Oscars 2017: Οι αστέρες που εγγυήθηκαν για τις «μικρές» παραγωγές της χρονιάς

2017-02-17 19:14:30
Από τον Τάσο Μελεμενίδη

Το «Moonlight», το «Manchester by the Sea» και το «Fences» δε θα γυρίζονταν ποτέ αν δεν επενέβαιναν χολιγουντιανοί stars. 

Τρεις από τις εννιά υποψήφιες ταινίες για το Oscar καλύτερης ταινίας πέρασαν από πολλές δυσκολίες μέχρι να γυριστούν. Άλλωστε, στο σημερινό Χόλιγουντ των μεγάλων franchise είναι πιο δύσκολο από ποτέ για μικρές παραγωγές, παρά το φθηνό τους κόστος, να πάρουν το πράσινο φως και να ξεκινήσουν γυρίσματα. Έτσι, τα «Moonlight», «Manchester by the Sea» και «Fences» μπορεί σήμερα να απολαμβάνουν τη δόξα των οσκαρικών υποψηφιοτήτων, όμως το ξεκίνημά τους ήταν πολύ πιο δύσκολο.

Σύμφωνα με το Variety, ο πιο διαδεδομένος τρόπος να χρηματοδοτηθούν τέτοια project πλέον, είναι οι δημιουργοί τους να πιάσουν φιλίες με κάποιον πασίγνωστο star που με τη σειρά του θα εκμεταλλευτεί τις γνωριμίες που έχει και θα εξασφαλίσει την πολυπόθητη χρηματοδότηση. Η πιο άμεση περίπτωση φέτος, ήταν αυτή του Ντένζελ Ουάσινγκον που χρησιμοποίησε το κύρος και την αναγνωρισημότητά του ως επιχειρήματα για να δουλέψει αυτός το «Fences», ένα θεατρικό έργο του οποίο το σενάριο πρωτοαγοράστηκε από την Paramount το 1987, με σκοπό να πρωταγωνιστήσει σε αυτό ο Έντι Μέρφι! Ποτέ δε συνέβη κάτι τέτοιο, ρο project έμεινε παγωμένο για χρόνια και μόνο με τις διασυνδέσεις (και την παρουσία) του Γουάσινγκτον μπήκε σε τροχιά παραγωγής. 

Το «Manchester by the Sea» έγινε όταν ο Ματ Ντέιμον ζήτησε από τον Κένεθ Λόνεργκαν να γράψει μια ιστορία που ίσως θα πρωταγωνιστούσε - οι 2 τους είχαν συνεργαστεί στο «Margaret». Η ιστορία του άρεσε πολύ, δεν ταίριαζε όμως με το πρόγραμμά του και πρότεινε τον αδερφό του κολλητού του Μπεν Άφλεκ, Κέισι για τον ρόλο κάτι που τελικά συνέβη.

Η τύχη έπαιξε βασικό ρόλο και στο «Moonlight». Ο Μπάρι Τζένκινς είχε κάνει το 2008 το πολύ χαμηλού προϋπολογισμού «Medicine for Melancholy» που του άνοιξε την πόρτα σε ένα μεγαλύτερο κύκλωμα, όσα projects όμως δούλευε τα επόμενα χρόνια δεν έφταναν στο στάδιο της παραγωγής. Τι συνέβη τότε; Το 2013 το φεστιβάλ του Telluride του ζήτησε να παρουσιάσει ένα Q&A με τον σκηνοθέτη Στιβ ΜακΚουίν για το «12 Χρόνια Σκλάβος» και μέσω αυτού του event γνώρισε τον παραγωγό της ταινίας, Μπραντ Πιτ. Ο τελευταίος εντυπωσιάστηκε με την ιδέα του «Moonlight» και υποσχέθηκε πως θα κάνει ό,τι μπορεί για να τον βοηθήσει, κάτι που τελικά έγινε. Άλλωστε, μια ιστορία με γκέι αφροαμερικανό θα έβρισκε παντού κλειστές πόρτες αν δεν είχε εκ των έσω βοήθεια, όσο και αν θέλει να υπερηφανεύεται το Χόλιγουντ σήμερα για diversity και ευαισθησία σε δύσκολα θέματα.

Μείνετε συντονισμένοι στο cinemagazine.gr για την κάλυψη των φετινών βραβείων Όσκαρ με καθημερινά θέματα, νέα, αφιερώματα και προβλέψεις!

Η COSMOTE TV αποτελεί για τα επόμενα τρία χρόνια τον μοναδικό προορισμό για τα Βραβεία της Αμερικανικής Ακαδημίας Κινηματογράφου.

ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ
ΣΤΗΝ ΚΟΡΥΦΗ