ΚΑΝΝΕΣ 2017 / ΤΑΙΝΙΕΣ

Κάννες 2017: Ο Νόα Μπάουμπακ ντύνεται Γούντι Άλεν στο λιγοστών εμπνεύσεων «The Meyerowitz Stories»

2017-05-21 22:03:59

Κάννες 2017: Ο Νόα Μπάουμπακ ντύνεται Γούντι Άλεν στο λιγοστών εμπνεύσεων «The Meyerowitz Stories»




Ο σκηνοθέτης του αγαπημένου «Frances Ha» δεν είχε αυτή τη φορά ιδιαίτερη έμπνευση, με αποτέλεσμα το έτερο φιλμ του Netflix στις φετινές Κάννες (μαζί με το «Okja») να ψυχαγωγεί απλώς, μιμούμενο κοινότοπα τον νευρωτικό οικογενειακό μικρόκοσμο της γουντιαλενικής κωμωδίας.


Από τον Νεκτάριο Σάκκα

Πρώτη ταινία του Νόα Μπάουμπακ που πάει Κάννες, το «The Meyerowitz Stories» είναι ένα αναμενόμενα γλυκόπικρο φιλμ ειλικρινών στιγμών, περιστρεφόμενο γύρω από μια γνώριμα δυσλειτουργική οικογένεια με πρωταγωνιστές δυο αδέρφια, (Άνταμ Σάντλερ και Μπεν Στίλερ) από τον ίδιο πατέρα (Ντάστιν Χόφμαν) και διαφορετικές μητέρες.

Αφορμή για το οικογενειακό μάζεμα αποτελεί μια εκδήλωση προς τιμήν του έργου του εικαστικού πατριάρχη που υποδύεται ο Χόφμαν, η φιγούρα του οποίου επικρατεί άνετα εν συγκρίσει με τους συμπρωταγωνιστές του.

Ο Μπάουμπακ υποδύεται περισσότερο από ποτέ τον Γούντι Άλεν, με το αποτέλεσμα του εγχειρήματος να μην αφήνει κάτι περισσότερο από ένα ευφορικό, πλην όμως λιγοστών εμπνεύσεων κινηματογραφικό δίωρο.

Νεοϋορκέζικο ασφαλώς το DNA της ταινίας (και του Μπάουμπακ), αποτελεί ασφαλώς φυσική συνέχεια της γουντιαλενικής κωμικής παράδοσης, διαθέτοντας την ίδια λατρεία για την αναζήτηση της σπιρτόζικης ατάκας, το ζωηρό μοντάζ που κόβει απότομα προκειμένου να προσδώσει αφηγηματικό νεύρο, καθώς επίσης την πεποίθηση πως ακόμα και οι πιο συναισθηματικά άνισες οικογενειακές σχέσεις κρύβουν τελικά έναν συναισθηματικό θησαυρό και μια ειρήνευση, όταν οι πρωταγωνιστές κληθούν στο τέλος να κάνουν «ταμείο».Απ’ τον κανόνα αυτό φυσικά δε θα ξεφύγουν τα ετεροθαλή αδέρφια Σάντλερ και Στίλερ, παρά τις επιμέρους διαφορές και τα παράπονα που έχουν να κάνουν κυρίως με την διαφορετική πατρική αντιμετώπιση. Την ίδια στιγμή, απ’ την όλη εξίσωση δε λείπουν χιουμοριστικές νύξεις περί σύγχρονης τέχνης και του εφήμερου χαρακτήρα της ζωής. Με λίγα λόγια, ο Μπάουμπακ υποδύεται περισσότερο από ποτέ τον Γούντι Άλεν, με το αποτέλεσμα του εγχειρήματος ωστόσο να μην αφήνει κάτι περισσότερο από ένα ευφορικό, πλην όμως λιγοστών εμπνεύσεων κινηματογραφικό δίωρο.

Η συμμετοχή του «The Meyerowitz Stories» στο διαγωνιστικό του επετειακού, 70ου Φεστιβάλ Καννών έτυχε ωστόσο θετικής υποδοχής απ’ τους δημοσιογράφους στην πρώτη του προβολή, αν κρίνουμε απ’ τα γέλια και το ζεστό χειροκρότημα στο τέλος. Η αλήθεια είναι πως του βγαίνει του Μπάουμπακ το ρίσκο να συμπεριλάβει στο καστ τον ορθά επικηρυγμένο Σάντλερ για τα τέρατα που έχει κατά καιρούς γυρίσει, κάνοντάς τον να μοιάζει εδώ με περίπου κανονικό ηθοποιό, ενώ μας επιφυλάσσει μικρές ευχάριστες εκπλήξεις όπως την παρουσία της Ρεμπέκα Μίλερ σε μικρό ρόλο. Όμως όσο κι αν το ένα απ’ τα δύο πιο πολυσυζητημένα φιλμ του φετινού φεστιβάλ ελέω Netflix προσπαθεί, η αλήθεια είναι πως δύσκολα θα λείψει αισθητά απ’ τις αίθουσες, απ’ τη στιγμή που ο αμερικανικός κολοσσός του streaming έχει αποφασίσει να το διαθέσει αποκλειστικά στους συνδρομητές του.

Το Περιοδικό ΣΙΝΕΜΑ - cinemagazine.gr βρίσκεται ήδη στις Κάννες και θα σας ενημερώνει καθημερινά με ανταποκρίσεις, αποκλειστικά θέματα και αφιερώματα! Δείτε τα όλα στο ειδικό τμήμα του site εδώ.

ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ
ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ
ΣΤΗΝ ΚΟΡΥΦΗ