13:21
2/6

«Με πήρε τηλέφωνο ο Κιούμπρικ»: Ο Ρίντλεϊ Σκοτ μιλά για τη διάσημη σκηνή του «Alien»

Ο Σκοτ μίλησε στους LA Times για το καινούργιο του φιλμ, «The Duel», που διέκοψε τα γυρίσμα λόγω της πανδημίας, αλλά και λεπτομέρειες από το φιλμ-σταθμό για την επιστημονική φαντασία, «Alien».

Από τον Τάσο Μελεμενίδη

Ο Ρίντλεϊ Σκοτ έχει πάντα κάτι ενδιαφέρον να πει, πέρα από τα μελλοντικά του σχέδια και πως αυτά επηρεάζονται από την πανδημία, και κάπως έτσι τα πάντα χώρεσαν σε συνομιλία που είχε με τον κριτικό των LA Times, Τζάστιν Τσανγκ. Σε αυτα αναφέρθηκε αρχικά  για την ταινία «The Duel» που η 20th Century Studios είχε προγραμματίσει για τα φετινά Χριστούγεννα. Η ταινία πιθανότατα θα μεταφερθεί εντός του 2021, καθώς όπως είπε και ο ίδιος «υπάρχει ακόμη αρκετή δουλειά να κάνουμε όταν επιστρέψουμε, όποτε κι αν γίνει αυτό».

Επιπρόσθετα, εξέφρασε την αισιοδοξία του πως κάποια στιγμή η κινηματογραφική παραγωγή, όπως και όλα στον κόσμο, θα επιστρέψει σε κανονικούς ρυθμούς. «Η δουλειά που κάνουμε περιγράφεται στο ξεκίνημά της από μια παράλογη διαδικασία όπου ένα σύνολο ανθρώπων οι οποίοι είναι άγνωστοι μεταξύ τους, μαζεύονται ένα πρωί πάνω από ένα έγγραφο που λέγεται σενάριο και με κάποιο τρόπο συνθέτουν τα κομμάτια. Αν δεν είσαι αισιόδοξος θα πίστευες ότι κάτι τέτοιο δε μπορεί να λειτουργήσει. Πρέπει να είσαι αισιόδοξος άνθρωπος λοιπόν και εγώ μάλλον είμαι. Γι' αυτό πιστεύω ότι όλο αυτό θα περάσει.»

Η κουβέντα μετά επικεντρώθηκε στο «Alien», με τον Σκοτ να θυμάται πως πέρα από τον Τζον Χερτ δεν είχε αναφέρει στους υπόλοιπους πολλά από τα οποία θα συνέβαιναν και κυρίως τη διάσημη σκηνή όπου το εξωγήινο πλάσμα βγαίνει μέσα από το στομάχι του Χερτ. Η ταινία παραμένει ως σήμερα ένα μικρό θαύμα ως προς τα πρακτικά εφέ (θυμηθείτε, μιλάμε για προ-CGI χρόνια) και η σκηνή αυτή προετοιμάστηκε λεπτομερώς από τον ίδιο καθώς ήξερε πως δεν ήταν εύκολο να ξαναγυριστεί.

«Θυμάμαι πως μια μέρα με πήρε τηλέφωνο ο Κιούμπρικ και με ρωτούσε πως γύρισα τη σκηνή. "Τη βλέπω συνέχεια και δεν βλέπω κανένα cut" οπότε του εξήγησα τις λεπτομέρειες. Το σώμα του Χερτ βρίσκονταν κάτω από το τραπέζι και το ψεύτικο που βλέπει ο θεατής το τοποθετήσαμε πάνω. Γυρίσαμε τη σκηνή με πολλές κάμερες και μία φορά γιατί θα γέμιζε αίμα όλο το σετ και ήταν αδύνατο να καθαρίστεί γρήγορα. Κράτησα το τέρας μακριά από τους ηθοποιούς μέχρι να το γυρίσουμε γιατί ήθελα να το δουν εκείνη τη στιγμή και να πάρουμε τις κατάλληλες αντιδράσεις. Γιατί, έστω και τότε, θα το έβλεπαν, δεν υπήρχε CGI και κάπως έπρεπε να το εμφανίσω.»