Το IndieWire ψηφίζει τις 100 καλύτερες ταινίες της δεκαετίας: Ο «Κυνόδοντας» στο νο.15! - νεα , ειδησεις || cinemagazine.gr
11:05
23/7

Το IndieWire ψηφίζει τις 100 καλύτερες ταινίες της δεκαετίας: Ο «Κυνόδοντας» στο νο.15!

Λίγο πριν ξεκινήσουν να πληθαίνουν οι λίστες με τα καλύτερα της δεκαετίας 2010-2019, το IndieWire δημοσιεύει τις 100 καλύτερες ταινίες όπως τις ψήφισαν οι συντάκτες του και τοποθετεί τον «Κυνόδοντα» του Γιώργου Λάνθιμου στην 15η θέση!

Από τον Πάνο Γκένα

Πολλά πράγματα έχουν αλλάξει την τελευταία δεκαετία και πολλά πράγματα έχουν αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο βλέπουμε ταινίες αυτά τα χρόνια. Ανεξάρτητα διαμάντια και φεστιβαλικές προτάσεις, επέλαση των franchises και πολλαπλά ριμπούτ, διαδικτυακές πλατφόρμες και κενές αίθουσες, 4Κ αποκαταστάσεις, IMAX οθόνες και προβολές στις λίγες ίντσες ενός κινητού. Μέσα από μία αλληλουχία έντονων αντιθέσεων, το κοινό και το σινεμά υποχρεώθηκαν σε μία αλλαγή που, όπως κάθε μετάλλαξη, έχει σκοπό την επιβίωση, την εξέλιξη.

Αντικατοπτρίζοντας την ατίθαση, έντονη εποχή μας, το IndieWire ξεκινά τον χορό των TOP της δεκαετίας ανακοινώνοντας τις 100 καλύτερες ταινίες σύμφωνα με τους/τις συντάκτες του (θα ακολουθήσουν λίστες με ερμηνείες, σκηνές, κινηματογραφικά scores και αφίσες) και μία από τις ευχάριστες εκπλήξεις είναι η παρουσία του ανατρεπτικού «Κυνόδοντα» του Γιώργου Λάνθιμου σε υψηλή θέση. Ταινία που εγκαινίασε ένα καλλιτεχνικό ρεύμα στη χώρα και έφτασε από τις Κάννες στα Όσκαρ, ο «Κυνόδοντας» έχει γράψει ήδη ιστορία στην εγχώρια όσο και στην παγκόσμια κινηματογραφία.

«Ο Λάνθιμος θεωρείται προβοκάτορας, αλλά στην πραγματικότητα είναι ένας πολυμήχανος καλλιτέχνης που σκαλίζει μερικές από τις πιο περίεργες τελετουργίες του πολιτισμού μας, και τις οδηγεί σε τέτοια άκρα ώστε να φαντάζουν αποξενωμένες. Μην κάνετε όμως λάθος: Ο "Κυνόδοντας" είναι ένα αιχμηρό κατηγορητήριο των οικογενειακών αξιών ως το απόλυτο διεφθαρμένο ένστικτο. Είναι το πιο ανατρεπτικό κινηματογραφικό επίτευγμα της πρόσφατης μνήμης γιατί χτυπά τόσο κοντά όσο είναι το "σπίτι"», γράφει μεταξύ άλλων ο Έρικ Κόουν στο κείμενο που συνοδεύει την ταινία.

Στις υπόλοιπες θέσεις συναντάμε πολλές ταινίες που είδατε σε πρώτη πανελλήνια προβολή στο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας Νύχτες Πρεμιέρας όπως τα «Να με Φωνάζεις με τ' Όνομά σου», «Τόνι Έρντμαν», «Burning», «The Handmaiden», «Elle», «Frances Ha», «Μυθικά Πλάσματα του Νότου», «High Life», «Ψυχρός Πόλεμος», «Ένας Χωρισμός», «Λεβιάθαν» (μεταξύ τους και ο «Κυνόδοντας»), ταινίες που πρόκειται να δείτε στις επετειακές 25ες Νύχτες Πρεμιέρας (το βραβευμένο με Χρυσό Φοίνικα «Parasite»), όλες τις ταινίες του Πολ Τόμας Άντερσον που κυκλοφόρησαν αυτά τα δέκα χρόνια («The Master», «Έμφυτο Ελάττωμα» και «Αόρατη Κλωστή»), ενώ στην κορυφή βρίσκουμε το αινιγματικό «Under the Skin» (#2) του Τζόναθαν Γκλέιζερ (ενός δημιουργού που μας λείπει και ανυπομονούμε για κάθε νέα του δουλειά) και το ιμπρεσιονιστικό δράμα του Μπάρι Τζένκινς «Moonlight» (#1), ταινία που συγκίνησε κριτικούς και Ακαδημία με την αισθαντική της προσέγγιση (Όσκαρ Καλύτερης ταινίας 2016).

Δείτε παρακάτω τις 100 καλύτερες ταινίες (σειρά από την #100 ως την #1), και όπως κάθε λίστα άλλωστε, δεν είναι απόλυτος οδηγός αλλά μία ευκαιρία για ενδιαφέρουσα συζήτηση (και υποσημείωση για μερικές ταινίες που ίσως χάσατε!).

ΟΙ 100 ΚΑΛΥΤΕΡΕΣ ΤΑΙΝΙΕΣ 2010-2019 (σύμφωνα με τους συντάκτες του IndieWire)

100  “Inherent Vice” (Paul Thomas Anderson, 2014)
99    “The Loneliest Planet” (Julia Loktev, 2011)
98    “The Great Gatsby” (Baz Luhrmann, 2013)
97    “All These Sleepless Nights” (Michal Marczak, 2016)
96    “Girl Walk // All Day” (Jacob Krupnick, 2011)
95    “The Arbor” (Clio Barnard, 2010)
94    “Happy Hour” (Hamaguchi Ryūsuke, 2015)
93    “Mother of George” (Andrew Dosunmu, 2013)
92    “Spider-Man: Into the Spider-Verse” (Bob Persichetti, Peter Ramsey & Rodney Rothman, 2018)
91    “Fire at Sea” (Gianfranco Rosi, 2016)
90    “Private Life” (Tamara Jenkins, 2018)
89    “Support the Girls” (Andrew Bujalski, 2018)
88    “We Need to Talk About Kevin” (Lynne Ramsay, 2011)
87    “Her Smell” (Alex Ross Perry, 2018)
86    “Kate Plays Christine” (Robert Greene, 2016)
85    “The Illusionist” (Sylvain Chomet, 2010)
84    “Beasts of the Southern Wild” (Benh Zeitlin, 2012)
83    “Synonyms” (Nadav Lapid, 2019)
82    “Sunset Song” (Terence Davies, 2015)
81    “High Life” (Claire Denis, 2018)
80    “No Home Movie” (Chantal Akerman, 2015)
79    “Kumiko, the Treasure Hunter” (David & Nathan Zellner, 2013)
78    “Inside Out” (Pete Docter, 2015)
77    “The Souvenir” (Joanna Hogg, 2019)
76    “Leave No Trace” (Debra Granik, 2018)
75    “A Star Is Born” (Bradley Cooper, 2018)
74    “Star Wars: The Last Jedi” (Rian Johnson, 2017)
73    “La La Land” (Damien Chazelle, 2016)
72    “The Handmaiden” (Park Chan-wook, 2016)
71    “Goodbye to Language” (Jean-Luc Godard, 2014)
70    “Pariah” (Dee Rees, 2011)
69    “The Duke of Burgundy” (Peter Strickland, 2014)
68    “Jackie” (Pablo Larraín, 2016)
67    “At Berkeley” (Frederick Wiseman, 2016)
66    “Force Majeure” (Ruben Östlund, 2014)
65    “Melancholia” (Lars von Trier, 2011)
64    “Mission: Impossible — Fallout” (Christopher McQuarrie, 2018)
63    “Inception” (Christopher Nolan, 2010)
62    “Shoplifters” (Kore-eda Hirokazu, 2018)
61    “Faces Places” (Agnès Varda & JR, 2017)
60    “Black Panther” (Ryan Coogler, 2018)
59    “The Farewell” (Lulu Wang, 2019)
58    “The Turin Horse” (Béla Tarr and Ágnes Hranitzky, 2011)
57    “Tangerine” (Sean Baker, 2015)
56    “Happy as Lazzaro” (Alice Rohrwacher, 2018)
55    “Frances Ha” (Noah Baumbach, 2012)
54    “Cold War” (Pawel Pawlikowski, 2018)
53    “A Ghost Story” (David Lowery, 2017)
52    “Eden” (Mia Hansen-Løve, 2014)
51    “Elle” (Paul Verhoeven, 2016)
50    “The Tale of the Princess Kaguya” (Takahata Isao, 2014)
49    “Before Midnight” (Richard Linklater, 2013)
48    “Parasite” (Bong Joon-ho, 2019)
47    “The Lost City of Z” (James Gray, 2016)
46    “Hereditary” (Ari Aster, 2018)
45    “A Separation” (Asghar Farhadi, 2011)
44    “Cameraperson” (Kirsten Johnson, 2016)
43    “Portrait of a Lady on Fire” (Céline Sciamma, 2019)
42    “Zero Dark Thirty” (Kathryn Bigelow, 2012)
41    “Margaret” (Kenneth Lonergan, 2011)
40    “Personal Shopper” (Olivier Assayas, 2016)
39    “The Babadook” (Jennifer Kent, 2014)
38    “Timbuktu” (Abderrahmane Sissako, 2014)
37    “Roma” (Alfonso Cuarón, 2018)
36    “Spring Breakers” (Harmony Korine, 2013)
35    “Only Lovers Left Alive” (Jim Jarmusch, 2013)
34    “Stories We Tell” (Sarah Polley, 2012)
33    “Madeline’s Madeline” (Josephine Decker, 2018)
32    “The Grand Budapest Hotel” (Wes Anderson, 2014)
31    “Somewhere” (Sofia Coppola, 2010)
30    “This Is Not a Film” (Jafar Panahi & Mojtaba Mirtahmasb, 2011)
29    “First Reformed” (Paul Schrader, 2018)
28    “Paddington 2” (Paul King, 2017)
27    “The Wind Rises” (Miyazaki Hayao, 2013)
26    “Magic Mike XXL” (Gregory Jacobs, 2015)
25    “Amour” (Michael Haneke, 2012)
24    “Boyhood” (Richard Linklater, 2014)
23    “O.J.: Made in America” (Ezra Edelman, 2016)
22    “Burning” (Lee Chang-dong, 2018)
21    “Get Out” (Jordan Peele, 2017)
20    “Phantom Thread” (Paul Thomas Anderson, 2017)
19    “Toni Erdmann” (Maren Ade, 2016)
18    “Call Me by Your Name” (Luca Guadagnino, 2017)
17    “World of Tomorrow” (Don Hertzfeldt, 2015)
16    “The Social Network” (David Fincher, 2010)
15    “Dogtooth” (Yorgos Lanthimos, 2010)
14    “Leviathan” (Vérena Paravel & Lucien Castain-Taylor, 2012)
13    “The Tree of Life” (Terrence Malick, 2011)
12    “Uncle Boonmee Who Can Recall His Past Lives” (Apichatpong Weerasethakul, 2011)
11    “The Wolf of Wall Street” (Martin Scorsese, 2013)
10    “Lady Bird” (Greta Gerwig, 2017)
09    “Mad Max: Fury Road” (2015)
08    “The Master” (Paul Thomas Anderson, 2012)
07    “Carol” (Todd Haynes, 2015)
06    “Holy Motors” (Leos Carax, 2012)
05    “Inside Llewyn Davis” (Ethan & Joel Coen, 2013)
04    “The Act of Killing”/”The Look of Silence” (Joshua Oppenheimer, 2013/2015)
03    “Certified Copy” (Abbas Kiarostami, 2010)
02    “Under the Skin” (Jonathan Glazer, 2013)
01    “Moonlight” (Barry Jenkins, 2016)