Το «Irishman» του Σκορσέζε δε θα προλάβει κανένα από τα μεγάλα φεστιβάλ του φθινοπώρου

2019-06-26 12:33:14
Από τον Τάσο Μελεμενίδη

Η πολυαναμενόμενη συνεργασία των Σκορσέζε, Ντε Νίρο, Πατσίνο και Πέσι δε θα είναι έτοιμη πριν τον Νοέμβριο, στο τέλος του οποίου αναμένεται να κυκλοφορήσει πρώτα σε σινεμά και μετά στο Netflix. 

Η πιο αναμενόμενη ταινία της χρονιάς στις περισσότερες λίστες παγκοσμίως, το «Irishman» του Μάρτιν Σκορσέζε δεν έχει ακόμη τελική ημερομηνία προβολής, έστω και αν έχουμε φτάσει στα τέλη Ιουνίου. Ο βετεράνος σκηνοθέτης περιμένει τα «θαύματα» της Industrial Light & Magic που θα ξανακάνει νέους τους πρωταγωνιστές της ταινίας, καθώς η ιστορία του «Irishman» κάνει συνεχή flashbacks σε ένα διάστημα 30ετίας και ο στόχος είναι όλο αυτό το ταξίδι στο χρόνο να είναι όσο περισσότερο αληθοφανές γίνεται στο μάτι του θεατή. 

Η ILM έχει χρησιμοποιήσει μπόλικο υλικό από το σύνολο της φιλμογραφίας των Πατσίνο, Ντε Νίρο και Πέσι ώστε να πετύχει την τέλεια προσομοίωση για κάθε χρονική στιγμή, μια διαδικασία δύσκολη και χρονοβόρα όπως παραδέχεται πια και ο ίδιος ο Σκορσέζε. Ο τελευταίος ευελπιστούσε σε μια πρεμιέρα αντίστοιχη με αυτή του «Hugo» το οποίο πρωτοπαρουσίασε στο φεστιβάλ κινηματογράφου της Νέας Υόρκης ως work in progress, όμως κάτι τέτοιο δεν είναι εφικτό τώρα. Αυτό σημαίνει πως στο διάστημα Αύγουστος-Οκτώβριος, με φεστιβάλ Βενετίας, Τορόντο, Τέλουραϊντ και Νέα Υόρκης να δίνουν το απαραίτητο σπρώξιμο σε κάθε φιλόδοξο «οσκαρικό» φιλμ, το «Irishman» δε θα προβληθεί πουθενά, αντίθετα με το «Roma» που ξεκίνησε το όμορφο ταξίδι του από τη Βενετία. 

Ο Σκοτ Στούμπερ, υπεύθυνος των παραγωγών του Netflix, καταλαβαίνοντας πως χωρίς φεστιβαλική υποστήριξη θα χρειαστεί να αφήσει την ταινία περισσότερο καιρό σε κινηματογράφους, καθώς σε συναντήσεις με υπεύθυνους αιθουσών βρίσκεται κοντά σε μια συμφωνία που περιλαμβάνει κινηματογραφική διανομή 3 εβδομάδων πριν η ταινία περάσει στην πλατφόρμα αν και μπορεί να παίζεται σε αίθουσες και αργότερα, παράλληλα με την διαδικτυακή προβολή της. Όλα αυτά πάντως από το Νοέμβριο και έπειτα, καθώς όλα δείχνουν πως είναι αδύνατο χρονικά να υπάρξει οποιαδήποτε δημόσια προβολή της ταινίας πριν. 

Ο ίδιος ο Σκορσέζε μίλησε πρόσφατα σε ένα podcast με τη Τζοάνα Χογκ (που σκηνοθέτησε το «Souvenir») μίλησε για την αγχωτική διαδικασία του de-aging, καθώς έχοντας πλέον ένα μεγάλο μέρος των σκηνών του παρελθόντος έτοιμο αντιλαμβάνεται πως χρειάζεται νέα επεξεργασία σε χρώματα και πλάνα για χάρη της αληθοφάνειας. Θυμίζουμε πως τη βραδιά των φετινών Όσκαρ, σε μια κίνηση εντυπωσιασμού, η ψηφιακή πλατφόρμα έβγαλε ένα βίντεο παρουσίασης του τίτλου που τελείωνε με τη φράση «in theaters this fall» επιβεβαιώνοντας τότε την κινηματογραφική διανομή την οποία επιζητούσε ο ίδιος ο Σκορσέζε. Λογικά πάμε για το τέλος του φθινοπώρου (του Νοεμβρίου δηλαδή) ή για αρχές χειμώνα (Δεκέμβριος).

Το «The Irishman» ολοκλήρωσε γυρίσματα πριν 1,5 χρόνο περίπου, ξεκινώντας την παραγωγή τον Αύγουστο του 2017 στη Νέα Υόρκη και πέρασε από διάφορες περιπέτειες λόγω του προϋπολογισμού του. Συγκεκριμένα, ο Σκορσέζε και ο Ντε Νίρο έπεισαν τους χρηματοδότες τους ότι κάποιες σκηνές στις οποίες ο Ντε Νίρο φαίνεται περίπου 30 χρόνια νεότερος, είναι πολύ σημαντικές για τη ροή της ταινίας και πρέπει να γυριστούν σωστά και ακριβά, με τη συνδρομή σύγχρονων οπτικών εφέ. Η διαδικασία αυτή είχε ορίσει το budget της ταινίας περίπου στα 125 εκ. δολάρια, που στην αρχή ήταν το ανώτερο όριο του Netflix για το κόστος. 

Για την ταινία, ήταν ήδη γνωστό πριν την κυκλοφορία της «Σιωπής» πως ο Σκορσέζε είχε σκοπό να ξαναβρεί τον παλιό του φίλο και συνεργάτη, Ρόμπερτ Ντε Νίρο, και μαζί με τον Αλ Πατσίνο και τον εξαφανίσμένο Τζο Πέσι, να αναλάβει ένα project που θα μας μείνει αξέχαστο. Το «The Irishman», η ιστορία δηλαδή του εκτελεστή Φρανκ Σίραν που συνδέθηκε με τον θάνατο του Τζίμι Χόφα είχε ήδη πάρει το ΟΚ της Paramount για παραγωγή και διανομή, ενώ είχαν ήδη κλειστεί και συμφωνίες με εταιρείες για διανομή σε άλλες μεγάλες αγορές, όμως  στο στούντιο άρχισαν να το ξανασκέφτονται καθώς μπορεί μεν να δημιουργούσαν κάτι με ισχυρό πρεστίζ, δεν είχαν όμως περιθώρια οικονομικού ρίσκου, και δυστυχώς μια τέτοια ταινία σήμερα θεωρείται μεγάλο ρίσκο. Κάπως έτσι εκεί μπήκε σφήνα το πρόθυμο Netflix διατηρώντας το project ζωντανό.

Δείτε παρακάτω το teaser video της ταινίας:

  • Καμία πατρίδα για τα φετινά Οσκαρ!

    Εκπλήξεις, φαβορί και πολλή πολλή Ευρώπη είχε η 80 τελετή απονομής των βραβείων Οσκαρ που πραγματοποιήθηκε το βράδυ της Κυριακής και μεταδόθηκε λεπτό προς λεπτό από το cinemag. [...]

  • Καμιά Πατρίδα Για Τους Μελλοθάνατους

    No Country for Old Men

    «Γελάω καμιά φορά» μονολογεί πικραμένος ο παλαίμαχος σερίφης που σε όλη τη διάρκεια του φιλμ χρησιμεύει ως ψύχραιμο αντιστάθμισμα και ηθική πυξίδα στα όσα αποτρόπαια συμβαίνουν επί οθόνης. [...]

  • Ιθαν και Τζόελ Κοέν : Νικητές του Βραβείου Σκηνοθεσίας

    Οι αδελφοί Κοέν είναι οι μεγάλοι νικητές της φετινής διοργάνωσης, καθώς είναι οι τέταρτοι στην ιστορία μετά τον Φράνσις Φορντ Κόπολα (Νονός 2) και τον Τζέιμς Κάμερον (Τιτανικός) και τον Πίτερ [...]

  • Ντάνιελ Ντέι Λούις - Νικητής στον Α΄ Ανδρικό Ρόλο

    Χύθηκε αίμα στους Α' αντρικούς. Η βραβευμένη Έλεν Μίρεν ανοίγει το φάκελο και ο Ντάνιελ Ντέι Λουις βγαίνει ο μεγάλος νικητής από την αντροπαρέα. Σήκωσε το Οσκαρικό τρόπαιο έχοντας καρφιτσωμένο [...]

  • Μαριόν Κοτιγιάρ - Νικήτρια στον Α' Γυναικείο Ρόλο

    Και το Όσκαρ Α' γυναικείου ρόλου πήγε στην...Μάριον Κοτιγιάρ! Ενώ όλοι περίμεναν να βγει νικήτρια τη μεγάλη Τζούλι Κρίστι, ξαφνικά ανακοινώθηκε από το στόμα του Φόρεστ Γουιτάκερ το όνομα της [...]

  • Χαβιέ Μπαρδέμ- Νικητής στο Β΄Ανδρικό Ρόλο

    Ο Χαβιέ Μπαρδέμ με απίστευτα ποσοστά στις σχηματικές προβλέψεις (μόλις 1.07) πήρε το Όσκαρ Β' Αντρικού Ρόλου. Είναι και επίσημα ο πρώτος Ισπανός που παίρνει το χρυσό αγαλματίδιο. Η ερμηνεία [...]

ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ
ΣΤΗΝ ΚΟΡΥΦΗ