Που θα Κοιμηθείς Απόψε;

Garde Alternée

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

2017
    ΠΑΡΑΓΩΓΗ: Γαλλία
    ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Αλεξάντρα Λεκλέρ
    ΣΕΝΑΡΙΟ: Αλεξάντρα Λεκλέρ
    ΗΘΟΠΟΙΟΙ: Ντιντιέ Μπουρμπόν, Βαλερί Μπονετόν, Ιζαμπέλ Καρέ
    ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ:Ζαν Μαρκ Φαμπρ
    ΜΟΥΣΙΚΗ: Ματιέ Λαμπολέ
    ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 104'
    ΔΙΑΝΟΜΗ: Rosebud.21
    <ARTICLE TITLE/>

Όταν η Σαντρίν ανακαλύπτει πως ο επί δεκαπενταετίας σύζυγός της έχει παράλληλη σχέση, αποφασίζει να κάνει σε εκείνον και την αντίζηλο μια αναπάντεχη πρόταση. Γαλλική λαϊκή κωμωδία γύρω από τον γάμο και την απιστία που ακολουθεί κατά πόδας τα κλισέ του είδους και απευθύνεται σχεδόν κατ’ αποκλειστικότητα σε ένα κοινό μέσης ηλικίας.

Από τον Νεκτάριο Σάκκα

Η Σαντρίν (Βαλερί Μπονετόν) είναι παντρεμένη επί δεκαπενταετίας με τον Ζαν (Ντιντιέ Μπουρντόν) και έχει μαζί του δύο παιδιά, όταν ανακαλύπτει πως εκείνος έχει ερωμένη. Ξεπερνώντας το αρχικό σοκ, αποφασίζει να συναντήσει την αντίζηλο Βιρζινί (Ιζαμπέλ Καρέ), προτείνοντας κάτι αναπάντεχο: να μοιραστούν τον άντρα της, ζώντας μαζί του εναλλάξ ανά εβδομάδα σε ένα καθεστώς ιδιότυπης «κηδεμονίας».

Στο πλαίσιο των γαλλικών κωμωδιών που μας επισκέπτονται κάθε θερινή περίοδο, το «Πού Θα Κοιμηθείς Απόψε;» της Αλεξάντρα Λεκλέρ φιλοδοξεί να είναι μια ανάλαφρη κινηματογραφική διέξοδος που θα παίξει «ανατρεπτικά» με τους κανόνες του γάμου και την κτητικότητα που χαρακτηρίζει τον θεσμό. Και μπορεί να το καταφέρνει, αποκλειστικά όμως για όσους δεν πτοούνται από ένα σινεμά τόσο τυποποιημένο, που μοιάζει βγαλμένο από γραμμή παραγωγής.

Το «Πού Θα Κοιμηθείς Απόψε;» παραμένει ο ορισμός του παλιομοδίτικου σινεμά είδους, το οποίο έχει την αυταπάτη ότι είναι μοντέρνο.

Η ιδέα της Λεκλέρ που γέννησε την ταινία θέλει πολύ να είναι μοντέρνα, όμως επί της ουσίας δεν είναι κάτι περισσότερο από το αναμάσημα γνώριμων στερεοτύπων, σκέψεων και ιδεών αναφορικά με τους τρόπους όπου ένας γάμος - και μια μακροχρόνια ερωτική σχέση γενικότερα - μπορεί να επιβιώσει, όταν την πόρτα χτυπά ένα νέο πάθος. Το «Πού Θα Κοιμηθείς Απόψε;» ειδικότερα αποτελεί μια μεσοαστική εκδοχή αυτών των προβληματισμών, συνοδευόμενη από το πάντα αναγνωρίσιμο σύνδρομο που συνηθίζουμε να αποκαλούμε κρίση μέσης ηλικίας.

Η Λεκλέρ στήνει ακόμα μία κωμωδία με λογικές εμπορικής επιτυχίας. Και μπορεί κάλλιστα το «Πού Θα Κοιμηθείς Απόψε;» να είναι τέτοια, όπως και η προηγούμενή της («Όλοι οι Καλοί Χωράνε»), από τη στιγμή που εμφανώς απευθύνεται σε ένα μεσήλικο κοινό που έχει αποκτήσει ανοσία στον παλιομοδίτικο χαρακτήρα της γαλλικής κωμωδίας η οποία κρατά κάτι από την παλιά σεξοκωμωδία.

Τελικά, θες πράγματι να τα έχεις όλα; Και έπειτα, χωράει ο αλτρουισμός στον έρωτα; Οι πρωταγωνιστές της Λεκλέρ, και ιδίως η Μπονετόν και ο Μπουρντόν πάνε να απαντήσουν ως προς αυτά τα ερωτήματα με όρους λαϊκής κωμωδίας και με τους χαρακτήρες τους να φλερτάρουν ανοιχτά με τον αυτοσαρκασμό και τη γελοιοποίηση, σε αντίθεση με το «τρίτο πρόσωπο» που ερμηνεύει η Ιζαμπέλ Καρέ, η οποία διατηρεί κάποιες αποστάσεις από το φαρσικό κομμάτι της πλοκής. Και πάλι όμως, το «Πού Θα Κοιμηθείς Απόψε;» παραμένει ο ορισμός του παλιομοδίτικου σινεμά είδους, το οποίο έχει την αυταπάτη ότι είναι μοντέρνο.

ΟΛΕΣ ΟΙ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • Που θα Κοιμηθείς Απόψε;
  • Που θα Κοιμηθείς Απόψε;