Oscars 2017: Οι προβλέψεις του cinemagazine.gr (μέρος Γ)

2017-02-26 10:00:00

Και τώρα ας σηκώσουμε τα μανίκια κι ας μιλήσουμε σοβαρά. Μπαίνοντας στην τελική ευθεία για την μεγάλη βραδιά, αυτές είναι οι κατηγορίες που διάσπαρτες θα ανεβάσουν το volume και θα χαμηλώσουν τις φωνές, περιμένοντας το νικητή. Στοιχηματίζουμε;

Β' ΑΝΤΡΙΚΟΣ ΡΟΛΟΣ

Κατηγορία που συνήθως μπερδεύει, όταν υπάρχουν χαρακτήρες που έχουν πάνω τους το μισό φιλμ, αλλά μπαίνουν ως δεύτεροι ρόλοι γιατί κάποιος άλλος έχει το άλλο μισό. Ο Ντεβ Πατέλ για παράδειγμα σηκώνει μεγάλο μέρος του «Lion» αλλά θεωρείται πως είναι στην ίδια κατηγορία με κάποιον που μπορεί να παίζει έναν, χαρακτηριστικό μεν, ρόλο για 10 λεπτά. Είναι μια κατηγορία πάντως που έχουμε ξεκάθαρο φαβορί, αφού δεν φαίνεται τρόπος για να χάσει ο Μαχερσάλα Άλι στο «Moonlight». Ο ίδιος βοήθησε πολύ, όπως και οι περισσότεροι ηθοποιοί της ταινίας, να μην μετατραπεί το «Moonlight» σε ένα φθηνό δραματάκι και γι' αυτό το λόγο ίσως αξίζει να βραβευτεί. Η μακράν πιο στιβαρή ερμηνεία πάντως της πεντάδας είναι του Τζεφ Μπρίτζες ως σερίφη στο «Πάση Θυσία» είναι όμως λευκός, κάτι είπε και πρόσφατα υπέρ του Τραμπ, οπότε θα πρέπει να ξεχάσει το βραβείο. Ο μικρός Λούκας Χέτζες του «Μια Πόλη Δίπλα στη Θάλασσα» και ο Μάικλ Σάνον, που γενικώς είναι ντροπή το ότι δεν έχει πάρει Όσκαρ ως τώρα, του «Νυκτόβια Πλάσματα» μάλλον μένουν ως συμπληρώματα της πεντάδας. Τ.Μ.

Θα νικήσει: Μαχερσάλα Άλι για το «Moonlight»
Θα πρέπει να νικήσει: Τζεφ Μπρίτζες για το «Πάση Θυσία»

Β' ΓΥΝΑΙΚΕΙΟΣ ΡΟΛΟΣ

Η κατηγορία του Β’ Γυναικείου φέτος αποτελείται με μερικές από τις πιο ποιοτικές, στιβαρές πεντάδες ερμηνειών των τελευταίων χρόνων. Όποια και να το κερδίσει το αξίζει, αλλά ο φάκελος γράφει ένα όνομα και αυτό είναι ήδη Βαϊόλα Ντέιβις. Μία από τις καλύτερες ηθοποιούς των τελευταίων χρόνων θα δικαιωθεί φέτος με το Όσκαρ Β’ Γυναικείου στην τρίτη της υποψηφιότητα για τον ρόλο της στο «Fences» του Ντένζελ Γουάσινγκτον, για τον οποίο είχε κερδίσει και το Τόνι ερμηνείας στη θεατρική αναβίωση του έργου του Όγκαστ Γουίλσον. Την ενδιαφέρουσα τετράδα των υπόλοιπων υποψήφιων ηθοποιών συμπληρώνουν οι βραβευμένες με Όσκαρ Νικόλ Κίντμαν («Οι Ώρες»), για τον σχεδόν βιωματικό ρόλο της στο «Lion», και Οκτάβια Σπένσερ («Οι Υπηρέτριες») για τη λιτή προσέγγισή της στο «Αφανείς Ηρωίδες», καθώς και η Μισέλ Γουίλιαμς στη σπαρακτική σύντομη παρουσία της στο «Μια Πόλη Δίπλα στη Θάλασσα» και η δυναμική Ναόμι Χάρις σε τρεις ηλικίες του «Moonlight». Π.Γ.

Θα το κερδίσει: Βαϊόλα Ντέιβις για το «Fences»
Θα πρέπει να το κερδίσει: Βαϊόλα Ντέιβις για το «Fences»

Α' ΑΝΤΡΙΚΟΣ ΡΟΛΟΣ

Μάχη μάλλον ανάμεσα σε 2 για τον Α' Ανδρικό ρόλο, τους Κέισι Άφλεκ («Μια Πόλη Δίπλα στη Θάλασσα») και Ντένζελ Γουάσινγκτον («Fences») με τον δεύτερο να έχει πάρει ήδη 2 Όσκαρ στην καριέρα του («Glory» και «Ημέρα Εκπάιδευσης») και να έχει βραβευθεί φέτος από το σωματείο των ηθοποιών, το πολυπληθέστερο μέσα στην Ακαδημία, κάτι που του δίνει αναμφίβολα μια ώθηση. Πάντως πέρα από το σωματείο, όπου αναμετρήθηκε φέτος με τον Άφλεκ έχει χάσει, οπότε μάλλον πάμε για ντέρμπι με θεατές τους υπόλοιπους 3 υποψηφίους. Ο Βίγκο Μόρτενσεν μάλλον είναι ευχαριστημένος που προτάθηκε για το «Captain Fantastic», ο Άντριου Γκάρφιλντ είδε μία από τις 2 ερμηνείες του (αυτή στον «Αντιρρησία Συνείδησης») σε μεγάλες ταινίες φέτος να τον φέρνει στην πεντάδα ενώ κάπως άδικα φαίνεται να έμεινε πίσω στην κούρσα ο Ράιαν Γκόσλινγκ. Οι κριτικοί τον θαύμασαν στο «La La Land» όμως η ερμηνεία του φαίνεται να υποβαθμίστηκε από αυτή της Στόουν και στη πορεία έμεινε πίσω, για να προχωρήσουν οι 2 που έχουν ένα μεγάλο μέρος του φιλμ πάνω τους. Λίγο πιο μεγάλο, ο Άφλεκ, πάει ως φαβορί. Τ.Μ.

Θα νικήσει: Κέισι Άφλεκ για το «Μια Πόλη Δίπλα στη Θάλασσα»
Θα πρέπει να νικήσει: Κέισι Άφλεκ για το «Μια Πόλη Δίπλα στη Θάλασσα»

Α' ΓΥΝΑΙΚΕΙΟΣ ΡΟΛΟΣ

Απ’ το φεστιβάλ Βενετίας και μετά η Έμα Στόουν δεν έχει αφήσει τίποτε όρθιο: βραβείο εκεί, βραβείο από το Σωματείο Ηθοποιών (SAG), BAFTA, Χρυσή Σφαίρα και η λίστα δεν τελειώνει. Μεταξύ μας βέβαια μια χαρά η Στόουν, σιγά τα ερμηνευτικά ωά από την άλλη βέβαια αλλά οκ, για τα Όσκαρ μιλάμε. Να το χάσει εδώ; Μάλλον απίθανο, όχι όμως πως δεν έχει γερό ανταγωνισμό. Απέναντί της βρίσκεται κοτζάμ Ιπέρ, που χωρίς «Εκείνη» το τέρμα ιντριγκαδόρικο φιλμ του Βερχόφεν θα ήταν άλλη ταινία. Από κοντά και η πρωτοεμφανιζόμενη στα Όσκαρ Ρουθ Νέγκα του «Loving». Επίσης, δεν είναι λίγο μέγεθος η Πόρτμαν που ως «Τζάκι» τα πήγε περίφημα, όμως παρά τις διάφορες υποψηφιότητες (Χρυσή Σφαίρα, SAG, BAFTA κλπ) βρέθηκε εν τέλει στη σκιά της Στόουν, οπότε κομματάκι χλωμό να την προσπεράσει εδώ. Α και φυσικά έχουμε τη μόνιμη ένοικο των ερμηνευτικών όσκαρ Μέριλ Στριπ, που ως τώρα μετρά 20 υποψηφιότητες και 3 αγαλματίδια. Πώς να την αγνοήσει κανείς, που σ’ ό,τι μετριότητα κι αν παίξει («Φάλτσο Σοπράνο» εν προκειμένω), την ανεβάζει επίπεδο και η Ακαδημία την έχει εικόνισμα, μεγαλύτερο κι απ’ αυτό που έχουν οι «νεοφιλελέ» τη Θάτσερ (οκ, uber κακία το τελευταίο). Ν.Σ.

Θα νικήσει: Έμα Στόουν για το «La La Land»
Θα πρέπει να νικήσει: Ιζαμπέλ Ιπέρ για το «Εκείνη»
Μη διανοηθεί να ξανανικήσει: Μέριλ Στριπ

ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ

Τη Χρυσή Σφαίρα την πήρε, το χρίσμα της Ένωσης Σκηνοθετών επίσης (που πάντα θεωρείται πρόκριμα), φαβορί είναι και μάλιστα ακλόνητο, όμως πριν πανηγυρίσει την Κυριακή ο Σαζέλ του «La La Land» θα πρέπει να βγάλει απ’ τη μέση δυνατό ανταγωνισμό. Πρώτα και κύρια τον Τζένκινς του «Moonlight» που έχει φτιάξει με το ανέλπιστο διαμάντι του μια ιστορία απ’ αυτές που η χολιγουντιανή μυθολογία αγαπά πολύ. Επίσης, εξαιρετική δουλειά έκανε ο Κένεθ Λόνεργκαν με το «Μια Πόλη Δίπλα στη Θάλασσα», το μεστό αυτό δράμα που απ’ όταν πρωτοπροβλήθηκε πέρυσι στο Σάντανς δε σταμάτησε να μας απασχολεί. Όχι πως ο Βιλνέβ μπορεί εύκολα να παραμερίσει, όμως το πιο πιθανό είναι «Η Άφιξή» του να μείνει γενικά με τη χαρά των υποψηφιοτήτων. Όσο για τον Γκίμπσον («Αντιρρησίας Συνείδησης»), το ότι βρέθηκε στις υποψηφιότητες μια χαρά θα του φτάσει. Το θέμα είναι πως με την υποψηφιότητα αυτή, ο «άσωτος» γύρισε στην αγκάλη της Ακαδημίας, οπότε όλα καλά. Ν.Σ.

Θα νικήσει: Ντάμιεν Σαζέλ για το «La La Land»
Θα πρέπει να νικήσει: Μπάρι Τζένκινς για το «Moonlight»

ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΤΑΙΝΙΑ

Το «Fences» έχει το πολιτικό statement και μια Βαϊόλα Ντέιβις δυναμίτη, αλλά μέχρι εκεί. Το «Lion» διαθέτει ένα larger-than-life στόρι, απ’ αυτά τα γνωστά εμπνευστικά που μια χαρά ψήνουν την Ακαδημία. Ωραία, επίσης αληθινή και εξίσου εμπνευστική ιστορία έχουν οι «Αφανείς Ηρωίδες», αφήστε που κάνουν έξοχο γκελ στην Αμερική του σήμερα. Ο «Αντιρρησίας Συνείδησης» δεν έχει ελπίδες. Το «Πάση Θυσία» αποτέλεσε μία απ’ τις πιο καλοδεχούμενες αποκαλύψεις της χρονιάς, ένα heist movie που άρεσε πολύ στις Κάννες και το τίμησαν δεόντως σχεδόν όλες οι Ενώσεις των επαγγελματιών που κυκλοφορούν εκεί έξω. «Η Άφιξη» αγκαλιάστηκε από πολλούς, ανακηρύχθηκε ταινία της χρονιάς από το AFI (Αμερικανικό Ινστιτούτο Κινηματογράφου), αλλά τα ναι-μεν-αλλά της γεμίζουν βιβλίο. Το «Μια Πόλη Δίπλα στη Θάλασσα» είναι επίσης ισχυρός ανταγωνιστής με στιβαρές ερμηνείες που πάντα παίζουν το ρόλο τους. Όμως η χρονιά μοιάζει να χορεύει ασταμάτητα στο ρυθμό που υποδεικνύει το «La La Land», το μεγάλο φαβορί της κούρσας, που μέχρι στιγμής έχει πάρει το «χρίσμα» στις βραβεύσεις των Ενώσεων των παραγωγών (PGA), των σκηνοθετών (DGA) και των Critics Choice. Θα μπορέσει το δεύτερο ισχυρότερο χαρτί της κατηγορίας, το «Moonlight», να κάνει την έκπληξη; Υπέροχο είναι, πιο σημαντικό φιλμ επίσης, το εκτόπισμα το έχει, το πολιτικό statement επίσης και - για να μην κοροϊδευόμαστε, καθαρά κινηματογραφικά μιλώντας, σε σύγκριση με το «La La Land» το έχει χαλαρά το πολυδιαφημισμένο φιλμ του Σαζέλ. Άλλα το ζάχαρο που συνήθως παθαίνει η Ακαδημία όταν βλέπει το Χόλιγουντ να βλογάει τα γένια του μες στην αυτοαναφορικότητα, δε γίνεται να αγνοηθεί. Ν.Σ.

Θα νικήσει: La La Land
Θα πρέπει να νικήσει: Moonlight

Μείνετε συντονισμένοι στο cinemagazine.gr για την κάλυψη των φετινών βραβείων Όσκαρ με καθημερινά θέματα, νέα, αφιερώματα και προβλέψεις!

Η COSMOTE TV αποτελεί για τα επόμενα τρία χρόνια τον μοναδικό προορισμό για τα Βραβεία της Αμερικανικής Ακαδημίας Κινηματογράφου και το cinemagazine.gr θα ξενυχτήσει (και φέτος) με μια live, διαδραστική αναμετάδοση, που θα χωρέσει συζητήσεις, διαξιφισμούς, χειροκροτήματα, χασμουρητά, διαφωνίες και συμφωνίες. Γιατί έτσι είναι τα Όσκαρ. Ο καλύτερος (δεν) κερδίζει (πάντα). 

Παρακολουθήστε τη live κάλυψη του cinemagazine.gr από τις 2:00 π.μ. (ξημερώματα 27/2) στην επίσημη σελίδα του Περιοδικού ΣΙΝΕΜΑ - cinemagazine.gr στο facebook!

ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ
ΣΤΗΝ ΚΟΡΥΦΗ