ΚΑΝΝΕΣ 2016 / ΤΑΙΝΙΕΣ

Κάννες 2016: Ο Σον Πεν εισπράττει τις χειρότερες κριτικές των φετινών Καννών. Και είναι πραγματικά ανελέητες!

2016-05-22 14:28:00

Κάννες 2016: Ο Σον Πεν εισπράττει τις χειρότερες κριτικές των φετινών Καννών. Και είναι πραγματικά ανελέητες!




Με την ανεκδιήγητη νέα σκηνοθετική του δουλειά, που φέρει τον τίτλο «The Last Face», οι διαχρονικά κιτς ρομαντζάδες των Άρλεκιν συνάντησαν τους Γιατρούς Χωρίς Σύνορα και ο Σον Πεν μετέτρεψε την πρωινή δημοσιογραφική προβολή της ταινίας του σε φεστιβάλ κοροϊδευτικού γέλιου και γιουχαρισμάτων. Λίγο αργότερα βγήκαν τα μαχαίρια των κριτικών και έκαναν κομματάκια τον Αμερικανό σκηνοθέτη.


Αποστολή στις Κάννες: Λουκάς Κατσίκας

Στη μέχρι τώρα ιστορία του σεβαστού κινηματογραφικού εντύπου Screen, το οποίο συγκεντρώνει ετησίως σε ένα πίνακα μερικούς από τους κορυφαίους κριτικούς στον κόσμο και τους ζητά καθημερινά να βαθμολογούν με αστεράκια τις ταινίες του διαγωνιστικού προγράμματος των Καννών, δεν έχει υπάρξει χειρότερη επίδοση από εκείνη του «The Last Face».

Μπορεί οι «Κοτολέτες» του Μπερτράν Μπλιέ να είχαν προσγειωθεί απότομα, πριν δεκατρία χρόνια, με ένα ντροπιαστικό 0.3 (με άριστα το 4!) στο σύνολο των κριτικών, και την ίδια χρονιά το «Brown Bunny» του Βίνσεντ Γκάλο να είχε συντριβεί με ένα εξίσου ηχηρό 0.5, ο Σον Πεν κατόρθωσε, παρ' όλα αυτά, φέτος να τους κλέψει την πρωτιά με ένα σοκαριστικό 0.2. 

Αρκετοί κριτικοί έφτασαν να χαρακτηρίσουν την ταινία ως μια από τις χειρότερες που διεκδίκησαν ποτέ τον Χρυσό Φοίνικα 

Πιο συγκεκριμένα, από το σύνολο των εννέα ανθρώπων που ψήφισαν για λογαριασμό του Screen, μόλις δύο από αυτούς στάθηκαν σχετικά πιο...συγκρατημένοι απέναντι στο φιλμ, βαθμολογώντας το με μόλις ένα αστεράκι. Οι υπόλοιποι πέντε του επιφύλαξαν το σύμβολο Χ, που πολύ απλά σημαίνει «Κακό».

Βλέποντας κανείς την ταινία του Πεν, καταλαβαίνει την τόση απαξίωση. Επώδυνα άστοχη και επιπόλαια, με έναν ιδιαίτερα άτσαλο συνδυασμό ανθρωπιστικού ενδιαφέροντος και ρομαντικού δράματος, στον οποίο το πρώτο εκτοπίζει με αυθάδεια το δεύτερο, και τους ιδιαίτερα φωτογενείς Σαρλίζ Θερόν και Χαβιέ Μπαρδέμ να ερωτεύονται παράφορα με φόντο μια τυραννισμένη Αφρική σε εμφύλιο σπαραγμό, το «The Last Face» και η συγκαταβατικής, διαφημιστικής αισθητικής προσέγγισή του στις αντίξοες πραγματικότητες του Τρίτου Κόσμου δεν στάθηκε μόνο η χειρότερη ταινία του φετινού διαγωνιστικού των Καννών (για αρκετούς κριτικούς ήταν μια από τις χειρότερες που διεκδίκησαν ποτέ τον Χρυσό Φοίνικα), αλλά και ένα σχεδόν προσβλητικό δημιούργημα, που σε κάνει να απορείς με τα μυαλά που κουβαλά ο δημιουργός του.

Διαβάστε ακόμη:
Κάννες 2016: Το «American Honey» της Άντρεα Αρνολντ είναι μια αλήτικη και φαντασμαγορική ταινία δρόμου
Κάννες 2016: Το ρουμάνικο Νέο Κύμα κάνει το 2 στα 2 με το «Graduation» του Μουνγκίου

Κάννες 2016: Ξενυχτώντας με το «Gimme Danger», τον Τζιμ Τζάρμους, τον Ίγκι Ποπ και την αυθάδικη μουσική επανάσταση των Stooges
Κάννες 2016: Η ειρωνεία να στηλιτεύεις την αυταρέσκεια με μια αυτάρεσκη ταινία. Είδαμε το «The Neon Demon»
Μήπως το «It's Only the End of the World» είναι η χειρότερη ταινία του φετινού διαγωνιστικού προγράμματος των Καννών;
Κάννες 2016: Αξιοπρεπές αλλά απρόσμενα περιορισμένου εύρους το νέο φιλμ των Νταρντέν
Κάννες 2016: Το ψυχολογικό δράμα και η ταινία τρόμου γίνονται άβολοι συγκάτοικοι στο «Personal Shopper» του Ολιβιέ Ασαγίας
Κάννες 2016: Γυναίκες σε έναν κόσμο ανδρικής βίας

Kάννες 2016: Η «Julieta» του Πέδρο Αλμοδόβαρ είναι άλλη μια γυναίκα στα πρόθυρα νευρικής κρίσης
Κάννες 2016: Ο Τζάρμους μεγαλουργεί ξανά, γιορτάζοντας την ποίηση που φωλιάζει στην τετριμμένη καθημερινότητα
Κάννες 2016: Το «Café Society» είναι ένας γνώριμος αλλά αξιαγάπητος Γούντι Άλεν
Κάννες 2016: Mήπως το αξιολάτρευτο «Toni Erdmann» πρέπει να χαρίσει στη Γερμανία τον φετινό Χρυσό Φοίνικα;
Κάννες 2016: Το «BFG» είναι ένας Σπίλμπεργκ που θα μπορούσε να είναι Ζεμέκις ή Κολόμπους
Κάννες 2016: Ο Παρκ Τσαν-Γουκ καθηλώνει και πάλι με το σαγηνευτικό ερωτικό θρίλερ «The Handmaiden»
Κάννες 2016: Η καρδιά δίνει τους δικούς της αγώνες στο «Loving» του Τζεφ Νίκολς

Το «The Nice Guys» προσφέρει κωμική παραφροσύνη, εκρηκτική βία και απενοχοποιημένη ψυχαγωγία για όσους δεν ντρέπονται να τα ζητήσουν!
Κάννες 2016: «Η Τελευταία Παραλία», το τελευταίο αθώο σύνορο της Ευρώπης

Κάννες 2016: Ο Πάμπλο Λαραΐν συστήνει στις Κάννες έναν εξαιρετικό «Neruda»
Κάννες 2016: Το «Sieranevada» είναι ένα σχεδόν τρίωρο τεστ αντοχής που κρύβει άφθονες ανταμοιβές
Κάννες 2016: Είδαμε το «Money Monster» της Τζόντι Φόστερ

ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ
ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ
ΣΤΗΝ ΚΟΡΥΦΗ