18:03
28/2

Ομαδική παραίτηση της συντακτικής ομάδας των Cahiers du Cinéma μετά από σύγκρουση με τη νέα ιδιοκτησία

Με αιτία το ρόλο των νέων ιδιοκτητών στην κινηματογραφική βιομηχανία και αφορμή τις παραινέσεις που δέχτηκαν για να γίνουν πιο «σικ», οι κριτικοί του θρυλικού περιοδικού τίμησαν την ιστορία του. 

Από τον Τάσο Μελεμενίδη

Το μέλλον του θρυλικού γαλλικού κινηματογραφικού περιοδικού Cahiers du Cinéma είναι μάλλον ζοφερό μετά τη χθεσινή μαζική παραίτηση και των 15 μελών της συντακτικής ομάδας, θεωρώντας πως η θέση των νέων ιδιοκτητών στην κινηματογραφική βιομηχανία της χώρας είναι αντικρουόμενη και θα επηρεάζει τις θέσεις της ύλης. 

Συγκεκριμένα, με δήλωση που υπέγραψε όλη η ομάδα «οι νέοι μέτοχοι αποτελούνται κυρίως απο 8 παραγωγούς και αυτό δημιουργεί πρόβλημα σύγκρουσης συμφεόντων για μια κριτική έκδοση. Ό,τι άρθρα και να δημοσιευθούν στο μέλλον, αυτόματα θα θεωρηθούν ύποπτα».Η δήλωση ήρθε μετά από συνάντηση των νέων ιδιοκτητών με τους συντάκτες, με τους πρώτους να τονίζουν την ανάγκη του περιοδικού να γίνει πιο «σικ» και να απευθύνεται κυρίως στη μαζική αγορά. 

Τα Cahiers du Cinéma πρωτοβγήκαν το 1951 από τον θεωρητικό Αντρέ Μπαζέν και τα επόμενα χρόνια φιλοξένησαν στις σελίδες τους τις πένες των Φρανσουά Τριφό, Ζαν Λικ Γκοντάρ και Κλοντ Σαμπρόλ πριν αυτοί βγουν στους δρόμους και αλλάξουν το σινεμά για πάντα. Το περιόδικο φρόντιζε να ανανεώνεται, διατηρώντας ως σήμερα την ανεξάρτητη και οξυδερκή ματιά ως προς την κριτική κινηματογράφου. Η συνεισφορά τους στο μέσο παραμένει δυναμική ως σήμερα, με ετήσιες δεκάδες που συζητιούνται κάθε χρόνο, αλλά και άρθρα-τομές σχετικά με το μέλλον της κινηματογραφικής αφήγησης και βιομηχανίας. Πολλοί σκηνοθέτες «τίμησαν» κατά καιρούς το περιοδικό, όπως ο Τζον Γουότερς στο «Polyester» απ΄όπου και η κεντρική φωτογραφία του άρθρου.