Emma.

Emma.

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

2020
    ΠΑΡΑΓΩΓΗ:M. Βρετανία
    ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ:Ότομ Ντε Γουάιλντ
    ΣΕΝΑΡΙΟ: Έλενορ Κάιτον
    ΗΘΟΠΟΙΟΙ: Άνια Τέιλορ-Τζόι, Τζόνι Φλιν, Μπιλ Νάι, Μία Γκοθ, Μιράντα Χαρτ
    ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ:Κρίστοφερ Μπλοβέ
    ΜΟΥΣΙΚΗ:Ντέιβιντ Σβάιτζερ, Ίζομπελ Γουόλερ-Μπριτζ
    ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 125'
    ΔΙΑΝΟΜΗ:Tulip Entertainment
    <ARTICLE TITLE/>

Συγγενεύοντας με τις καλύτερες teen κωμωδίες της εποχής μας, η νέα μεταφορά του  μυθιστορήματος της Όστεν αποθεώνει τη φινέτσα της γραφής της και διασκεδάζει με τις καταπιεσμένες ορέξεις των ηρώων της.

Από τον Τάσο Μελεμενίδη

Δεν είναι τυχαίο πως μια από τις πιο πετυχημένες teen κωμωδίες που έγιναν ποτέ, το «Κορίτσι του Μπέβερλι Χιλς» με την Αλίσια Σίλβερστοουν, είναι ως ένα σημείο βασισμένο στην «Emma» της Τζέιν Όστεν που μπορεί να μην έγραφε για έρωτες σε σχολεία, είχε όμως πρώτη βρει το πρότυπο της ηρωίδας που παίζει με τα συναισθήματα των γύρω της, βαρεμένη από την αφόρητη δημοφιλία της. Όντως η «Emma» είναι πρόγονος ιστοριών που συμβαίνουν σήμερα σε σχολεία, εκεί που υπάρχουν ξεκάθαρες τάξεις και διακρίσεις ανάμεσα στους μαθητές, με τους δημοφιλείς να παίζουν το ρόλο των αριστοκρατών και τα underdogs να τους υπηρετούν περιμένοντας τη λύτρωση της αποφοίτησης.

Σε μια τέτοια ανάγνωση, η παρουσία της Άνια Τέιλορ-Τζόι λειτουργεί υπέρ αυτής της σύνδεσης πείθοντας για τον ρόλο και για την τότε αλλά και για τη σύγχρονη εποχή και ταιριάζοντας με τη ματιά της Ότομ Ντε Γουάιλντ στο  βιβλίο, στην πρώτη μεγάλου μήκους σκηνοθετική απόπειρα της τελευταίας μετά από πολλές και αξιόλογες δουλειές στο χώρο των μουσικών βίντεο. Η Ντε Γουάιλντ φροντίζει να αφήσει πίσω την όποια απόχρωση σοβαροφάνειας αφήνει η τυπολατρία της εποχής, στέκεται πάνω στην αφ’ υψηλού διαχείριση της Έμμα σε όσα συμβαίνουν στην αυλή της οικογένειάς της, την πλαισιώνει με έναν απολαυστικό Μπιλ Νάι ως μικροβιοφοβικό πατέρα και ξεκινά την ανατομία ανώτερων και κατώτερων κύκλων. 

Καταλήγει σε μια συμπονετική προς τους ήρωές της θεώρηση, ότι παίζει με χαρακτήρες που υποφέρουν από χρόνια καταπιεσμένη λίμπιντο, άντρες ευγενείς που ερωτεύονται γυναίκες από την ίδια τάξη αλλά η ίδια η τάξη τους αποτρέπει να το εκφράσουν με ειλικρίνεια, ή γυναίκες κατώτερης τάξης αλλά φοβούνται το κοινωνικό σκάνδαλο - ακριβώς τα ίδια συμβαίνουν και με τις γυναίκες στη θέση του οδηγού. Το αποτέλεσμα είναι γνωστό σε όσους γνωρίζουν το βιβλίο, παρουσιασμένο όμως με μια πνευματώδη τρυφερότητα που γοητεύει. 

ΟΛΕΣ ΟΙ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • Emma.
  • Emma.