Ο Τζόελ Κοέν ετοιμάζει «Μακμπέθ» με Φράνσις ΜακΝτόρμαντ και Ντένζελ Γουάσινγκτον - cinemagazine.gr
9:34
14/4

Ο Τζόελ Κοέν ετοιμάζει «Μακμπέθ» με Φράνσις ΜακΝτόρμαντ και Ντένζελ Γουάσινγκτον

Μία νέα κινηματογραφική μεταφορά της σαιξπηρικής τραγωδίας χωρίζει «δημιουργικά» τους αδελφούς Κοέν και ενώνει δυο εξαιρετικούς ηθοποιούς.

Από τον Πάνο Γκένα

Φαντάζεστε την Φράνσις ΜακΝτόρμαντ ως Λαίδη Μάκβεθ στον κλασικό μονόλογο;

Ένα από τα σπουδαιότερα θεατρικά έργα όλων των εποχών, το «Μάκβεθ» του Γουίλιαμ Σαίξπηρ, πρόκειται να ανοίξει αυλαία ξανά στη μεγάλη οθόνη με μία εντελώς αναπάντεχη (και ενδιαφέρουσα) δημιουργική ομάδα: τον Τζόελ Κοέν, τη Φράνσις ΜακΝτόρμαντ και τον Ντένζελ Γουάσινγκτον. Πίσω από το πρότζεκτ βρίσκεται η ανήσυχη εταιρεία διανομής Α24 («Αστακός», «Moonlight», «Διαδοχή» μεταξύ άλλων).

Μπορεί η παραγωγή της νέας ταινίας να βρίσκεται αυτή την στιγμή σε παύση λόγω της πανδημίας, ο Τζόελ Κοέν και η Φράνσις ΜακΝτόρμαντ όμως έδωσαν περισσότερες λεπτομέρειες για το τι να περιμένουμε σε πρόσφατη συνέντευξή τους στον σκηνοθέτη Νταμιάνο Μικελέτο με αφορμή την καμπάνια οικονομικής υποστήριξης της Ιταλικής Μονάδας Πολιτικής Προστασίας.

Σύμφωνα με τους Κοέν και ΜακΝτόρμαντ, η ταινία θα διαφοροποιηθεί από τις (αρκετές) προηγούμενες κινηματογραφικές διασκευές του αριστουργήματος του Σαίξπηρ. Βασικός αφηγηματικός άξονας θα είναι το γεγονός πως το κεντρικό ζευγάρι είναι άτεκνο.

«Ο τίτλος της ταινίας θα είναι "Η Τραγωδία του Μακμπέθ", κάτι που νομίζω πως αποτελεί ενδιαφέρουσα διαφοροποίηση. Στη διασκευή του Τζόελ θα ερευνήσουμε την ηλικία των χαρακτήρων, στη διασκευή μας οι Μακμπέθ είναι μεγαλύτεροι. Οι δυο μας, ο Ντένζελ κι εγώ, είμαστε μεγαλύτεροι από τους ηθοποιούς που συνήθως ερμηνεύουν τους ρόλους των Μακμπέθ. Είμαστε μετά την εμμηνόπαυση, μετά την ηλικία που μπορείς να κάνεις παιδι. Αυτό αποτελεί και τον μεγαλύτερο παράγοντα πίεσης και φιλοδοξίας για το στέμμα. Είναι η τελευταία τους ευκαιρία για δόξα», σχολιάζει η ΜακΝτόρμαντ, η οποία προσπαθούσε να πείσει χρόνια τον σύζυγό της, Τζόελ Κοέν, να αναλάβει το έργο.

Ο Κοέν, από την πλευρά του, δήλωσε πως βλέπει το έργο σαν θρίλερ από τη στιγμή που ο ίδιος ο Σαίξπηρ έδωσε σαφείς βάσεις «Είναι ενδιαφέρον το πώς ο Σαίξπηρ επηρέασε το αμερικανικό θρίλερ και την αστυνομική λογοτεχνία των αρχών του 20ου αιώνα» και συνεχίζει τονίζοντας πως έχει κρατήσει την ποιητική γλώσσα του πρωτότυπου. Όσο για τις τρεις μάγισες του έργου, ο Κοέν αποκαλύπτει πως στην ταινία του θα είναι τρία πουλιά που θα μεταμορφώνονται σε έναν χαρακτήρα, την πασίγνωστη, ελληνικής καταγωγής και βραβευμένη με Ολίβιε θεατρική ηθοποιό Κάθριν Χάντερ, η οποία είχε επισκεφθεί την Επίδαυρο πρόσφατα με το ανέβασμα του «Προμηθέα Δεσμώτη» του Αισχύλου από το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ Πάτρας.

Ακούστε ολόκληρη τη συνέντευξη των Τζόελ Κοέν και Φράνσις ΜακΝτόρμαντ παρακάτω.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

@damiano.michieletto incontra Frances Louise McDormand e Joel Coen .
 L’undicesima intervista per sostenere con una piccola donazione il Dipartimento di Protezione Civile👇🏽 raccolti 9.115€ su 10.000€ (ci siamo quasi, grazie!) https://www.teatrolafenice.it/la-fenice-friends-for-italy/ . @damiano.michieletto meets Frances Louise McDormand e Joel Coen .
 An informal interview to raise funds for the Italian Civil Protection 👇🏽 The total collected is 9.115€ out of 10.000€ https://www.teatrolafenice.it/en/la-fenice-friends-for-italy/

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Teatro La Fenice (@teatrolafenice) στις 9 Απρ, 2020 στις 10:50 πμ PDT

Αυτό που έχει ενδιαφέρον είναι πως στην «Τραγωδία του Μακμπέθ» ο Τζόελ Κοέν δεν θα συνεργαστεί καθόλου με τον αδελφό και έτερο συνεργάτη του, Ίθαν Κοέν, για πρώτη φορά μετά από τριάντα πέντε δημιουργικά χρόνια (το κινηματογραφικό ντεμπούτο τους ήταν το 1984 με το «Μόνο Aίμα»). 

Ο «Μακμπέθ», η σύντομη (σε σελίδες) μα ραδιούργα και βαθυστόχαστη τραγωδία του Σαίξπηρ για την παραφροσύνη της εξουσίας, έχει ανέβει στον κινηματογραφικό «θρόνο» αρκετές φορές. Εκτός από την πιο πρόσφατη διασκευή του Τζάστιν Κουρζέλ με τους Μάικλ Φασμπέντερ και Μαριόν Κοτιγιάρ, αξίζει να θυμηθείτε τις ταινίες του Όρσον Γουέλς («Μάκβεθ», 1948), του Ρομάν Πολάνσκι («Μάκβεθ», 1971) και τον «Θρόνο του Αίματος» (1957) του Ακίρα Κουροσάβα.

Με δεδομένο τον δημιουργικό οίστρο, την κυνική ματιά, το υποδόριο χιούμορ της φιλμογραφίας των Κοέν, αναμένουμε μία τολμηρή μεταφορά του σαιξπηρικού λόγου.