Oscars 2019: Ποια ταινία θα κερδίσει; Ποια θα θέλαμε να κερδίσει; Οι προβλέψεις του ΣΙΝΕΜΑ (Ι) - αφιερωματα , θεματα || cinemagazine.gr
18:37
19/2

Oscars 2019: Ποια ταινία θα κερδίσει; Ποια θα θέλαμε να κερδίσει; Οι προβλέψεις του ΣΙΝΕΜΑ (Ι)

Λίγο πριν τη μεγάλη απονομή των βραβείων Όσκαρ, το cinemagazine τα βάζει κάτω, και βγάζει νικητές, χαμένους, απωθημένα και μυστικά των υποψηφίων σε κάθε κατηγορία.

Από τους Πάνο Γκένα, Ηλία Δημόπουλο, Τάσο Μελεμενίδη

Η λάμψη των OSCAR έρχεται αποκλειστικά στην COSMOTE TV και οι συντάκτες του cinemagazine ετοιμάζονται για την πιο απρόβλεπτη Τελετή Απονομής των τελευταίων χρόνων!

Διαβάστε ακόμη
Ψηφοφορία αναγνωστών: Πού θα δίνατε το Όσκαρ Καλύτερης ταινίας;
Oscars 2019: Η γνώμη του ΣΙΝΕΜΑ για τις υποψήφιες ταινίες για Όσκαρ Καλύτερης ταινίας

κεντρική photo: Illustration Variety

ΞΕΝΟΓΛΩΣΣΗ ΤΑΙΝΙΑ

Ουσιαστικά χωρίς εκπλήξεις, μια πεντάδα ποικιλοτρόπως πολυσυζητημένων ταινιών φέτος, με μόνη πιθανή ηχηρή απουσία το «Burning» ή το «Dogman» - στην θέση του(ς) φαίνεται να μπήκε το «Never Look Away». Δύο από τις υποψήφιες είναι και στο Όσκαρ της Σκηνοθεσίας («Ψυχρός Πόλεμος» και «Ρόμα») κι αυτό δείχνει μια εντυπωσιακή συνοχή να προκύπτει από τις συνολικές υποψηφιότητες, λαμβάνοντας υπ' όψιν τον αριθμό των εκλεκτόρων της επιτροπής που ψηφίζει έχοντας δει όλες τις υποβαλλόμενες ταινίες από όλες τις χώρες του κόσμου. Αν βάλεις τις υποψηφιότητες των Κριτικών, των BAFTA ακόμα και των Χρυσών Σφαιρών, προκύπτουν 8 όλες κι όλες ταινίες. «Καπερναούμ», «Ρόμα» και Κλέφτες Καταστημάτων» είναι οι επιλογές που παίζουν σε όλες τις λίστες και, θεωρητικά πάντα, το βραβείο θα κινηθεί εκεί.

Τα πρόσωπα είναι ο Κουαρόν της «Ρόμα», ο Πάβελ Παβλικόφσκι, οσκαρούχος στην κατηγορία με την «Ida», ενώ οι Κόρε- Έντα («Κλέφτες Καταστημάτων») στην 16η (!) γιαπωνέζικη υποψηφιότητα στο ξενόγλωσσο, Ντόνερσμαρκ («Never Look Away») και Λαμπακί («Καπερναούμ») - στην δεύτερη συνεχόμενη λιβανέζικη υποψηφιότητα στο βραβείο - είναι στην πρώτη τους υποψηφιότητα ως σκηνοθέτες ξενόγλωσσης ταινίας. Η πρόβλεψη είναι στοίχημα κανονικό, η «Ρόμα» φαίνεται να πρωτοστατεί αν και όλ' αυτά τα χρόνια οι Μεξικάνοι θριαμβεύουν μεν αλλά όσκαρ ξενόγλωσσης οκτώ φορές δεν έχουν δει. Η.Δ.

Θα νικήσει: «Ρόμα»
Θα θέλαμε να νικήσει: «Ρόμα»

ΠΡΩΤΟΤΥΠΟ ΣΕΝΑΡΙΟ
Σε έναν τέλειο κόσμο, οι συνυποψήφιοι αυτής της χρονιάς θα έκαναν στην άκρη για να υποκλιθούν στον Πολ Σρέιντερ και την πρώτη του υποψηφιότητα σε 45 χρόνια καριέρας, έστω και αν οι «Ακρότητες» δεν είναι το καλύτερο σενάριο της χρονιάς, είναι όμως η επιστροφή του ίδιου στη δυναμική γραφή του παρελθόντος του. Σε έναν καθόλου τέλειο κόσμο πάντως, είναι υποψήφιο το «Vice», άγνωστο γιατί, όπως και το «Ρόμα» για το οποίο μέχρι και ο ίδιος ο Κουαρόν τόνιζε την εφευρετικότητα των συνεργατών του που έφτιαχναν σκηνές χωρίς ουσιαστικά να υπάρχει σενάριο.

Βγάζοντας έξω αυτά τα τρία, υπάρχουν 2 λογικά και ξεκάθαρα φαβορί, το «Πράσινο Βιβλίο» και η «Ευνοούμενη». Κανένα από τα 2 δεν ήταν στις επιλογές του Σωματείου Σεναριογράφων, καθώς στα credits βρίσκονται άτομα που δεν είναι μέλη του, το οποίο πούλησε τρέλα βραβεύοντας το «Eighth Grade» του Μπο Μπάρναμ που δεν είναι καν υποψήφιο εδώ. Τα 2 φαβορί εκφράζουν εντελώς διαφορετικές φιλοσοφίες και γι’ αυτό μάλλον θα κονταροχτυπηθούν ως το τέλος. Η ταινία του Φαρέλι στηρίζεται σε μια δομή οικεία και συμβατική για όποιον παρακολουθεί το αμερικανικό σινεμά, που με τα χρόνια όμως αρχίζει να εξαφανίζεται κυρίως σε ό,τι αφορά το χιούμορ του για το οποίο χτυπήθηκε (και όχι μόνο γι’ αυτό) στην εποχή της υστερίας που ζούμε. Από την άλλη η εξωστρέφεια και η αποδοχή της ταινίας του Λάνθιμου είναι δείγμα προόδου, καθώς σενάρια σαν αυτά (με έμφαση σε δυναμικούς γυναικείους χαρακτήρες) χάνονταν για χρόνια σε συρτάρια με τη δικαιολογία πως δεν ενδιαφέρουν το κοινό. Η ενδεχόμενη βράβευσή της θα πιστοποιήσει το αντίθετο και η ανανέωση της Ακαδημίας σε ψηφοφόρους είναι πιθανό να την οδηγήσει ως εκεί. Τ.Μ.

Θα νικήσει: «Η Ευνοούμενη»
Θα θέλαμε να νικήσει: «Ακρότητες»

ΔΙΑΣΚΕΥΑΣΜΕΝΟ ΣΕΝΑΡΙΟ
Σε αντίθεση με το πρωτότυπο σενάριο όπου το Σωματείο Σεναριογράφων έβγαλε εκτός μάχης ταινίες υποψήφιες για Όσκαρ επειδή δεν είναι γραμμένες από μέλη του, εδώ τα πράγματα είναι περισσότερο κοινά. Τέσσερις από τις πέντε ταινίες είναι ίδιες με αυτές που επέλεξε το Σωματείο, με μοναδική (ευτυχή) διαφοροποίηση τους Κοέν αντί του «Black Panther». Οι πρώτοι δεν φιλοδοξούν σε κάτι παραπάνω αφού η φόρμα της ταινίας τους (σπονδυλωτή), το μέσο που επέλεξαν να την προβάλλουν (Netflix) και το γεγονός ότι ακόμη και αν θεωρήσει κάποιος το σενάριό τους είναι καλύτερο από τα υπόλοιπα, οι ίδιοι έχουν γράψει ακόμη καλύτερα, τους αφήνει ουσιαστικά εκτός μάχης.

Στα υπόλοιπα, το τρίτο ριμέικ του «Ένα Αστέρι Γεννιέται» θα έπρεπε να έχει ένα πραγματικά ρηξικέλευθο σενάριο για να βραβευτεί (και δεν έχει), οπότε οι βασικοί διεκδικητές μειώνονται σε τρεις. Το «Θα Μπορούσες Ποτέ να με Συγχωρέσεις;», μετά και το βραβείο του Σωματείου είναι το λογικό φαβορί και η πιθανή νίκη του θα είναι και μια μικρή δικαίωση στο σύνολο των λιτών, loser χαρακτήρων που έχτισε στην καριέρα της η Νικόλ Χόλοφσενερ. Ως βασικό αντίπαλο έχει τον Σπάικ Λι και την «Παρείσφρηση» που πήρε το αντίστοιχο BAFTA και θρυλείται πως δεν θα κλείσει την οσκαρική βραδιά με μνήμες μόνο από υποψηφιότητες, παρά τους μεγαλόστομους διδακτισμούς στους οποίους υποκύπτει. Κανείς από τους δυο πάντως δεν έχει ως βάση λόγο με τέτοιο μεγαλείο και ισχύ σαν αυτόν του Μπάλντγουιν στο «Αν η Οδός Μπιλ Μπορούσε να Μιλήσει» και παρότι η ταινία του Τζένκινς στο σύνολό της τον φιλτράρει, η συζήτηση για το βραβείο θα έπρεπε να ξεκινά από αυτήν. Σπουδαία προσαρμογή πάντως, που να ξεχωρίζει με διαφορά από τις υπόλοιπες, δεν υπάρχει φέτος. Τ.Μ.

Θα νικήσει: «Θα Μπορούσες Ποτέ να με Συγχωρέσεις;»
Θα θέλαμε να νικήσει: «Αν η Οδός Μπιλ Μπορούσε να Μιλήσει»