δύο: η νέα εκδοχή του «Spider-Man» που εξέπληξε τους πάντες στο τέλος του χρόνου και μια από τις καλύτερες ταινίες της Pixar γι’ αυτή τη δεκαετία, η συνέχεια των «Απίθανων». Η συγκινητική «Mirai» του Μαμόρου Χοσόντα, το αξιαγάπητο «Νησί των Σκύλων» του Γουές Άντερσον και ο ιντερνετικός Ραλφ της Ντίσνεϊ έχουν όλα τους πολλές αρετές, αλλά βρέθηκαν στη λάθος χρονιά. 

Το ίδιο μπορούμε να πούμε και για τα 2 φαβορί, καθώς όποιος και αν κερδίσει θα είναι αυτομάτως άδικο για τον άλλον. Η Pixar βρήκε στους δικούς της υπερήρωες μια σειρά από τεχνικές αφήγησης που δημιούργησαν μια από τις πιο πολυεπίπεδες ταινίες, σφυρίζοντας κλέφτικα προς τα Marvel Studios (που επίσης ανήκουν στη Ντίσνεϊ) για το πως πρέπει να χειρίζεται αντίστοιχες περιπέτειες. Ακόμη όμως και το γεγονός ότι αποτελεί σίκουελ μπορεί να λειτουργήσει αρνητικά, όχι γιατί ο «Spider-Man» είναι πρωτότυπη ιδέα αλλά για το άνοιγμα που έκανε στις εθνότητες και στη μεγάλη αγκαλιά που χάρισε σε όσους ένιωθαν μειονεκτικά σε κάθε στιγμή της σύγχρονης ιστορίας. Αν και με τον τρόπο του ανοίγει την κερκόπορτα για νέα reboot που λογικά σύντομα θα βουτήξουν στα κλισέ, το «Αραχνο-σύμπαν» δικαιούται να μιλά για καινοτομία και μοιάζει να βρίσκεται λίγο πιο μπροστά στις προτιμήσεις των ψηφοφόρων. Τ.Μ.

Θα νικήσει: «Spider-Man: Μέσα στο Αραχνο-σύμπαν»
Θα θέλαμε να νικήσει: «Spider-Man: Μέσα στο Αραχνο-σύμπαν» και «Οι Απίθανοι 2» το αξίζουν ισότιμα.

ΜΟΝΤΑΖ ΗΧΗΤΙΚΩΝ ΕΦΕ & ΗΧΟΣ
Οι υπεύθυνοι του ΗΧΟΥ, μία εξαιρετικά δημιουργική και ευφάνταστη ομάδα, είναι εκεί για να ενισχύσουν το οπτικό ερέθισμα των ταινιών και να μας πείσουν για όσα βλέπουμε. Είτε αυτό είναι ένα ταξίδι στο διάστημα, είτε μία συνηθισμένη οικογενειακή ιστορία.

Στη φετινή πεντάδα που ποικίλλει από το μπλοκμπάστερ («Black Panther») και το τραγούδι («Bohemian Rhapsody», «A Star Is Born») μέχρι τις ανθρώπινες ιστορίες των «Roma» και «First Man», ο ήχος στα Όσκαρ φαίνεται πως θα ακουστεί σαν τραγούδι των Queen. Κι αυτό γιατί το Σωματείο Ηχοληπτών της Αμερικής έδωσε ήδη με την επιλογή του στην ταινία του Μπράιαν Σίνγκερ (όπως και τα BAFTA) προβάδισμα έναντι των υπολοίπων. Η δουλειά που έγινε προφανώς στο κομμάτι που συνοδεύει τη σκηνή του Live Aid, αλλά και οι ήχοι που δίνουν στίγμα εποχής αποτέλεσαν την επιλογή των επαγγελματιών και τα Όσκαρ δύσκολα θα τους αψηφήσουν.  Έτσι μένει πίσω το πιο ήσυχο, αλλά λεπτοδουλεμένο στον ήχο του «Roma» (μην ξεχνάτε πως ο Κουαρόν απαιτούσε αίθουσες εξοπλισμένες με 7.1 ηχητικό σύστημα για να προβληθεί η ταινία) και φυσικά η καίρια δουλειά στο «First Man» του Σαζέλ. Π.Γ.

Θα νικήσει: «Bohemian Rhapsody»
Θα θέλαμε να νικήσει: «First Man»

Το ΗΧΗΤΙΚΟ ΜΟΝΤΑΖ από την άλλη είναι η σύνθεση των παραπάνω σε μία ενιαία ηχητική γραμμή που συντροφεύει το μοντάζ της εικόνας.

Η πεντάδα εδώ είναι πανομοιότυπη με του ήχου, με μόνη διαφορά τη δίκαιη αντικατάσταση του «A Star is Born» με το «A Quiet Place» του Τζον Κραζίνσκι. Τα δυο βραβεία έχουν πάει στην ίδια ταινία 17 φορές, κι ελπίζουμε φέτος να μη γίνουν 18. Το «Bohemian Rhapsody» να διακριθεί μεν για τον ΗΧΟ, αλλά το «First Man» του Ντάμιεν Σαζέλ να εκτιμηθεί δε για την βιωματική σχεδόν αίσθηση που άφηνε μέσα στην αίθουσα και να κερδίσει το ΗΧΗΤΙΚΟ ΜΟΝΤΑΖ. Οι ήχοι των απογειώσεων, των μηχανών και των πυραύλων, η μουσική και οι διάλογοι, είναι ένα αισθαντικό χαλί στην ταινία του Σαζέλ και αξίζει να επικρατήσει δικαιώνοντας τις Μίλντρεντ Ιατρού και Άι-Λινγκ Λι, αμφότερες υποψήφιες και στο «La La Land» (τότε είχαν χάσει από την Άφιξη»). Π.Γ.

Θα νικήσει: «First Man»
Θα θέλαμε να νικήσει: «First Man»