11:15
9/2

PARASNIGHT! Τα «Παράσιτα» κέρδισαν 4 Όσκαρ, μεταξύ των οποίων Καλύτερης Ταινίας, κι έγραψαν ιστορία

Η 92η Τελετή Απονομής των βραβείων Όσκαρ, που παρακολουθήσαμε σε ζωντανή μετάδοση από τα κανάλια της COSMOTE TV στον κινηματογράφο Δαναό, θα μείνει στην ιστορία για όλους τους... σωστούς λόγους!

Από τους Πάνο Γκένα και Τάσο Μελεμενίδη

Η πρόταση που θα μείνει στην ιστορία είναι η εξής: τα «Παράσιτα» του Μπονγκ Τζουν-χο έγιναν η πρώτη διεθνής ταινία που κέρδισε το Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας από την Αμερικανική Ακαδημία Κινηματογράφου.

Τα Όσκαρ σε μία κίνηση καθαρά πολιτική, όσο και καλλιτεχνική, συντονίστηκαν απόλυτα με την επικαιρότητα, προσπέρασαν τις εθνικές παρωπίδες και τη δυσανεξία στους υποτίτλους και βράβευσαν με 4 Όσκαρ την ταινία της χρονιάς. Τα βραβευμένα με Χρυσό Φοίνικα «Παράσιτα» του Μπονγκ Τζουν-χο, μία ταινία που έκανε πρεμιέρα πριν από 9 μήνες στις Κάννες γεννώντας αδιάλειπτα ενδιαφέρον σε σινεφίλ και μη, θα καυχιέται πανάξια πως έγινε η πρώτη που προσπέρασε το φράγμα της γλώσσας και κέρδισε στα Όσκαρ πιστοποιώντας ότι το σινεμά είναι γλωσσα παγκόσμια.

Η αλληγορική, κοινωνική σάτιρα του Τζουν-χο έγινε η πρώτη ταινία από τη Νότια Κορέα που βραβεύεται από την Αμερικανική Ακαδημία Κινηματογράφου, αποσπώντας 4 μεγάλα βραβεία από ένα σύνολο 6 υποψηφιοτήτων. Τα «Παράσιτα» κέρδισαν συγκεκριμένα τα Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας, Σκηνοθεσίας, Πρωτότυπου Σεναρίου και Διεθνούς Ταινίας (όπως μετονομάστηκε φέτος η κατηγορία της Ξενόγλωσσης ταινίας). Ο πανευτυχής Τζουν-χο κέρδισε 3 προσωπικά βραβεία. Επίσης τα «παράσιτα» έγιναν ο πρώτος Χρυσός Φοίνικας που κερδίζει το Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας 65 χρόνια μετά το «Marty» του Ντέλμπερτ Μαν.

Το πολεμικό δράμα του Σαμ Μέντες, που βγήκε δυναμικά στη μάχη των βραβείων, περιορίστηκε τελικά σε τρία τεχνικά βραβεία με σημαντικότερο εκείνο της Φωτογραφίας στον βετεράνο καλλιτέχνη Ρότζερ Ντίκινς. Μετά από 13 αποτυχημένες υποψηφιότητες, ο Ντίκινς είδε να βραβεύεται για δεύτερη σερί φορά από την Ακαδημία μετά την επιτυχία του «Blade Runner 2049» πριν μία διετία. Συνολικά το «1917» κέρδισε τα Όσκαρ Φωτογραφίας, Ήχου και Οπτικών Εφέ, διατηρώντας την παράδοση της Ακαδημίας να επιβραβεύει στη συγκεκριμένη κατηγορία διακριτικές και δραματουργικές τεχνολογικές επεμβάσεις συγκριτικά με ψηφιακά μπλοκμπάστερ.

Ο πολυσυζητημένος «Joker» του Τοντ Φίλιπς, που συγκέντρωσε τις περισσότερες (11) υποψηφιότητες κέρδισε τελικά 2 σημαντικά Όσκαρ. Το φαβορί Χοακίν Φίνιξ απέσπασε το Όσκαρ Α' Αντρικού, ενώ η Ισλανδή τσελίστρια Χίλντουρ Γκουντναντότιρ το Όσκαρ Μουσικής. Ο Φίνιξ στον (εμφανώς προβαρισμένο) ευχαριστήριο λόγο του μίλησε για τις «δεύτερες ευκαιρίες» και την ανάγκη κατανόησης του «άλλου» παραδεχόμενος ότι ο ίδιος έχει υπάρξει «αχρείος, δύσκολος συνεργάτης», ενώ η Γκουντναντότιρ κατάφερε να γίνει η πρώτη γυναίκα συνθέτις που κερδίζει το Όσκαρ 22 χρόνια μετά την Αν Ντάντλεϊ του «The Full Monty». Αξίζει να σημειώσουμε πως η Ακαδημία βράβευσε στην κατηγορία Μουσικής για δεύτερη σερί χρονιά μία «κόμικ» ταινία (πέρσι είχε κερδίσει το «Black Panther»).

Η σινεφιλική παραλλαγή της ιστορίας δια χειρός Κουέντιν Ταραντίνο δαφνοστεφάνωσε τον Μπραντ Πιτ ως νικητή στην κατηγορία Β' Αντρικού, ένα Όσκαρ που τιμά τόσο τον λαμπερό, ταλαντούχο πρωταγωνιστή όσο και τον υποτιμημένο κλάδο των κασκαντέρ, αποσπώντας επίσης (και δικαίως) το Όσκαρ Καλλιτεχνικής Διεύθυνσης για την ανασύσταση του Λος Άντζελες του 1969.

Στις κατηγορίες των γυναικείων ρόλων, τα φαβορί Ρενέ Ζελβέγκερ και Λόρα Ντερν επιβεβαίωσαν τα στοιχήματα κερδίζοντας Όσκαρ για το «Judy» (Α' Γυναικείος) και την «Ιστορία Γάμου» (Β' Γυναικείος) αντίστοιχα. Η Ζελβέγκερ, σε έναν ιλιγγιωδως συνειρμικό ευχαριστήριο λόγο μίλησε για τους ήρωες και την πολιτιστική κληρονομιά της Γκάρλαντ, ενώ η Ντερν χάρηκε το καλύτερο δώρο που θα μπορούσε να αποκτήσει ανήμερα των γενεθλίων της κι ευχαρίστησε τους σπουδαίους - επίσης ηθοποιούς - γονείς της, Μπρους Ντερν και Νταϊάν Λαντ.

Το γκαζωμένο «Κόντρα σε Όλα» του Τζέιμς Μάνγκολντ τερμάτισε με 2 Όσκαρ (Μοντάζ και Ηχητικό Μοντάζ) ενώ από ένα Όσκαρ κέρδισαν η ιστορική σάτιρα του Τάικα Γουαϊτίτι «Τζότζο» (Διασκευασμένο Σενάριο), οι θαυμάσιες «Μικρές Κυρίες» (δεύτερο Όσκαρ Κοστουμιών στην ενδυματολόγο Ζακλίν Ντουράν μετά την «Άννα Καρένινα»), το θρυλικό δημιουργικό ντουέτο Έλτον Τζον - Μπέρνι Τόπιν για το πρωτότυπο τραγούδι «I'm Gonna Love Me Again» της ταινίας «Rocketman» και η «Βόμβα» για την μεταμόρφωση των Σαρλίζ Θερόν, Τζον Λίθγκοου (Μακιγιάζ και Κομμώσεις).

Η Pixar έκανε τελικά το οσκαρικό θαύμα της και κατέκτησε το Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας Κινουμένων Σχεδίων, εξαφανίζοντας με το «Toy Story 4» τον δυνατό ανταγωνισμό (δεύτερη φορά που κερδίζει Όσκαρ ένα σίκουελ της αγαπημένης σειράς ταινίων), κάτι που σημειώθηκε και στην κατηγορία ντοκιμαντέρ αφού το «American Factory» επικράτησε των «For Sama» και «Honeyland».

Η φετινή 92η Τελετή Απονομής των βραβείων Όσκαρ, δεν είχε βασικό οικοδεσπότη για δεύτερη χρονιά, αλλά η πειθαρχία της παραγωγής στον προγραμματισμό είχε ως αποτέλεσμα να είναι μία από τις πιο γοργες και σωστές σε ρυθμό τελετές. Η πρώτη εμφάνιση των Στιβ Μάρτιν - Κρις Ροκ, δυο παλιών παρουσιαστών διασκέδασε τις εντυπώσεις, ενώ τα ζευγάρια των Μάγια Ρούντολφ - Κρίστεν Γουίγκ (ανυπομονούμε να τις δούμε κάποτε να παρουσιάζουν!) και των Τζούλια Λούις Ντράιφους - Γουίλ Φέρελ, πρόσφεραν τις πιο αυθόρμητες ξεκαρδιστικές στιγμές του σόου, το οποίο είχε ομολογουμένως ξεκάθαρο κι έντονο μουσικό χαρακτήρα. Η ευφορική έναρξη με τη Τζανέλ Μονέ και τον Μπίλι Πόρτερ να ξεσηκώνουν το Dolby Theatre, η (αδικαιολόγητη για να είμαστε ειλικρινείς) εμφάνιση του Έμινεμ στο «Lose Yourself», το ειδικό βίντεο-μοντάζ για την επιρροή της μουσικής στο σινεμά, η παρουσίαση καθενός από τα υποψήφια τραγούδια (εκεί που άλλες χρονιές έπεφτε τσεκούρι!) και η εμφάνιση της Μπίλι Άιλις στο In Memoriam με το «Yesterday», έκαναν την Τελετή να μοιάζει μερικές φορές με ένα χολιγουντιανό «στην υγειά μας» που είχε διαλείμματα βραβεύσεων.

Πταίσματα μπροστά στην ουσία των τελικών επιλογών που φανέρωσαν τόλμη ένα χρόνο μετά το δισταγμό της Ακαδημίας να δώσει το Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας στο ξενόγλωσσο «Ρόμα». Η ιστορική νίκη των «Παρασίτων» (ταινία έναρξης στο 25ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας Νύχτες Πρεμιέρας) και οι συνεχείς ευχαριστίες των νικητών στον δάσκαλο Μάρτιν Σκορσέζε (παρότι έφυγε με άδεια χέρια ο «Ιρλανδός») είναι γενναία δείγματα, ικανά να επαναφέρουν την πιστη στα πιο λαμπερά κινηματογραφικά βραβεία του κόσμου.

Η ομάδα του ΔΦΚΑ Νύχτες Πρεμιέρας και ΣΙΝΕΜΑ cinemagazine.gr θα ήθελε να ευχαριστήσει από καρδιάς όλους εσάς που στηρίξατε την ζωντανή μετάδοση της 92ης Τελετής Απονομής των Όσκαρ στον κινηματογράφο Δαναό και ξενυχτήσατε παρέα μας. Και του χρόνου!

Δείτε ξανά τη φετινή, ανατρεπτική τελετή των βραβείων Όσκαρ μονταρισμένη και υποτιτλισμένη στο COSMOTE CINEMA ΟSCARS HD τη Δευτέρα 10 Φεβρουαρίου! Στις 19:30 απολαύστε το pre show και στις 21:00 την 92η Tελετή Απονομής των Βραβείων Οσκαρ.

Οι οσκαρικές ταινίες στην COSMOTE TV

Η ταινία «Παράσιτα» του Μπονγκ Τζουν-χο είναι ήδη διαθέσιμη στην on demand υπηρεσία της COSMOTE TV, Movies Club, ενώ οι τηλεθεατές θα έχουν την ευκαιρία να την απολαύσουν σε Α’ τηλεοπτική μετάδοση αποκλειστικά στα κανάλια COSMOTE CINEMA, μέσα στο 2020.

Σε Α’ τηλεοπτική μετάδοση, αποκλειστικά στην COSMOTE TV, θα προβληθεί το προσεχές διάστημα και «Η Ιστορία των Παιχνιδιών 4» (Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας Κινουμένων Σχεδίων) καθώς επίσης και οι υποψήφιες για το χρυσό αγαλματίδιο ταινίες «Ο Βασιλιάς των Λιονταριών», «Star Wars: Skywalker Η Άνοδος», «Ψυχρά κι Ανάποδα II», «Les Miserables», «Ο Φάρος», «Maleficent: Η Δύναμη του Σκότους», «Harriet», «Corpus Christi» και «For Sama». Η ταινία «Rocketman» που απέσπασε το Όσκαρ Τραγουδιού (I’m Gonna Love Me Again) και το υποψήφιο «How to Train Your Dragon: The Hidden World» έχουν ήδη προβληθεί στην COSMOTE TV και είναι διαθέσιμες για δωρεάν on demand θέαση στην υπηρεσία COSMOTE TV PLUS. 

Αναλυτικά οι νικητές

ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΤΑΙΝΙΑ

Κόντρα Σε Όλα
Ο Ιρλανδός
Τζότζο
Joker
Μικρές Κυρίες
Ιστορία Γάμου
1917
Κάποτε στο Χόλιγουντ
Παράσιτα

ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ
Μάρτιν Σκορσέζε, Ο Ιρλανδός
Τοντ Φίλιπς, Joker
Σαμ Μέντες, 1917
Κουέντιν Ταραντίνο, Κάποτε στο Χόλιγουντ
Μπονγκ Τζουν-χο, Παράσιτα

Α' ΑΝΤΡΙΚΟΣ ΡΟΛΟΣ
Αντόνιο Μπαντέρας, Πόνος και Δόξα
Λεονάρντο ΝτιΚάπριο, Κάποτε στο Χόλιγουντ
Άνταμ Ντράιβερ, Ιστορία Γάμου
Χοακίν Φίνιξ, Joker
Τζόναθαν Πράις, Οι Δυο Πάπες

Α' ΓΥΝΑΙΚΕΙΟΣ ΡΟΛΟΣ
Σίνθια Ερίβο, Harriet
Σκάρλετ Γιόχανσον, Ιστορία Γάμου
Σίρσα Ρόναν, Μικρές Κυρίες
Σαρλιζ Θερόν, Βόμβα
Ρενέ Ζελβέγκερ, Judy

Β' ΑΝΤΡΙΚΟΣ ΡΟΛΟΣ
Τομ Χανκς, Beautiful Day in the Neighborhood
Άντονι Χόπκινς, Οι Δυο Πάπες
Αλ Πατσίνο, Ο Ιρλανδός
Τζο Πέσι, Ο Ιρλανδός
Μπραντ Πιτ, Κάποτε στο Χόλιγουντ

B' ΓΥΝΑΙΚΕΙΟΣ ΡΟΛΟΣ
Κάθι Μπέιτς, Η Μπαλάντα του Ρίτσαρντ Τζούελ
Λόρα Ντερν, Ιστορία Γάμου
Σκάρλετ Γιόχανσον, Τζότζο
Φλόρενς Πιου, Μικρές Κυρίες
Μαργκό Ρόμπι, Βόμβα

ΠΡΩΤΟΤΥΠΟ ΣΕΝΑΡΙΟ
Στα Μαχαίρια
Ιστορία Γάμου
1917
Κάποτε στο Χόλιγουντ
Παράσιτα

ΔΙΑΣΚΕΥΑΣΜΕΝΟ ΣΕΝΑΡΙΟ
Ο Ιρλανδός
Τζότζο
Joker
Μικρές Κυρίες
Οι Δυο Πάπες

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ
Ο Ιρλανδός
Joker
Ο Φάρος
1917
Κάποτε στο Χόλιγουντ

ΜΟΝΤΑΖ
Κόντρα Σε Όλα
Ο Ιρλανδός
Τζότζο
Joker
Παράσιτα

ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ
Ο Ιρλανδός
Τζότζο
1917
Κάποτε στο Χόλιγουντ
Παράσιτα

ΗΧΟΣ
Ad Astra
Κόντρα Σε Όλα
Joker
1917
Κάποτε στο Χόλιγουντ

ΗΧΗΤΙΚΟ ΜΟΝΤΑΖ
Κόντρα Σε Όλα
Joker
1917
Κάποτε στο Χόλιγουντ
Star Wars: Skywalker Η Άνοδος

ΚΟΣΤΟΥΜΙΑ
Ο Ιρλανδός
Τζότζο
Joker
Μικρές Κυρίες
Κάποτε στο Χόλιγουντ

ΟΠΤΙΚΑ ΕΦΕ
Εκδικητές: Τελευταία Πράξη
Ο Ιρλανδός
Ο Βασιλιάς των Λιονταριών
1917
Star Wars: Skywalker Η Άνοδος

ΜΟΥΣΙΚΗ
Χίλντουρ Γκούντναντότιρ, Joker
Αλεξάντρ Ντεσπλά, Μικρές Κυρίες
Τόμας Νιούμαν, 1917
Ράντι Νιούμαν, Ιστορία Γάμου
Τζον Γουίλιαμς, Star Wars: Skywalker Η Άνοδος

ΤΡΑΓΟΥΔΙ
I Can’t Let You Throw Yourself Away - Toy Story 4
I'm Gonna Love Me Again - Rocketman
I'm Standing With You - Breakthrough
Into the Unknown - Ψυχρά κι Ανάποδα II
Stand Up - Harriet

ΜΑΚΙΓΙΑΖ ΚΑΙ ΚΟΜΜΩΣΕΙΣ
Βόμβα
Joker
Judy
Maleficent: Η Δύναμη του Σκότους
1917

ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΤΑΙΝΙΑ ΚΙΝΟΥΜΕΝΩΝ ΣΧΕΔΙΩΝ
Πως να Εκπαιδεύσετε τον Δράκο σας 3
I Lost My Body
Klaus
Ο Ευγενικός Κύριος Λινκ
Toy Story 4

ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ
American Factory
The Cave
The Edge of Democracy
For Sama
Honeyland

ΔΙΕΘΝΗΣ ΤΑΙΝΙΑ
Corpus Christi, Πολωνία
Honeyland, Βόρεια Μακεδονία
Οι Άθλιοι, Γαλλία
Πόνος και Δόξα, Ισπανία
Παράσιτα, Νότια Κορέα

ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΤΑΙΝΙΑ ΜΙΚΡΟΥ ΜΗΚΟΥΣ
Brotherhood
Nefta Football Club
The Neighbors’ Window
Saria
A Sister

ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ ΜΙΚΡΟΥ ΜΗΚΟΥΣ
In the Absence
Learning to Skateboard in a Warzone (If You’re a Girl)
Life Overtakes Me
St. Louis Superman
Walk Run Cha-Cha

ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΤΑΙΝΙΑ ΚΙΝΟΥΜΕΝΩΝ ΣΧΕΔΙΩΝ ΜΙΚΡΟΥ ΜΗΚΟΥΣ
Dcera (Daughter)
Hair Love
Kitbull
Memorable
Sister

Tα φετινά βραβεία συγκεντρωτικά
«Παράσιτα» - 4 Όσκαρ
(Καλύτερη Ταινία, Σκηνοθεσία στον Μπονγκ Τζουν-Χο, Διεθνής Ταινία, Π.Σενάριο)
«1917» - 3 Όσκαρ
(Φωτογραφία, Ήχος, Οπ. Εφέ)
«Joker» - 2 Όσκαρ
(Α' Αντρικός στον Χοακίν Φίνιξ, Μουσική)
«Κάποτε στο Χόλιγουντ» - 2 Όσκαρ
(Β' Αντρικός στον Μπραντ Πιτ, Καλ. Διεύθυνση)
«Κόντρα σε Όλα» - 2 Όσκαρ
(Μοντάζ, Ηχ. Μοντάζ)
«Judy» - 1 Όσκαρ
(Α' Γυναικείος στην Ρενέ Ζελβέγκερ)
«Ιστορία Γάμου» - 1 Όσκαρ
(Β' Γυναικείος στην Λόρα Ντερν)
«Τζότζο» - 1 Όσκαρ
(Δ.Σενάριο)
«Μικρές Κυρίες» - 1 Όσκαρ
(Κοστούμια)
«Rocketman» - 1 Όσκαρ
(Τραγούδι για το «I'm Gonna Love Me Again»)
«Βόμβα» - 1 Όσκαρ
(Μακιγιάζ και Κομμώσεις)
«Toy Story 4» - 1 Όσκαρ
(Καλύτερη Ταινία Κινουμένων Σχεδίων)
«American Factory»
(Καλύτερο Ντοκιμαντέρ)
«The Neighbors’ Window»
(Καλύτερη Ταινία Μικρού Μήκους)
«Learning to Skateboard in a Warzone (If You’re a Girl)»
(Καλύτερο Ντοκιμαντέρ Μικρού Μήκους)
«Hair Love»
(Καλύτερη Ταινία Κιν. Σχεδίων Μικρού Μήκους)