Κιμ Νόβακ: Μπροστά από την εποχή της - αφιερωματα , photo gallery || cinemagazine.gr
ΒΡΙΣΚΕΣΤΕ ΕΔΩ: ΑΡΧΙΚΗ / ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ / PHOTO GALLERY
12:23
13/2

Κιμ Νόβακ: Μπροστά από την εποχή της

Κιμ Νόβακ: Μπροστά από την εποχή της

Γενέθλια σήμερα για την 86χρονη πια Κιμ Νόβακ, λίγοι ρόλοι σε μια ασυνήθιστη, «δέσμια» καριέρα, αλλά με κάποιες εμφανίσεις και μια γήινη γοητεία χωρίς όμοιό της.

Από τον Ηλία Δημόπουλο

Δεν είμαστε σε θέση να ξέρουμε τις λεπτομέρειες, σύμφωνα όμως με την ίδια καθώς και με τα φαινόμενα μιας καριέρας καταιγιστικής στην αρχή, σποραδικής στη συνέχεια και πρόωρα ληγμένης πριν καν τα 60 της χρόνια, η Κιμ Νόβακ δεν πρέπει να πέρασε μια όμορφη ζωή στα κινηματογραφικά στούντιο.

Δύσκολος χαρακτήρας, ασυμβίβαστη με τους τότε ρόλους στη βιομηχανία, σαφώς μπροστά από την εποχή της, σαρκώδης εμφανισιακά αλλά σκληρό καρύδι και μανιοκαταθλιπτική ταυτόχρονα (χωρίς επί χρόνια να το ξέρει), η Νόβακ πέρασε δύσκολα με αφεντικά τύπου Χάρι Κον (το αφεντικό της Columbia) ενώ από ένα σημείο και μετά (συντομότατα, στα μέσα του '60) ούτε οι ρόλοι μα ούτε και οι ταινίες την βοήθησαν να επιστρέψει.

Είναι φυσικά πάντα η «διπλή» του «Δεσμώτη του Ιλίγγου», έναν ρόλο που πήρε επειδή η Βέρα Μάιλς που ήθελε ο Χίτσκοκ έμεινε έγκυος παρά την θέλησή του (...), απίθανο πόσο μετριότερο θα ήταν το έργο χωρίς την Νόβακ, είναι και η πρωταγωνίστρια του «Πικνίκ», δίπλα στον Γουίλιαμ Χόλντεν, ενός δράματος που έχει άδικα ξεχαστεί σήμερα, όμως τότε οι φιλοθεάμονες είχαν σφραγιστεί από αυτό. Είναι επίσης η πρωταγωνίστρια ορισμένων θεσπέσιων κομεντί που θα δείτε στις φωτογραφίες, με Μπίλι Γουάιλντερ σκηνοθέτη ή Ρίτσαρντ Κουίν (που παρολίγο να παντρευτούν κιόλας - τον είχαμε αναφέρει πρόσφατα αρκετά και στο αφιέρωμα στον Τζακ Λέμον), καθώς και η παρτενέρ του Φρανκ Σινάτρα στον αξέχαστο «Άνθρωπο με το Χρυσό Χέρι».

Κατά την ιστορία η καριέρα της τελείωσε μετά το «Liebestraum», εκείνο το φοβερό, στυλάτο θρίλερ του Μάικ Φίγκις των αρχών του '90 που κανείς δεν είδε έκτοτε, όταν και σκοτώθηκαν με τον σκηνοθέτη, που φαίνεται να την πρόσβαλλε αρκετά ώστε να μην θέλει να ξαναδεί κάμερες και φώτα στη ζωή της.

Να είναι γερή, μας συνδέει οργανικά με εποχές ωραίου σινεμά.