Η Κατάρα της Γιορόνα - ταινιες || cinemagazine.gr

Η Κατάρα της Γιορόνα

The Curse of La Llorona

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

2019
    ΠΑΡΑΓΩΓΗ:ΗΠΑ
    ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ:Μάικλ Τσάβες
    ΣΕΝΑΡΙΟ:Μίκι Ντόουτρι, Τομπάιας Ιακόνις
    ΗΘΟΠΟΙΟΙ:Λίντα Καρντελίνι, Ρέιμοντ Κρουζ, Μαρισόλ Ραμίρεζ
    ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ:Μάικλ Μπούργκες
    ΜΟΥΣΙΚΗ:Τζόζεφ Μπισάρα
    ΔΙΑΡΚΕΙΑ:93'
    ΔΙΑΝΟΜΗ:Tanweer
    Η Κατάρα της Γιορόνα

Ανέμπνευστες,αφόρητα επαναλαμβανόμενες βινιέτες τρόμου με το βλέμμα στραμμένο στο λατινοαμερικάνικο καθολικό κοινό και τους φανατικούς ακολούθους του διευρυμένου κινηματογραφικού σύμπαντος του «Conjuring».

Από τον Γιάννη Βασιλείου

Μία από τις παλαιότερες μεθόδους για να ακούσουν τα παιδιά τους γονείς είναι η επίκληση μιας κακόβουλης εκφοβιστικής ύπαρξης. Στα μέρη μου, για παράδειγμα, αν τα παιδάκια δεν έπεφταν για ύπνο το μεσημέρι, ερχόταν να τα πάρει ο Μεσημεράς. Στο Μεξικό, πάλι, έχουν τη Γιορόνα. Η Γιορόνα είναι το πνεύμα μιας γυναίκας, που έπνιξε τα παιδιά της κι αυτοκτόνησε, το οποίο τις νύχτες θρηνεί και σουλατσάρει έξω από τα σπίτια αναζητώντας παιδιά για να αντικαταστήσει εκείνα που έχασε. Αν, λοιπόν, κάποιο παιδάκι επιχειρήσει να βγει από το σπίτι το βράδυ, έρχεται να το πάρει η Γιορόνα.

Tα παιδάκια στην «Κατάρα της Γιορόνα» είναι ήσυχα και δεν βγαίνουν από το σπίτι το βράδυ, αυτό όμως δεν εμποδίζει την Γιορόνα από το να προσπαθήσει να τα πάρει. Το πρόβλημα με αυτή την παραγωγή, που στοχεύει να εκμεταλλευτεί το διαρκώς αυξανόμενο ενδιαφέρον του λατινοαμερικάνικο κοινού για κινηματογραφικό τρόμο, δεν είναι ότι παραμερίζει τους βασικούς κανόνες λειτουργίας της Γιορόνα σύμφωνα με τον μύθο. Το πρόβλημα είναι ότι στην πράξη δεν θέτει κανέναν απολύτως κανόνα. Για παράδειγμα η Γιορόνα πότε περιορίζεται από το υλικό περιβάλλον -τους τοίχους, τα αντικείμενα κτλ.- και πότε όχι και, αν και το σκοτάδι την ευνοεί σύμφωνα με τον εξορκιστή της ταινίας, στο πρώτο μέρος εμφανίζεται διαρκώς κατά τη διάρκεια της μέρας.  Ουσιαστικά οι κανόνες του φιλμικού σύμπαντος μεταβάλλονται διαρκώς από τη μια σκηνή στην άλλη, ανάλογα με το τί εξυπηρετεί την εκάστοτε βινιέτα τρόμου που στήνει ο πρωτοεμφανιζόμενος σκηνοθέτης Μάικλ Τσάβες. 

Κι αυτό θα μπορούσες να το παραβλέψεις, αν οι βινιέτες είχαν μια σχετική πρωτοτυπία, δυστυχώς, όμως, στηρίζονται σε κάθε πιθανό κλισέ του είδους και κλείνουν με το ίδιο punchline: τη Γιορόνα να εμφανίζεται ξαφνικά και να ουρλιάζει. Το κερασάκι στην τούρτα είναι μια αχρείαστη σύνδεση του φιλμ με το διευρυμένο κινηματογραφικό σύμπαν του «Conjuring», τόσο περιττή και ξένη προς τη δραματουργία, που η παραγωγή θα μπορούσε κάλλιστα να το συνδέσει με το σύμπαν του «Αγάπη μου Παλιόγρια» και θα έβγαζε το ίδιο νόημα.

 

ΟΛΕΣ ΟΙ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • Η Κατάρα της Γιορόνα
  • Η Κατάρα της Γιορόνα