Βόμβα

Bombshell

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

2019
    ΠΑΡΑΓΩΓΗ: ΗΠΑ, Καναδάς
    ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Τζέι Ρόουτς
    ΣΕΝΑΡΙΟ: Τσαρλς Ράντολφ
    ΗΘΟΠΟΙΟΙ: Νικόλ Κίντμαν, Σαρλίζ Θερόν, Μάργκο Ρόμπι, Τζον Λίθγκοου
    ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: Μπάρι Ακρόιντ
    ΜΟΥΣΙΚΗ: Θίοντορ Σαπίρο
    ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 108'
    ΔΙΑΝΟΜΗ: Spentzos
    <ARTICLE TITLE/>

Τρεις από τις πιο περιζήτητες ηθοποιούς του Χόλιγουντ και ο βραβευμένος με Όσκαρ σεναριογράφος της ταινίας «Το Μεγάλο Σορτάρισμα» μεταφέρουν στην οθόνη το χρονικό του σεξουαλικού σκανδάλου που κλόνισε συθέμελα προ τριετίας έναν από τους ειδησεογραφικούς κολοσσούς της Αμερικής.

Από τον Λουκά Κατσίκα

Το «Bombshell» είναι το είδος της χολιγουντιανής ταινίας που αναλαμβάνει να δίνει εύκολες και στρογγυλεμένες απαντήσεις σε δύσκολες ερωτήσεις. Στην προκειμένη περίπτωση η ερώτηση έχει ήδη απαντηθεί από τα πραγματικά γεγονότα που το 2016 ανάγκασαν σε παραίτηση τον ιδρυτή και διευθύνοντα σύμβουλο του συντηρητικού τηλεοπτικού δικτύου Fox News, Ρότζερ Έιλς, κατόπιν επανειλημμένων καταγγελιών εις βάρος του για σεξουαλική παρενόχληση. 

Οι καταγγελίες έγιναν από εργαζόμενες του καναλιού, την θαρραλέα πρωτοβουλία να στηλιτεύσουν δημοσίως τον πανίσχυρο άντρα πήραν, ωστόσο, πρώτες δύο παρουσιάστριες του δικτύου, η Μέγκιν Κέλι και η Γκρέτσεν Κάρλσον, ανοίγοντας με τον τρόπο τους έναν αποφασιστικό διάλογο, την σκυτάλη του οποίου πήρε σε ευρύτερη κλίμακα το πολυσυζητημένο κίνημα #MeToo που ακολούθησε, καθώς και η μετέπειτα αποκαθήλωση του Χάρβεϊ Γουάινστιν. Και το βασικό ερώτημα του φιλμ βρίσκεται ακριβώς στη συνειδησιακή και ηθική διαδρομή που οδήγησε τις γυναίκες αυτές στο να ρισκάρουν την επαγγελματική τους σταθερότητα, να υψώσουν το ανάστημα και να γκρεμίσουν (προσωρινά έστω;) το τοξικό κλίμα υποκρισίας και συνενοχής που επικρατούσε σε ένα από τα κραταιά αρχηγεία πολιτικής και λαϊκής επιρροής στη χώρα τους.

Η Σαρλίζ Θερόν και η Νικόλ Κίντμαν υποδύονται τις δυο πρωταγωνιστικές φιγούρες. Η πρώτη επιστρατεύοντας μια (ακόμη) εντυπωσιακή σωματική και φωνητική μεταμόρφωση στο ρόλο της Κέλι, η δεύτερη υπογραμμίζοντας με σωστό μέτρο την αγωνία της Κάρλσον απέναντι σε μια ριψοκίνδυνη σταυροφορία την οποία αρχικά φαίνεται να σηκώνει ολομόναχη στους ώμους. 

Το είδος της χολιγουντιανής ταινίας που αναλαμβάνει να δίνει εύκολες απαντήσεις σε δύσκολες ερωτήσεις 

Η ταινία όμως θέλει μπροστάρισσα και μια τρίτη ηρωίδα, μια νεαρή υπάλληλο η οποία υφίσταται το τίμημα της φιλοδοξίας της για μια θέση στο κανάλι και αποτελεί σεναριακό εφεύρημα. Εδώ αναλαμβάνει η Μάργκο Ρόμπι, περνώντας ερμηνευτικά από την ξεκάθαρη αφέλεια και το ξένοιαστο σεξ απίλ στην απότομη προσγείωση όταν, στην πιο δύσκολη σκηνή όλου του φιλμ, υφίσταται από πρώτο χέρι τις εξευτελιστικές μεθόδους του Έιλς (τον ενσαρκώνει ο Τζον Λίθγκοου, σχεδόν εξαφανισμένος πίσω από το προσθετικό μακιγιάζ).

Το σενάριο στη «Βόμβα» έχει γράψει ο Τσαρλς Ράντολφ που βραβεύτηκε με Όσκαρ για το «Μεγάλο Σορτάρισμα» (2015). Και δεν είναι δύσκολο να καταλάβει κάποιος ότι δανείζεται κι εδώ τους ίδιους αφηγηματικούς μανιερισμούς εκείνου του φιλμ (σαρκαστικό ύφος, κωμικοτραγική διάθεση, χειμαρρώδεις διάλογοι, πληθώρα πληροφοριών, ηθοποιοί που μιλούν απευθείας στην κάμερα), πράγμα το οποίο σημαίνει ότι η οποιαδήποτε δραματική συνθήκη σερβίρεται στο κοινό με τρόπο όσο το δυνατόν πιο ανώδυνο και κάθε απόπειρα εμβριθούς κριτικής παραμένει στην επιφάνεια. 

Αυτή τη φορά, παρ όλα αυτά, ο Ράντολφ έχει υπογράψει μια πιο συγκροτημένη και λιγότερο φλύαρη πλοκή, χωρίς αυτό να εγγυάται ότι το εγχείρημά του δεν καταλήγει λιγότερο μηχανικό ή προβλέψιμο. Θα έπρεπε να είναι χαρούμενος, πάντως, που την δουλειά του «λειαίνει» ένας επιδέξιος μοντέρ (Τζον Πολ) και μεταφέρει στην οθόνη ο  Τζέι Ρόουτς («Πεθερικά της Συμφοράς»), ένας κατεξοχήν πειθήνιος και με ελάχιστη πρωτοβουλία σκηνοθέτης ο οποίος υπηρετεί αδιαμαρτύρητα όσα του επιτάσσει το σενάριο και αφήνει τους ηθοποιούς να χρωματίσουν τις πολυάριθμες σκηνές που ο ίδιος αδυνατεί να τονώσει. Τα υπόλοιπα είναι ό,τι ακριβώς υπόσχεται το τρέιλερ της ταινίας.

ΟΛΕΣ ΟΙ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  • Βόμβα
  • Βόμβα