Η Νταϊάν Κίτον θεωρεί το νέο cut του «Νονού ΙΙΙ» μια από τις ωραιότερες στιγμές της ζωής της - νεα , ειδησεις || cinemagazine.gr
9:50
26/11

Η Νταϊάν Κίτον θεωρεί το νέο cut του «Νονού ΙΙΙ» μια από τις ωραιότερες στιγμές της ζωής της

Ο Φράνσις Φορντ Κόπολα κάλεσε τους Αλ Πατσίνο, Νταϊάν Κίτον, Τάλια Σάιρ και Τζορτζ Χάμιλτον στην αίθουσα προβολής στην Paramount για μια επανένωση μέρους του αρχικού καστ, 30 ολόκληρα χρόνια μετά. Και η Κέι Κορλεόνε, ενθουσιάστηκε.

Από τον Ηλία Δημόπουλο

Το ερώτημα  του γιατί ο κόσμος αρέσκεται να επικρίνει την coda της σπουδαιότερης φιλμικής τριλογίας είναι θέμα μεταπτυχιακού, που άπτεται ψυχολογικών και κοινωνιολογικών παραμέτρων, πέρα βέβαια από τις καθαρά αισθητικές/κινηματογραφικές. Γεγονός παραμένει η ιστορική επίκριση που δέχθηκε το έργο. Και είναι απολύτως βέβαιο, ότι πέρα από 2-3 αντικειμενικές στιγμές, που χρίζουν αναπλαστικού ρετούς, είναι ακριβώς αυτή η περιρρέουσα ατμόσφαιρα που οδηγεί τον Κόπολα στην δημιουργική επανεπίσκεψη της ταινίας του. Όπως και με το «Cotton Club» και, εν μέρει, με την «Αποκάλυψη Τώρα», ο μεγαλοφυής σινεμάνθρωπος έχει το τρωτό του σημείο κι σχετίζεται με την ψευδαίσθηση της υστεροφημίας της τελειότητας. Τέλος πάντων, το αφήνουμε εδώ, αυτό, θα υπάρξει συνέχεια.

Η είδηση της ημέρας αναφέρει τον συναρπασμό της Νταϊάν Κίτον με την επαναθέαση του καινούργιου cut της ταινίας. Όχι τυχαία, και αυτή, ανήκε στους «επικριτές» του έργου: « Ήταν μια από τις καλύτερες στιγμές της ζωής μου να το βλέπω. Ήταν σαν ένα όνειρο που πραγματοποιήθηκε, το είδα υπό ένα εντελώς διαφορετικό φως. Τότε δεν έμοιαζε να πηγαίνει καλά και οι κριτικές δεν ήταν σπουδαίες. Αλλά ο Φράνσις αναδόμησε την αρχή και το τέλος και, σας λέω, λειτουργεί». 

Η Κίτον παράδεχεται: «Δεν ξέρω γιατί ο κόσμος δεν το εκτιμούσε, αλλά ήμουν ένας από αυτούς». Ένα από τα πράγματα, και υπό μια οπτική από τις σαφείς αδυναμίες του έργου, είναι η παρουσία της άπειρης Σοφία Κόπολα, που μαστιγώθηκε ανελέητα από την «έτοιμη για όλα» κριτική. Κατά την Κίτον, το νέο μοντάζ βοηθά στην επανεκτίμηση της ερμηνείας της: «Eίναι το πώς θα ήταν η κόρη ενός ανθρώπου αν αυτός ήταν ο πατέρας της. Αβέβαιη για τον εαυτό της, κάπως σιωπηλή. Την βρίσκω φανταστική».

Η Κίτον γύρισε πίσω και σε εκείνη την εποχή. «Ήμουν με τον Άλ τότε, συμπαθούσα ιδιαίτερα τον Άντι Γκαρσία, κάναμε γύρισμα στην Ιταλία, ήταν υπέροχα». Παρότι απεχθάνεται να βλέπει τον εαυτό της στο πανί («ζω μ' εμένα, enough is enough», λέει), παραδέχεται ότι εκτίμησε ιδιαίτερα το έργο και την σειρά: «Είναι συνταρακτικές ταινίες, γεμάτες με έναν εγκληματικό κόσμο, ένταση και οικογενειακά ζητήματα. Δεν είναι δύσκολο να καταλάβεις γιατί αγαπώνται τόσο».

Το «Mario Puzo's The Godfther, Coda: The Death of Michael Corleone» θα είναι διαθέσιμο σε video on demand και blu-ray από τις 8 Δεκεμβρίου (οπότε και η θεσπέσια αγωνία μας θα λάβει τέλος), ελπίζεις κάποτε να μπορέσουμε να το απολαύσουμε δεόντως στην οθόνη και τον ήχο που του αναλογεί. Το σινεμά είναι μεγάλο, μόνο μεγάλο, τα λοιπά είναι υποκατάστατα.