ΚΑΝΝΕΣ 2014 / ΤΑΙΝΙΕΣ

«Αιχμάλωτοι»: Ο Ατόμ Εγκογιάν μαθαίνει τι θα πει αποδοκιμασία στις Κάννες

2014-05-16 13:08:31

«Αιχμάλωτοι»: Ο Ατόμ Εγκογιάν μαθαίνει τι θα πει αποδοκιμασία στις Κάννες




Άλλο ένα πρωινό ξεκίνησε με γιουχαρίσματα στην τρίτη κιόλας μέρα λειτουργίας του φετινού Φεστιβάλ Καννών. Αποδέκτης των «τιμών» αυτή τη φορά ήταν ο Ατόμ Εγκογιάν με το μετριότατο αστυνομικό θρίλερ του.


Από τον Λουκά Κατσίκα

Άλλο ένα πρωινό ξεκίνησε με γιουχαρίσματα στην τρίτη κιόλας μέρα λειτουργίας του φετινού Φεστιβάλ Καννών. Αποδέκτης των «τιμών» αυτή τη φορά ήταν ο Ατόμ Εγκογιάν με το μετριότατο αστυνομικό θρίλερ του.

Παρακολουθώντας πριν λίγη ώρα, στην πρωινή της δημοσιογραφική προβολή, την καινούργια ταινία του Ατόμ Εγκογιάν, μου φαινόταν αδύνατο να πιστέψω ότι το θρίλερ που απλωνόταν εντελώς νωθρά επί οθόνης έφερε την υπογραφή του ίδιου σκηνοθέτη στον οποίο οφείλουμε θαυμάσια φιλμ όπως το «Γλυκό Πεπρωμένο» (1997) και το «Εξότικα» (1994).

Το τρέιλερ της ταινίας του Ατόμ Εγκογιάν.

Σύμφωνοι, τα χρόνια περνούν, η έμπνευση δεν μπορεί πάντοτε να είναι δεδομένη και ο Καναδός σκηνοθέτης βρίσκεται εδώ και αρκετό καιρό παγιδευμένος σε ένα ξεκάθαρο δημιουργικό τέλμα από το οποίο είναι μάλλον βέβαιο πως ούτε τώρα θα καταφέρει να ξεφύγει.

Υπεύθυνος για το άτσαλο και γεμάτο αναληθοφάνειες σενάριο, ο Εγκογιάν ξεδιπλώνει με χωροχρονική ασυνέχεια στην οθόνη την ιστορία της απαγωγής ενός ανήλικου κοριτσιού και το πώς αυτή εμπλέκει για σειρά ετών την οικογένειά της, τους αστυνομικούς που ερευνούν την υπόθεση και τους ίδιους τους θύτες.

Δεν είναι η πρώτη φορά, ασφαλώς, που ένα φιλμ προσπαθεί να αντλήσει το μυστήριο και την αγωνία του από τις λεπτομέρειες μιας τέτοιας υπόθεσης. Στην περίπτωση της ταινίας του Εγκογιάν, ωστόσο, οι πρωταρχικής σημασίας αυτές λέξεις παραμένουν καθ' όλη τη διάρκεια έννοιες άγνωστες και ανεξερεύνητες.

Παρά το σχετικά σύνθετο ξεδίπλωμα της πλοκής, το οποίο εν τέλει περιορίζεται στο ρόλο ενός βολικού αφηγηματικού τεχνάσματος και δεν εξυπηρετεί τίποτε περαιτέρω, δεν υπάρχει πουθενά το παραμικρό σασπένς.

Οι υπεύθυνοι της απαγωγής μάς είναι σχεδόν από την αρχή δεδομένοι, οι αιτίες μάς είναι επίσης ξεκάθαρες και το μόνο που απομένει στην πενιχρή ίντριγκα είναι να οδηγήσει το ζεύγος αστυνομικών επιθεωρητών (το οποίο υποδύεται η Ροζάριο Ντόσον και ο Σκοτ Σπίντμαν) στο να βρουν τα ίχνη των απαγωγέων και να τους κατατροπώσουν.

Επενδύοντας στην ολότελα παγερή ατμόσφαιρα που αναδύει το θέαμα του χειμωνιάτικου και χιονισμένου καναδικού τοπίου, όπως και σε μια ασταμάτητη μουσική επένδυση που μάταια πασχίζει να γεννήσει εστίες έντασης, ο Ατόμ Εγκογιάν δημιουργεί τις (λάθος) συνθήκες ώστε το «Αιχμάλωτοι» να μοιάζει γυρισμένο όχι από έναν φτασμένο σκηνοθέτη, αλλά από έναν άνθρωπο ο οποίος δεν έχει τύχει ποτέ στη ζωή του να παρακολουθήσει ένα θρίλερ της προκοπής.

ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ
ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ
ΣΤΗΝ ΚΟΡΥΦΗ