Ο Ρότζερ Ντίκινς μιλά για την 4ωρη εκδοχή της «Δολοφονίας του Τζέσε Τζέιμς» που δεν ήθελε η Warner - νεα , ειδησεις || cinemagazine.gr
14:54
18/11

Ο Ρότζερ Ντίκινς μιλά για την 4ωρη εκδοχή της «Δολοφονίας του Τζέσε Τζέιμς» που δεν ήθελε η Warner

Ο διευθυντής φωτογραφίας της ταινίας θυμάται το εκπληκτικό πρώτο cut που είχε δει τότε και καλεί labels όπως η Criterion να το βρουν! 

Από τον Τάσο Μελεμενίδη

Απο τα ωραιότερα κινηματογραφικά podcasts εν καιρω πανδημίας το ζεύγος Ντίκινς (Ρότζερ και Τζέιμς Έλις) μοιράζεται εμπειρίες από τα set διάφορων σπουδαίων ταινιών όπου εργάστηκε στη διεύθυνση φωτογραφίας, καλώντας παράλληλα συναδέλφους για να καταθέσουν τις δικές τους. Αυτή την εβδομάδα καλεσμένος ήταν ο Γκρεγκ Φρέιζερ («Lion», «Dune») με τους τρεις να συζητούν για αρκετή ώρα σε ένα σημείο της κουβέντας για μια δουλειά του Ρότζερ Ντίκινς από το παρελθόν, όταν ανέλαβε ως διευθυντής φωτογραφίας τη «Δολοφονία του Τζέσε Τζέιμς από τον δειλό Ρόμπερτ Φορντ». 

Από τις ωραιότερες ταινίες της πρώτης δεκαετίας του 21ου αιώνα, η ρεβιζιονιστική ματιά στο κλασικό αμερικανικό γουέστερν από τον Άντριου Ντόμινικ δόθηκε στο κοινό σε μια απλωμένη διάρκεια 160 λεπτών που τελικά δεν ήταν καν κοντά στο όραμα του σκηνοθέτη της. Ο Ντίκινς ανέφερε πως η πρώτη κόπια της ταινίας είχε διάρκεια τεσσάρων ωρών, με τους υπεύθυνους της Warner να τρομάζουν κατά τη δοκιμαστική προβολή και να ζητούν τα απαραίτητα γι' αυτούς κοψίματα. 

«Υπήρχε ένα τετράωρο cut που πραγματικά αγάπησα όταν το είδα. Διάβασα κάπου πως αυτό το cut προβλήθηκε στο φεστιβάλ Βενετίας και δεν υπάρχει πλέον, χάθηκε και είναι κρίμα.  Το πρόβλημα του στούντιο ήταν πως πίστευαν ότι η ταινία θα είχε περισσότερες ληστείες τρένων και ότι Μπραντ Πιτ θα είχε έναν πιο παραδοσιακό ρόλο παρανόμου. Η τροπή που παίρνει η ταινία, που ακολουθεί τελικά τον Ρόμπερτ Φορντ ο οποίος πιστεύει ότι θα γίνει λαϊκός ήρωας αφού σκότωσε τον Τζέιμς αλλά τελικά αυτό δε γίνεται, ήταν κάτι που δεν το ήθελε κανείς.»

Ο Ντίκινς είχε αναφερθεί και παλιότερα στο θέμα, ζητώντας μάλιστα από την Criterion να κάνει κάτι: «Θα ήθελα πολύ να ξαναδώ αυτή την έκδοση, αυτή που είδα πρώτα, να κυκλοφορεί από την Criterion. Είναι μάλλον δύσκολο καθώς την τελευταία φορά που μίλησα με τον Άντριου Ντόμινικ μου είχε πει πως ήταν ικανοποιημένος με το cut που βγήκε τελικά στο σινεμά. Αλλά πραγματικά θυμάμαι το cut που είχαμε δει εμείς και ήταν εντυπωσιακό.»