Ένας «Ψυχρός Πόλεμος» για Όσκαρ σκηνοθεσίας! Ο Πάβελ Παβλικόφσκι στην κάμερα του ΣΙΝΕΜΑ - αφιερωματα , θεματα || cinemagazine.gr
10:29
23/1

Ένας «Ψυχρός Πόλεμος» για Όσκαρ σκηνοθεσίας! Ο Πάβελ Παβλικόφσκι στην κάμερα του ΣΙΝΕΜΑ

Ο Πολωνός σκηνοθέτης Πάβελ Παβλικόφσκι βρέθηκε στην Αθήνα, καλεσμενος του 24ου Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας Νύχτες Πρεμιέρας, με αφορμή την πρεμιέρα της ταινίας του «Ψυχρός Πόλεμος», αλλά και το spotlight του φεστιβάλ στις προηγούμενες ταινίες του.

Συνέντευξη στον Τάσο Μελεμενίδη

Επίσημος καλεσμενος του 24ου Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας Νύχτες Πρεμιέρας, ο Πάβελ Παβλικόφσκι βρέθηκε στην πόλη μας για λίγες μέρες τον Σεπτέμβριο, παρουσιάζοντας το νέο του φιλμ «Ψυχρός Πόλεμος», που του χάρισε πληθώρα βραβείων τους τελευταίους μήνες. Υπέρμαχος της άποψης πως η Ιστορία μπορεί να περιγραφεί από το σινεμά μέσα από τις μικρές ιστορίες των πρωταγωνιστών της, ο σκηνοθέτης ανέφερε στον πρόλογό του για την ταινία πως δεν θα την ήθελε να την κατατάξει στην κατηγορία της πολιτικής αλληγορίας, αλλά ότι προσπάθησε με τον δικό του τρόπο να μιλήσει για κάτι πολύ πιο συγκεκριμένο.

Την επομένη της Τελετής Έναρξης, ο Πάβελ Παβλικόφσκι βρέθηκε στον Πολυχώρο του Συλλόγου «Οι Φίλοι της Μουσικής» του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και απάντησε στις ερωτήσεις των δημοσιογράφων σχετικά με την τελευταία του ταινία, αλλά και για το σύνολο της καριέρας του. Οι 24ες Νύχτες Πρεμιέρας άλλωστε δεν έμειναν μόνο στην προβολή του «Ψυχρού Πολέμου», αλλά παρουσίασαν φέτος κι ένα Spotlight στον σκηνοθέτη, προβάλλοντας τις καλύτερες ταινίες της αραιής, αλλά πολυεπίπεδης φιλμογραφίας του.

Ξεκινώντας από τη δεκαετία του '90 με μια σειρά συνεργασιών με το BBC που τον έφεραν να γυρίζει την Ευρώπη φτιάχνοντας ντοκιμαντέρ που εμπνέονταν από τις ραγδαίες πολιτικές εξελίξεις της δεκαετίας, μεταφέρθηκε στη μυθοπλασία εκθέτοντας πρώτα το μεταναστευτικό θέμα, πριν αυτό γίνει πρωτοσέλιδο παντού, στο «Το Τελευταίο Καταφύγιο», ενώ λίγα χρόνια μετά μας γνώρισε την Έμιλι Μπλαντ σε μια έξοχη φορμαλιστική σπουδή της ζωής στην ηπειρωτική Αγγλία, το «Το Καλοκαίρι του Έρωτά μου».

Η επιστροφή του στην Πολωνία του χάρισε βραβεύσεις και αναγνώριση, καθώς η «Ida» έφτασε να κερδίζει το Όσκαρ Καλύτερης Ξενόγλωσσης Ταινίας, ενώ ο φετινός «Ψυχρός Πόλεμος» ξεκίνησε μια σειρά εντυπωσιακών βραβεύσεων με το Βραβείο Σκηνοθεσίας στις Κάννες, ενώ ακολούθησαν 5 βραβεία της Ευρωπαϊκής Ακαδημίας (μεταξύ αυτών και ως Καλύτερη Ταινία) αλλά και τρεις υποψηφιότητες για Όσκαρ, πράγμα καθόλου εύκολο και συχνό για μη αγγλόφωνη ταινία, όπως και το ότι ο ίδιος είναι υποψήφιος για Όσκαρ Σκηνοθεσίας. 

Λίγο μετά την συνέντευξη τύπου, ο Πάβελ Παβλικόφσκι μίλησε στην κάμερα του cinemagazine για τις πρώτες του εμπειρίες ως σκηνοθέτης ντοκιμαντέρ τη δεκαετία του '90, το προφητικό «Τελευταίο Καταφύγιο» αλλά και την τάση του να καταφεύγει πλέον στο παρελθόν, μετά την επιστροφή του στην Πολωνία, καθώς όπως είπε χαρακτηριστικά «δε μπορεί να αντιμετωπίσει πλέον το παρόν».

Διαβάστε ακόμη:
Ο «Ψυχρός Πόλεμος» του Παβλικόφσκι είναι ένα ρομαντικό οδοιπορικό στα χαρακώματα του έρωτα
Ανασκόπηση 2018: Οι καλύτερες ταινίες της χρονιάς και τα TOP-10 των συντακτών
Οι καλύτερες ταινίες του 2018 σύμφωνα με τους αναγνώστες του ΣΙΝΕΜΑ