O Μπελμοντό και η Καρίνα, η μουσική του Ντουχαμέλ και τα σινεμασκόπ κάδρα του Ραούλ Κουτάρ, πάνω απ' όλα ο Ζαν-Λικ Γκοντάρ που δίνει στον Πιερό την τρέλα του. Ένα έξοχο, αγέραστο έργο.
Φρέσκος σαν κάθε τι πραγματικά μοντέρνο, ο «Τρελός Πιερό» είναι εκείνο το σπάνιο αμάλγαμα ομορφιάς και (γκονταρικής) τρέλας, που έρχεται κατά πάνω σου σαν πολύχρωμη αστραπή (είναι κι αυτή η φωτογραφία του Ραούλ Κουτάρ, ένα όνειρο...) και, όσο ο χρόνος περνά, όλα συμπληρώνονται σαν μαγεμένο παζλ, η ωραιότητα θριαμβεύει και μια άνευ αντιπάλου γιορτή της ζωής ενσαρκώνεται μπροστά στα έκθαμβα, χαμογελαστά και δακρυσμένα μάτια σου.
Η Αμερική υπάρχει φυσικά παντού και το «πληροφορεί», μυριάδες αναφορές πολιτικής, οικονομίας, λογοτεχνίας και κινηματογράφου εκρήγνυνται σε άναρχη αρμονία, ένα ένδοξο Εastmancolor φιλμ με την θαυματουργή παστέλ παλέτα του ενθουσιάζει τα μάτια (αλλά πρόσεχε τα μπλε και τα κόκκινα, είναι όλα περί χαρακτήρα), ένα διατρητικό, μελαγχολικό σάουντρακ σε συντροφεύει κι όλα μαζί συνθέτουν, ίσως, το αριστούργημα του Γκοντάρ, ένα έργο πλήρες joie de vivre, αλλά και ονειρικά περιγραφικό της μανίας της στιγμής, της νεανικής ορμής ενός «είναι καλύτερα να καείς παρά να ξεθωριάσεις» που οδήγησε στην εποχή του επικείμενου γαλλικού Μάη - και του τέλους (κάποιων) ονείρων - πονετικά όμως πάντα μαζί με το αναπόδραστο του χρόνου.
Κι όμως, είναι ο χρόνος ακριβώς αυτός που στέκεται τόσο ευγενικά απέναντι στο έργο αυτό, με τρόπους που ακόμα και ο τρελοπροφήτης Γκοντάρ ίσως δεν είχε φανταστεί.
1 | PHOTO GALLERYΕπίθεση κινηματογραφικής αισθητικής: Το IndieWire διαλέγει 20 κάδρα από τις φετινές οσκαρικές ταινίες [Gallery] |
2 | ΕΙΔΗΣΕΙΣΟ Μπράιαν Κοξ βρήκε τραγική την ερμηνεία του Χοακίν Φοίνιξ στον «Ναπολέοντα» |
3 | ΕΙΔΗΣΕΙΣFake trailer με τον Χένρι Καβίλ ως Μποντ κάνει θραύση στο youtube |
4 | ΕΙΔΗΣΕΙΣΤο «The Movie Critic» δεν είναι πια η 10η ταινία του Κουέντιν Ταραντίνο |
5 | ΕΙΔΗΣΕΙΣAgeism sucks: Τα πιο ωραία νέα από την πιο ενεργή γέρικη γενιά της ιστορίας του Χόλιγουντ |