Ο Μόουζες Φάροου υπερασπίζεται τον Γούντι Άλεν και κατηγορεί τη Μία Φάροου για κακοποίηση

2018-05-24 13:58:04
Από τον Πάνο Γκένα

Ο θετός γιος της Μία Φάροου, Μόουζες, αποκαλύπτει τη δική του εκδοχή και παίρνει θέση στο περίπλοκο ζήτημα των μελών της (πρώην) οικογένειας Άλεν-Φάροου.

Ο Μόουζες Φάροου, δημοσίευσε μία εκτενή έκθεση στην προσωπική του ιστοσελίδα με αφορμή τις κατηγορίες σεξουαλικής κακοποίησης της αδερφής του Ντίλαν Φάροου από τον Γούντι Άλεν, παίρνοντας θέση υπέρ του πατέρα του και αποκαλύπτοντας «εν δημω» τη συμπεριφορά της μητέρας του, Μία. Δεν είναι όμως η πρώτη φορά που ο Μόουζες παίρνει θέση, μιας και το 2014 είχε στείλει σχετική επίστολή στο περιοδικό People, όταν η Ντίλαν Φάροου είχε επανεκκινήσει το θέμα στους New York Times.

«Η μητέρα μου με οδήγησε στο να μισώ τον πατέρα μου, επειδή διέλυσε την οικογένειά μας και κακοποίησε σεξουαλικά την αδερφή μου. Τον μισούσα γι' αυτό χρόνια. Τώρα βλέπω καθαρά πως αυτός ήταν ένας εκδικητικός τρόπος για να του ανταποδώσει το γεγονός πως ερωτεύτηκε τη Σουν-Γι. Ασφαλώς και ο Γούντι δεν κακοποιούσε την αδερφή μου...», έγραφε τον Φεβρουάριο του 2014 ο Μόουζες. Οι κατηγορίες σεξουαλικής κακοποίησης της Ντίλαν Φάροου υπήρξαν αντικείμενο έρευνας το 1992, αλλά το Δικαστήριο του Κονέκτικατ που διερεύνησε τον ισχυρισμό, αποφάσισε να μην υποβάλει κατηγορίες λόγω έλειψης αξιόπιστων στοιχείων.

Στη νέα του κατάθεση ο Μόουζες γράφει πως είναι ένας άνθρωπος που δεν αποζητά τη δημόσια προσοχή, αλλά δεν μπορεί πλέον να μένει σιωπηλός όταν ο πατέρας του καταδικάζεται για ένα έγκλημα που δεν διέπραξε. «Ήμουν παρόν σε όλα όσα συνέβησαν στο σπίτι μας πριν, κατά τη διάρκεια και μετά το φερόμενο γεγονός. Τώρα που η δημόσια υστερία από την αρχή της χρονιάς έχει κοπάσει, έχω την ελπίδα πως η αλήθεια μπορεί να έχει μία δίκαιη ακρόαση και θέλω να μοιραστώ την ιστορία μου».

Στο κείμενό του ο Μόουζες κάνει λόγω για ανακολουθίες των μαρτυριών της Ντίλαν και της μητέρας τους, πως το περίφημο τρενάκι με το οποίο έπαιζε η Ντίλαν δεν υπήρξε ποτέ, ότι όλα είναι μία κατασκευή της Μία Φάροου, την οποία κατηγορεί παράλληλα πως τον κακοποιούσε σωματικά και συναισθηματικά. «Οι κατηγορίες της Μία διερευνήθηκαν πλήρως από δύο ξεχωριστές υπηρεσίες και δεν υποβλήθηκαν ποτέ κατηγορίες. Η Μία έφτασε στο τέλος της νομικής οδού όταν διαπιστώθηκε ότι η κακοποίηση δε συνέβη ποτέ. Αλλά η δίκη μέσα από τα media ευδοκιμεί όταν η μνήμη ξεθωριάζει και το Twitter δεν απαιτεί ούτε γνώση, ούτε περιορισμό».

Σε συνάρτηση με το κίνημα του #MeToo, ο Μόουζες θέτει το παρακάτω ερώτημα. «Στην εποχή του #MeToo, όταν τόσα πολλά βαριά ονόματα του κινηματογράφου αντιμετώπισαν δεκάδες κατηγορίες, ο πατέρας μου κατηγορήθηκε μία μόνο φορά, από μία εξοργισμένη πρώην σύντροφο κατα τη διάρκεια μιας συνεχιζόμενης διαμάχης σχετικά με την επιμέλεια των παιδιών. Στα 60 σχεδόν χρόνια του στο δημόσιο βίο, κανένας άλλος άνθρωπος δεν τον έχει κατηγορήσει για κάτι, ότι συμπεριφέρεται άσχημα ή ενεργεί αντιεπαγγελματικά, πόσο μάλλον πως παρενόχλησε παιδί».

Σχετικά με τη μητέρα του, ο Μόουζες κάνει λόγο για τη φορά που τον χτύπησε και τον υποχρέωσε να εμφανιστεί γυμνός στα αδέρφια του, όταν διαπίστωσε πως είχε κόψει τα θυλάκια από το καινούργιο τζιν παντελόνι του ή πως όταν η Μία ανακάλυψε το μέτρο που έψαχνε όλη μέρα στο δωμάτιό του, ενώ δεν το είχε παρει εκείνος, τον υποχρέωσε να προβάρουν την εκδοχή όπου παραδέχεται την ενοχή του.

Το κείμενο καταλήγει με δυο συμβουλές, στην αδερφή και τη μητέρα του.

«Για την αδερφή μου Ντίλαν: Όπως κι εσύ, πιστεύω κι εγώ στη δύναμη του δημόσιου λόγου. Έσπασα τη σιωπή μου σχετικά με την κακοποίησή μου από τη μητέρα μας. Η επούλωση ξεκίνησε μόνο μετά την απομάκρυνσή μου από εκείνη. Και αυτό που σου έκανε είναι αφόρητο. Σου εύχομαι ηρεμία και τη δύναμη να καταλάβεις πως το να διαθέσεις τη ζωή σου στο να βοηθήσεις τη μητέρα μας να καταστρέψει τη φήμη του πατέρα μας δεν θα σου προσφέρει καμία επούλωση.

Τέλος, στη μητέρα μου: Ένα πράγμα που έλεγες πάντα πως εκτιμάς σε εμένα, ήταν η ικανότητά μου να ακούω. Σε άκουσα για χρόνια και έβαζα τη δική σου αλήθεια πάνω απ' όλα. Είπες κάποτε: Δεν είναι υγιές να συγκρατείς το θυμό. Ωστόσο, είμαστε εδώ 26 χρόνια αργότερα. Υποθέτω ότι το επόμενο βήμα σου θα είναι να ξεκινήσεις μία εκστρατεία για να με δυσφημίσεις που μίλησα. Aυτό πάει πακέτο. Kαι είναι ένα βάρος που είμαι πρόθυμος να υπομείνω.

Αλλά, μετά από τόσο χρόνο, φτάνει. Εσείς κι εγώ ξέρουμε την αλήθεια. Και ήρθε η ώρα να τελειώσει αυτή η τιμωρία».

  • Καμία πατρίδα για τα φετινά Οσκαρ!

    Εκπλήξεις, φαβορί και πολλή πολλή Ευρώπη είχε η 80 τελετή απονομής των βραβείων Οσκαρ που πραγματοποιήθηκε το βράδυ της Κυριακής και μεταδόθηκε λεπτό προς λεπτό από το cinemag. [...]

  • Καμιά Πατρίδα Για Τους Μελλοθάνατους

    No Country for Old Men

    «Γελάω καμιά φορά» μονολογεί πικραμένος ο παλαίμαχος σερίφης που σε όλη τη διάρκεια του φιλμ χρησιμεύει ως ψύχραιμο αντιστάθμισμα και ηθική πυξίδα στα όσα αποτρόπαια συμβαίνουν επί οθόνης. [...]

  • Ιθαν και Τζόελ Κοέν : Νικητές του Βραβείου Σκηνοθεσίας

    Οι αδελφοί Κοέν είναι οι μεγάλοι νικητές της φετινής διοργάνωσης, καθώς είναι οι τέταρτοι στην ιστορία μετά τον Φράνσις Φορντ Κόπολα (Νονός 2) και τον Τζέιμς Κάμερον (Τιτανικός) και τον Πίτερ [...]

  • Ντάνιελ Ντέι Λούις - Νικητής στον Α΄ Ανδρικό Ρόλο

    Χύθηκε αίμα στους Α' αντρικούς. Η βραβευμένη Έλεν Μίρεν ανοίγει το φάκελο και ο Ντάνιελ Ντέι Λουις βγαίνει ο μεγάλος νικητής από την αντροπαρέα. Σήκωσε το Οσκαρικό τρόπαιο έχοντας καρφιτσωμένο [...]

  • Μαριόν Κοτιγιάρ - Νικήτρια στον Α' Γυναικείο Ρόλο

    Και το Όσκαρ Α' γυναικείου ρόλου πήγε στην...Μάριον Κοτιγιάρ! Ενώ όλοι περίμεναν να βγει νικήτρια τη μεγάλη Τζούλι Κρίστι, ξαφνικά ανακοινώθηκε από το στόμα του Φόρεστ Γουιτάκερ το όνομα της [...]

  • Χαβιέ Μπαρδέμ- Νικητής στο Β΄Ανδρικό Ρόλο

    Ο Χαβιέ Μπαρδέμ με απίστευτα ποσοστά στις σχηματικές προβλέψεις (μόλις 1.07) πήρε το Όσκαρ Β' Αντρικού Ρόλου. Είναι και επίσημα ο πρώτος Ισπανός που παίρνει το χρυσό αγαλματίδιο. Η ερμηνεία [...]

ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ
ΣΤΗΝ ΚΟΡΥΦΗ