Toy Story 4

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

2019
    ΠΑΡΑΓΩΓΗ:ΗΠΑ
    ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Τζος Κούλεϊ
    ΣΕΝΑΡΙΟ: Άντριου Στάντον, Στέφανι Φόλσομ
    ΜΕ ΤΙΣ ΦΩΝΕΣ ΤΩΝ: Άλκης Κούρκουλος, Γιώργος Λιάντος, Μαρία Πλακίδη, Φοίβος Ριμένας, Δημήτρης Σάρλος, Ευγενία Σκιαθά, Υρώ Μιχαλακάκου, Λορέντζος Φραγκούλης, Τηλέμαχος Κρεβάικας, Ειρήνη Τσίγκα, Λεωνίδας Κουτσόπουλος, Δήμητρα Βαμβακάρη, Άριελ Κωνσταντινίδη, Βίκυ Πετρίδη
    ΜΟΥΣΙΚΗ: Ράντι Νιούμαν
    ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 99'
    ΔΙΑΝΟΜΗ: Feelgood
    <ARTICLE TITLE/>

Αφήστε τα παιχνίδια, έρχεται το «Toy Story 4». Η Pixar επιστρέφει με μία τέταρτη ταινία που τιμά την παράδοση των προηγούμενων και πολύ απλά... δεν παίζεται!

Από τον Πάνο Γκένα

Η σειρά ταινιών «Toy Story» έχει να υπερηφανεύεται για ένα μεγάλο παράσημο ήδη από το 2010 όταν κυκλοφόρησε η τρίτη ταινία της σειράς. Πρόκειται για την καλύτερη κινηματογραφική τριλογία, μία τριπλέτα καλλιτεχνικής εξέλιξης που ώθησε σε νέα επίπεδα το ψηφιακό animation μετά την επανάσταση της πρώτης ταινίας το 1995 και παρέμεινε ευρηματική σε πνεύμα και συγκινητική στην καρδιά με μία αδιαπραγμάτευτη συνέπεια. Για τους παραπάνω λόγους, αλλά και γιατί το «Toy Story 3» είχε προσφέρει ένα ιδανικό φινάλε στην ιστορία του Γούντι, του Μπαζ και του Άντι (που είχε μεγαλώσει πια), η ιδέα για ένα ακόμη «Toy Story» - όση εμπιστοσύνη και να έχεις στα επινοητικά μυαλά της Pixar - ακούστηκε σαν… αρπακτή. Λάθος!

Μπορεί το «Toy Story 4» να έχει παραδώσει τα παιχνίδια σε μία άλλη παιδική αγκαλιά, έχει όμως μία βασική ιδέα που απλά «δεν παίζεται». Μετά τα πρώτα λεπτά της ταινίας, τα οποία οι δημιουργοί της εκμεταλλεύονται έξυπνα για να μας μεταφέρουν σε ένα οικείο περιβάλλον (το σπίτι του Άντι εννιά χρόνια πριν τα γεγονότα του «Toy Story 3») και παράλληλα να εξηγήσουν την «εξαφάνιση» της Λόλας, αγαπημένης φίλης του Γούντι, το «Toy Story 4» συστήνει νωρίς έναν απρόβλεπτο και τελικά τόσο απαραίτητο χαρακτήρα: τον Φόρκι, ένα παιχνίδι χειροτεχνίας που έφτιαξε η Μπόνι με αναλώσιμα υλικά και θεωρεί τον εαυτό του σκουπίδι. Η υπαρξιακή αγωνία του Φόρκι είναι που δρομολογεί τις εξελίξεις στη νέα ταινία και δίνει αφορμή για μερικές πραγματικά ξεκαρδιστικές σκηνές. Πρόκειται για ένα αντικειμένο που βρίσκεται στο όριο (είναι ένα άσχημο παιχνίδι ή ένα χρηστικό κουταλοπίρουνο;) και δεν κατασκευάστηκε από μία εταιρεία, αλλά από τα χέρια ενός παιδιού. Η ύπαρξή του συνοψίζει όμως την ουσία και το σημαντικό ρόλο που έχουν τα παιχνίδια στη ζωή κάθε παιδιού. Ο Φόρκι είναι το πιο σημαντικό παιχνίδι της Μπόνι γιατί το εμπνεύστηκε η ίδια και ως δημιουργός το «εμψύχωσε» για να είναι η ιδανική συντροφιά της.

Απόδειξη πως όταν υπάρχει μεράκι και δημιουργικός οίστρος, το κινηματογραφικό παιχνίδι θα απογειώνει τη ζωηρή φαντασία και τις τρυφερές καταβολές κάθε «παιδιού»

Ο αγαπητός καουμπόι Γούντι πιστός στην υπηρεσία της διασκέδασης και φροντίδας ενός παιδιού, είτε είναι ο Άντι είτε η Μπόνι, αναλαμβάνει να εκπαιδεύσει τον Φόρκι. Κατά τη διάρκεια μιας οικογενειακής εκδρομής σε λούνα παρκ, ο Φόρκι αποφασίζει να το σκάσει αναζητώντας την «ελευθερία» και ο Γούντι τον ακολουθεί με σκοπό να τον φέρει πίσω. Μία παράκαμψη όμως σε ένα παλαιοπωλείο θα γίνει η αρχή μιας νέας περιπέτειας. Συνοδεύοντας την έννοια της μνήμης μέσα στα σκονισμένα ράφια των αντικειμένων που κάποτε είχαν αξία (πρωτίστως συναισθηματική) αλλά ο χρόνος την εξάντλησε, ο Γούντι και ο Φόρκι θα γνωρίσουν την Γκάμπι-Γκάμπι μία κούκλα της δεκαετίας του ‘50 που έχει ένα σημαντικό κατασκευαστικό λάθος (ο δίσκος της φωνής της είναι χαλασμένος) και τις (αρκετά ανατριχιαστικές) αμίλητες κούκλες εγγαστρίμυθου, που ακούν στο όνομα Μπένσον. Το λούνα παρκ όμως κρύβει άλλη μία έκπληξη για τον Γούντι, την επιστροφή της Λόλας η οποία έχει μάθει να επιβιώνει στην επικίνδυνη άσφαλτο χωρίς να την εμποδίζει σε τίποτα η ντελικάτη πορσελάνινη «φύση» της.

Σε έναν καταιγισμό ζωηρών χρωμάτων, τα παιχνίδια - αποδέκτες απίστευτης αγάπης αλλά και απίστευτης απόρριψης στο πλήρωμα του χρόνου - αναρωτιούνται γιατί ζούνε και ονειρεύονται έναν κόσμο στον οποίο είναι χρήσιμα. Το νέο «Toy Story» τιμά την παράδοση των προηγούμενων και εμπεριέχει ευφυείς ιδέες που κεντρίζουν λόγω σύλληψης το ενήλικο μυαλό και μπολιάζουν προβληματισμό το ανήλικο. Ταυτόχρονα είναι ψυχαγωγικό, απλό μα όχι απλοϊκό, και ανταποδίδει με θέαμα υψηλής ποιότητας κι ευθύνης το κοινό που έχει εθιστεί στον κυνισμό του γκροτέσκου παρόντος μας.

Ο Τζος Κούλεϊ που είχε υπογράψει το σενάριο του αποσβολωτικού «Inside Out» (Τα Μυαλά που Κουβαλάς) κάνει εδώ το σκηνοθετικό του ντεμπούτο με συντροφιά το βαρύ, τιμημένο με αρκετά βραβεία Όσκαρ, πυροβολικό της Pixar Άντριου Στάντον (σκηνοθέτη του «Wall-e» και του «Ψάχνοντας το Νέμο») και Πιτ Ντόκτερ (σκηνοθέτη του «Ψηλά στον Ουρανό» και του «Μπαμπούλα Α.Ε.») στο σενάριο και την παραγωγή αντίστοιχα, ενώ οι γνώριμες φωνές των Τομ Χανκς, Τιμ Άλεν σε συνδυασμό με τις νέες προσθήκες των Κριστίνα Χέντρικς (Γκάμπι-Γκάμπι), Κιάνου Ριβς (ο απολαυστικός κασκαντέρ Ντιούκ Καμπούμ) και Τζόρνταν Πιλ (ο νευρικός χνουδωτός Μπάνι), δίνουν ζωή στα αψεγάδιαστα κινούμενα σχέδια.

Έξυπνο σενάριο, γοργή κινηματογράφηση, αξιαγάπητοι χαρακτήρες (παλιοί και νέοι) και ρομαντισμός που θα τσακίσει καρδιές στο φινάλε της ταινίας, το «Toy Story 4» είναι η απόδειξη πως όταν υπάρχει μεράκι και δημιουργικός οίστρος, το κινηματογραφικό παιχνίδι θα απογειώνει τη ζωηρή φαντασία και τις τρυφερές καταβολές κάθε «παιδιού», ανήλικου ή ενήλικου. Όχι παίζουμε...

ΟΛΕΣ ΟΙ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • Toy Story 4
  • Toy Story 4