Oscars 2017: Οι προβλέψεις του cinemagazine.gr (μέρος Β)

2017-02-25 10:00:00
Από τους Πάνο Γκένα, Τάσο Μελεμενίδη, Νεκτάριο Σάκκα

Λίγες ώρες πριν την μεγάλη βραδιά της απονομής, το cinemagazine.gr κάνει τις προβλέψεις του και τα θέτει όλα επι τάπητος. Στο δεύτερο μέρος, αναλύουμε, σχολιάζουμε και προβλέπουμε εκείνες τις κατηγορίες που υποβαστάζουν τις βασικές.

ΞΕΝΟΓΛΩΣΣΗ ΤΑΙΝΙΑ

Εδώ έχουμε να κάνουμε με την ταινία της χρονιάς, εκείνη που έφυγε σκανδαλωδώς με άδεια χέρια απ’ τις Κάννες (ο λόγος φυσικά για το «Τόνι Έρντμαν»), φέρνοντας και πάλι τη Γερμανία ανάμεσα στις οσκαρικές υποψηφιότητες της κατηγορίας μετά το 2009 και τη «Λευκή Κορδέλα». Χώρια που ετοιμάζεται ήδη για το αγγλόφωνο ριμέικ της, γεγονός που καταδεικνύει πόσο μέτρησε η ταινία της Άντε στο Χόλιγουντ. Ισχυρότατη ωστόσο υποψηφιότητα αποτελεί ο σπουδαίος «Εμποράκος» του Φαραντί (βραβευμένος επίσης για το «Ένας Χωρισμός») απ’ το Ιράν. Ειδικά τώρα που φανταζόμαστε θα την τρώει την Ακαδημία το χέρι της να πουλήσει πολιτική άποψη και να την πει στον Τραμπ, βραβεύοντας ταινία από μουσουλμανική χώρα και με σκηνοθέτη που έχει ήδη δηλώσει πως δε θα παρευρεθεί στην τελετή εξαιτίας του γνωστού θλιβερού διατάγματος του καραγκιόζη που παριστάνει τον πλανητάρχη. Την κατηγορία συμπληρώνουν ως αουτσάιντερ η αυστραλιανή εκδοχή Ρωμαίου και Ιουλιέτας «Tanna», η μαύρη κωμωδία «Ο Κύριος Όβε» από τη Σουηδία που έκανε καλό γκελ στο κοινό, καθώς επίσης το δανέζικο (μετα)πολεμικό δράμα «Land of Mine». Ν.Σ.

Θα νικήσει: Ο Εμποράκος
Θα πρέπει να νικήσει: Τόνι Έρντμαν

ΔΙΑΣΚΕΥΑΣΜΕΝΟ ΣΕΝΑΡΙΟ

Εδώ έχουμε το εξής παράδοξο: η Ένωση Σεναριογράφων (WGA) βράβευσε το «Moonlight» ως πρωτότυπο σενάριο και την «Άφιξη» ως διασκευασμένο, αμφότερα όμως τα σενάρια θεωρήθηκαν διασκευασμένα για την Ακαδημία, με το σκεπτικό πως ο Μπάρι Τζένκινς διασκεύασε το θεατρικό του φίλου του Τάρελ Άλβιν ΜακΚρέινι «In Moonlight Black Boys Look Blue», ασχέτως αν αυτό δεν ανέβηκε πότε στο σανίδι. Σε κάθε περίπτωση, το εξαιρετικό «Moonlight» δείχνει να έχει εν προκειμένω το προβάδισμα, ειδικά αν μπούμε στη λογική ότι ο Τζένκινς δύσκολα θα καταφέρει να κάνει αλλού την έκπληξη, έχοντας στις μεγαλύτερες κατηγορίες απέναντί του ένα «La La Land» που πάει σπρωχτό στο πανηγυράκι για θρίαμβο. Από κει και πέρα, καλό το crowd-pleaser «Αφανείς Ηρωίδες» που μια χαρά τα πήγε στα ταμεία, σίγουρα αξιοπρόσεχτο και το σενάριο που ο μακαρίτης Όγκοστ Γουίλσον είχε προλάβει να διασκευάσει απ’ το δικό του, πολυβραβευμένο θεατρικό «Fences», αναμενόμενη οσκαρική επιλογή το «Lion» δια χειρός Λουκ Ντέιβις, όμως δύο είναι εδώ τα αληθινά φαβορί. Για μας, ωστόσο, δεν τίθεται σύγκριση μεταξύ τους. Οπότε... Ν.Σ.

Θα νικήσει: Moonlight
Θα πρέπει να νικήσει: Moonlight 

ΠΡΩΤΟΤΥΠΟ ΣΕΝΑΡΙΟ

Η πρώτη από τις 2 κατηγορίες με ελληνικό ενδιαφέρον, με το δίδυμο Φιλίππου/Λάνθιμος να βρίσκεται ανάμεσα στους 5 υποψήφιους με τον «Αστακό» τους. Το πετυχημένο promo των εβδομάδων πριν την ανακοίνωση των υποψηφιοτήτων για μια ταινία που είχε κυκλοφορήσει νωρίτερα από την συνηθισμένη οσκαρική περίοδο, και φυσικά η μοναδικότητα της γραφής, τους έφερε σε αυτή τη θέση, δύσκολα πάντως θα τους δούμε στη σκηνή να παραλάβουν το βραβείο τους. Η Ένωση των Σεναριογράφων βράβευσε στην αντίστοιχη κατηγορία το «Moonlight» το οποίο όμως η Ακαδημία θεώρησε πως είναι διασκευασμένο σενάριο και το έστειλε στην άλλη κατηγορία, έτσι δεν υπάρχει κάποια σίγουρη ένδειξη για το πρωτότυπο. Φαβορί είναι 2 ταινίες, το «Μια Πόλη Δίπλά στη Θάλασσα» και το «La La Land», ελάχιστες πιθανότητες έχει το «20th Century Women» όπως και το «Πάση Θυσία», γραμμένο από τον Τέιλορ Σέρινταν, που αδικείται για το ότι βρίσκεται τόσο πίσω σε προβλέψεις, καθώς ήταν το πιο μεστό και σύγχρονο σενάριο της χρονιάς. Τ.Μ.

Θα νικήσει: Μια Πόλη Δίπλα στη Θάλασσα
Θα πρέπει να νικήσει: Πάση Θυσία

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ

Φρέσκο αίμα φέτος με 4 από τους 5 υποψήφιους να βρίσκονται σε αυτή τη θέση για πρώτη φορά, ενώ ο πιο «έμπειρος» Ροντρίγκο Πριέτο της «Σιωπής» παίρνει μόλις την δεύτερη υποψηφιότητά του. Το ότι είναι το μόνο βραβείο για το οποίο διαγωνίζεται η «Σιωπή» λέει πολλά, δύσκολα όμως θα επηρεάσει το τελικό αποτέλεσμα. Ο Λάινους Σάντγκρεν για το «La La Land» είχε μια δύσκολη δουλειά, να συνδυάσει πινελιές κλασικών μιούζικαλ με κάτι πιο μοντέρνο, με μεγάλα πλάνα, αντί κοφτού μοντάζ, που απαιτούν πολύ περισσότερο κόπο. Το σωματείο υπέδειξε τον Γκρέιγκ Φρέιζερ του «Lion» που ειδικά στο κομμάτι της Ινδίας έκανε εξαιρετική δουλειά, όμως η λογική λέει ότι η κατηγορία θα είναι μέσα σε αυτές που θα «σκουπίσει» το «La La Land» για να χτυπήσει μεγάλο αριθμό το βράδυ της Κυριακής. Ο Μπράντφορντ Γιανγκ της «Άφιξης» και ο Τζέιμς Λάξτον του «Moonlight» δέχονται με χαρά τις υποψηφιότητές τους και θα κοιτάξουν να διασκεδάσουν τη βραδιά καθώς δύσκολα περιμένουν κάτι μεγαλύτερο. Τ.Μ.

Θα νικήσει: La La Land
Θα πρέπει να νικήσει: La La Land

ΜΟΝΤΑΖ

Η παράδοση θέλει την Ακαδημία να βραβεύει συχνά το ίδιο φιλμ στις κατηγορίες του Μοντάζ και της Καλύτερης Ταινίας, κάτι που όμως δεν επιβεβαιώθηκε στις τελευταίες τρεις απονομές. Αν πάμε με την παράδοση, το «La La Land» ξεκινά και εδώ την κούρσα ως επικεφαλής, έχοντας μάλιστα τον Τομ Κρος ήδη νικητή στην κατηγορία «κωμωδία/μιούζικαλ» στα σχετικά βραβεία της Αμερικανικής Ένωσης των Μοντέρ (ACE). Μπορεί η ίδια Ένωση να βράβευσε επίσης τον Τζο Ουόκερ και την «Άφιξη» στην κατηγορία του δράματος, για το κατά πόσο όμως η ταινία του Βιλνέβ έχει τύχη εδώ, ας μας επιτραπεί να διατηρούμε επιφυλάξεις. Ο Τζον Γκίλμπερτ από τον «Αντιρρησία Συνείδησης» μοιάζει να έχει καλύτερες πιθανότητες να κάνει την έκπληξη, ενώ οι Τζόι ΜακΜίλον και Νατ Σάντερς από το «Moonlight» μάλλον θα αρκεστούν στη χαρά την υποψηφιότητας, ενώ η ίδια μοίρα προβλέπεται και για τον Τζέικ Ρόμπερτς («Πάση Θυσία»). Εκτός φυσικά αν η παράδοση μας τη βγει φέτος απ’ τα δεξιά, δίνοντας στο «Moonlight» τόσο το αγαλματίδιο του μοντάζ όσο και αυτό της καλύτερης ταινίας (ναι, και μετά ξυπνήσαμε...). Ν.Σ.

Θα νικήσει: La La Land
Θα πρέπει να νικήσει: Moonlight

ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ & ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ ΜΙΚΡΟΥ ΜΗΚΟΥΣ

Μπερδεμένη κατηγορία τα ντοκιμαντέρ (και μεγάλου και μικρού μήκους) με 2 κυρίαρχα θέματα, χωρίς να γνωρίζει κανείς σε ποιο από τα 2 θα δοθεί μεγαλύτερο βάρος. Οι φυλετικές διακρίσεις και το μεταναστευτικό συζητούνται τόσο πολύ αυτό τον καιρό στις ΗΠΑ, ειδικά μετά την εκλογή του Τραμπ, με αποτέλεσμα οι υποψήφιοι να προσπαθούν κάπως να εκμεταλλευτούν την κατάσταση, με μεγάλες καμπάνιες ως την τελευταία στιγμή. Σε αυτό συνυπολογίστε την ισχυρή πίεση του «γίγαντα» που λέγεται Netflix το οποίο αγοράζει σωρηδόν ντοκιμαντέρ για την πλατφόρμα του και θα ήθελε πολύ κάποια από αυτά να έχουν το σηματάκι του αγαλματιδίου.

Στα μεγάλου μήκους, η «Φωτιά στη Θάλασσα» του Τζιανφράνκο Ρόσι δύσκολα θα συγκινήσει τους ψηφοφόρους μπροστά στο επικό «OJ: Made in America» με αφορμή την «δίκη του αιώνα» για τον ηθοποιό O.J.Simpson. Αν πρέπει να φοβάται κάποιον το OJ, είναι το συνεχιζόμενο ρεύμα του έχει το «I am Not Yur Negro », ακόμη και στα ταμεία, και την επίσης αναλυτική έρευνα της Άβα Ντουβερνέι για τους αφροαμερικανούς στις ΗΠΑ με το 13 th . Στα μικρού μήκους, τα οποία σπανίως αναφέρονται, φέτος υπάρχει ελληνικό ενδιαφέρον, αφού η Δάφνη Ματζιαράκη με το «4.1 Miles» έφτασε ως την πεντάδα. Εδώ τα πράγματα δυσκολεύουν όμως αφού έχει να αντιμετωπίσει άλλες 2 ταινίες με θέμα τη προσφυγική κρίση, μία εκ των οποίων («The White Helmets») είναι παραγωγή του Netflix και φαίνεται να είναι το φαβορί. Τ.Μ.

Θα νικήσει (μεγάλου μήκους): OJ: Made in America
Θα νικήσει (μικρού μήκους): The White Helmets

ΜΙΚΡΟΥ ΜΗΚΟΥΣ & ANIMATION ΜΙΚΡΟΥ ΜΗΚΟΥΣ

Μερικές από τις καλύτερες ταινίες μικρού μήκους φιγουράρουν στις δυο κατηγορίες της Ακαδημίας. Φαβορί το «Timecode», μία ξεχωριστή συνδιαλλαγή μέσω post–it, που ενθουσίασε στις Κάννες και απέσπασε τον αντίστοιχο Χρυσό Φοίνικα (εδώ το είδατε στις 22ες Νύχτες Πρεμιέρας τον Σεπτέμβρη) και το «Ennemis Interieurs», η σοκαριστική συνάντηση ενός Γάλλου ανακριτή κι ενός Γαλλο-Αλγερινού άντρα που κατηγορείται πως σχετίζεται με τρομοκράτες. Στα κινούμενα σχέδια μικρού μήκους το σκοτεινό γουέστερν των συνεργατών της PIxar «Borrowed Time» θα κονταροχτυπηθεί με τα πιο επίσημα «Pearl» και «Piper». Το θαλασσοπούλι του «Piper» που αντιμετωπίζει τους φόβους του ώστε να καταφέρνει να βρει φαγητό για να επιβιώσει θα είναι και το η οσκαρική φυσική επιλογή. Π.Γ.

Θα νικήσει (μικρού μήκους): Ennemis Interieurs
Θα νικήσει (μικρού μήκους animation): Piper

Μείνετε συντονισμένοι στο cinemagazine.gr για την κάλυψη των φετινών βραβείων Όσκαρ με καθημερινά θέματα, νέα, αφιερώματα και προβλέψεις!

Η COSMOTE TV αποτελεί για τα επόμενα τρία χρόνια τον μοναδικό προορισμό για τα Βραβεία της Αμερικανικής Ακαδημίας Κινηματογράφου και το cinemagazine.gr θα ξενυχτήσει (και φέτος) με μια live, διαδραστική αναμετάδοση, που θα χωρέσει συζητήσεις, διαξιφισμούς, χειροκροτήματα, χασμουρητά, διαφωνίες και συμφωνίες. Γιατί έτσι είναι τα Όσκαρ. Ο καλύτερος (δεν) κερδίζει (πάντα). 

Παρακολουθήστε τη live κάλυψη του cinemagazine.gr από τις 2:00 π.μ. (ξημερώματα 27/2) στην επίσημη σελίδα του Περιοδικού ΣΙΝΕΜΑ - cinemagazine.gr στο facebook!

ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ
ΣΤΗΝ ΚΟΡΥΦΗ